Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Hvis hun laver lejekontrakt hvor der står leje 3600 SEK....skal hun betale nogle penge til staten? Kan hun lave lejekontrakt hvor der står leje 0 SEK, selv om han betaler hende 3600 SEK?
1. Spørg hos Skatteverket!!! 2. se 1. eller prøv så lige selv at tænke den igennem én gang til.:rolleyes:
Besvaret
Min veninde har købt en lejlighed med overtagelse 01.01.07 i Malmö, men hun skal ikke flytte i den før 01.07.2007. Hun skal betale afgift på 3500 SEK om mdr. + ca. 9000 SEK. Hun har ikke svensk cpr. nummer. Mit spørgsmål: Må hun "leje" lejligeheden til sin bror hvor han vil betale kun afgiften og uden at have nogen kontrakt. Han bor i KBH og vil gerne flytte til Malmö men han kan ikke finde en lejlighed til leje. Kan han få svensk cpr. og hvordan? Tage hendes købskontrakt med? Hvad vil de spørge ham på kommunen? Er det nemmere at finde lejlighed til leje i Malmö med et svensk cpr. eller det har ingen betydning? Tak
Hun må ikke over leje den ud uden at have fået lov af boligforeningen, men har hun selv adresse der kan hun jo sagtens leje et værelse ud! Hvordan fik du selv svensk cpr. nummer? Han får det på samme måde!
Besvaret
Hun må ikke over leje den ud uden at have fået lov af boligforeningen, men har hun selv adresse der kan hun jo sagtens leje et værelse ud! Hvordan fik du selv svensk cpr. nummer? Han får det på samme måde!
Hvordan skal boligforeningen vide hvem der bor der? Tror ikke de går rundt og checker navneskilte osv..
Besvaret
Hvordan skal boligforeningen vide hvem der bor der? Tror ikke de går rundt og checker navneskilte osv..
Sikkert ikke, men man risikerer at blive smidt ud, hvis fuskeriet opdages
Besvaret

Hvis det er en bostadsrätt vil der helt sikkert være nogle nysgerrige naboer, som tager en positiv interesse i, hvem der bor i deres bygning. Så jeg ville ikke sige, at der ikke er nogen, som tjekker navneskilt på døre, osv.

Besvaret
Hvis det er en bostadsrätt vil der helt sikkert være nogle nysgerrige naboer' date=' som tager en positiv interesse i, hvem der bor i deres bygning. Så jeg ville ikke sige, at der ikke er nogen, som tjekker navneskilt på døre, osv.[/quote'] Har selv boet ulovligt til leje de förste år jeg boede i Malmö. Udlejer måtte egentlig ikke leje ud, da han lige havde köbt lejligheden. Vi ordnede det på den måde at han havde postadresse der, så vi var indskrevet som samboende. Han kom så og hentede som post en gang i mellem. Hvis naboerne spurgte, skulle jeg sige han var ude at rejse. Heldigvis havde jeg nogle söde naboer. Den mest nysgerrige vidste da udemärket godt at jeg boede alene, og jeg kunne da heller ikke lyve, da han spurgte mig direkte. Heldigvis synes han, at jeg var sådan en söd og stille nabo (beton er godt :D), så selvom hans kone sad i bestyrelsen ville han ikke sige noget, så jeg fik heldigvis ingen problemer, men er enig med de andre i, at man ikke skal vide sig sikker med naboerne, de er meget nysgerrige -eller interesserede om man vil :)
Besvaret

Nej, der er principielt ingen forskel. Fx fik en mor, som havde en 17-årig søn boende hjemme, men som pendlede til job i den anden ende af landet og derfor havde en overnatningslejlighed også der, besked om, at deres boligforhold var at betragte som uthyring i andra hand, hvilket man skal have tilladelse til på forhånd - sønnike regnedes ikke som inneboende, eftersom moren tilbragte mere tid i sin overnatningslejlighed. Resultat: Aftalen var at betragte som brudt, og 17-årige sønnike stod pludselig uden noget sted at bo! Opdages det, og tager boligforeningen det ilde op, står både du og din søster til at blive opsagt - også selv om det er en bostadsrätt.

Besvaret
Det er jo mange steder boligforeningen, der laver navneskiltene, f.eks. der hvor du selv bor. :)
Besvaret

Det beror ju också på hur föreningen fungerar socialt. Jag har en kompis som bor i en förening där de har fester och fixar gården samman, passar varandras barn och där katterna går in och ut i lägenheterna. Där skulle det nog inte gå att "fuska" och det skulle eller inte vara populärt.

Besvaret
Dvs. at boligforening bruger stasi metoder? PS: Husk at fortælle til Kristian Jensen at du har et sommerhus i TYRKIET... Før troede jeg at Danmark var et politi-stat og Anders Fjog er/var Augusto P., men nu er jeg lidt i tvivl:laugh:
Du er en idiot :th2:
Besvaret

Det var under all kritik, Zidane och inte alls kul. Jag håller med Humle. Här försöker man vara lite vänlig och komma med goda råd fastän du ställer idiotfrågor, och så svarar du med sådana kommentarer. Det är lågt.

Besvaret

En af mine Kones veninder læser svensk jura.. Hun siger at hvis foreningen opdager det, kan det kun komme med en advarsel de første 2 gange. 3 gang kan de tvangsælge den, men hun sagde at det sjældent skete... Personligt ville jeg ikke gøre det, da jeg er lidt for authoritetstro, men jeg har intet imod dem der gør det, da det egentlig er nogle latterlige regler efter min opfattelse.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...