Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hvad er logikken i at når du betaler skat i dk, arbejder i dk og er dansk statsborger, ikke må tage dit kørekort i dk, når du er bosiddende i malmö :fight: Måske det er loven som er lidt gammeldags, og uovervejet ? :confused:

Besvaret
Hvad er logikken i at når du betaler skat i dk, arbejder i dk og er dansk statsborger, ikke må tage dit kørekort i dk, når du er bosiddende i malmö :fight: Måske det er loven som er lidt gammeldags, og uovervejet ? :confused:
Hvad logikken er??? Du må være ny her. :D Og ja, hovedparten af lovene, der styrer en DK-pendlers liv, er gammeldags og uovervejede, men de bliver ikke ændret.
Besvaret
:rolleyes: he.. tænkte nok logikken var svær at se......... Man må dog gerne deltage i teori' date=' samt tage køretimer i dk.. Men prøverne er no go :([/quote'] Du kan jo tage ophold i Danmark i den (forhåbentlig) korte periode, hvor du går op til prøven, men det kan give lidt skattekonsekvenser. :)
Besvaret

ja vi snakkede med skat. man skal dog være i dk i 3 måneder, før man smutter tilbage igen. Nå men det ville nu bare være så let for min kære hustru at tage lektioner i dk efter fyraften :o

Besvaret
ja vi snakkede med skat. man skal dog være i dk i 3 måneder, før man smutter tilbage igen. Nå men det ville nu bare være så let for min kære hustru at tage lektioner i dk efter fyraften :o
Det gode ved sverige er så at hun ikke behøver at tage teorilektioner, men bare skal bestå prøven. Og, svensk er altså ikke så svært. Hun behøver eller ikke at ta' køretimer..... Søg og find herinde.. Har ikke lige tid til at redegøre for alt dette ... Men, som sagt er det noget nemmere i Sverige
Besvaret
Du kan jo tage ophold i Danmark i den (forhåbentlig) korte periode' date=' hvor du går op til prøven, men det kan give lidt skattekonsekvenser. :)[/quote'] Især, hvis man er dum nok til at køre hen til prøven (hos politiet) i sin bil på svenske plader, mens man så officielt bor i DK:eek: Så er man dæleme heller ikke for kløgtig:lol:
Besvaret
Især, hvis man er dum nok til at køre hen til prøven (hos politiet) i sin bil på svenske plader, mens man så officielt bor i DK:eek: Så er man dæleme heller ikke for kløgtig:lol:
Der er et ord for det: Dumpet. :D
Besvaret
Logikken kan jo väre at man tager körekort i det land man bor i, det som ikke er logiskt i dette er jo at man betaler skat i et andet land en det man bor i. Og så kan det jo väre en god idé at lära sig de svenske trafikregler istedet for de danske, i har ju trods alt bosat jer i Sverige.
Besvaret

ja selvfølgelig overveje vi mulighederne her i sverige mht kørekort, og har da også kørt lidt övningskör. Hele vores omgangskreds er svenskere, så vi er da integreret, og er glade for at bo her. Jeg synes bare at reglerne er underlige for os grænsegængere. god jul og godt nytår :)

Besvaret
Logikken kan jo väre at man tager körekort i det land man bor i, det som ikke er logiskt i dette er jo at man betaler skat i et andet land en det man bor i. Og så kan det jo väre en god idé at lära sig de svenske trafikregler istedet for de danske, i har ju trods alt bosat jer i Sverige.
PS man kan jo godt stille spørgsmål til reglerne, uden at skulle beskyldes for ikke at ville integrere sig/ tilpasse sig i sverige :fight: Nu har vi trods alt boet her i 4 år, og er trives super på alle områder :-)
Besvaret
ja selvfølgelig overveje vi mulighederne her i sverige mht kørekort' date=' og har da også kørt lidt övningskör. Hele vores omgangskreds er svenskere, så vi er da integreret, og er glade for at bo her. Jeg synes bare at reglerne er underlige for os grænsegængere. god jul og godt nytår :)[/quote'] Hvem har du været ude at øvningskøre med, det er jo ikke noget man bare gør.
Besvaret

jeg har tilladelse til at køre övningskör med min kone. Jeg blev godkendt som "handledare" før de nye regler trådte i kraft 1 januar 2006. Nu skal man vist op til et kursus, men tidligere kunne man bare søge om det :cool:

Besvaret

Nu har kørekort reglerne jo i bund og grund intet at gøre med at du er grænsegænger/pendler..... Da du/i bor i sverige, skal i jo følge svensk lovgivning. Har intet med skatten at gøre. Ellers ville svenskere, tyskere, franskmænd etc etv jo bare kunne tage kortet i DK, eller omvendt. Der er jo nok gode grunde til at man skal tage kørekort i det land man er bosat i, tror det hænger sammen med at de forskellige lande har forskellige regler, og de vist gerne vil have man lærer reglerne fra det land man bor i, ikke et tilfældigt andet land..... :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...