Nils Besvaret April 4, 2008 Rapporter Besvaret April 4, 2008 Dem af jer der har kundkraft, hvad giver i pr. kw/h eksl moms? Og jeg tænker primært prisen ved 'rörlig' aftale. For synes ikke jeg kan blive særlig klog på det inde på deres hjemmeside. Er blevet ringet op af vattenfall i dag, og de er i hvert fald billigere end Eon som vi har lige nu. Og synes egentlig vi har lidt ondt bagi ved at have EON, så regner med at skifte. Hvorfor skifte fra den ene store modbydelige monopolmisbruger til den anden store modbydelig monopolmisburger? Det er jo en ny pris hver måned, så det er risikabelt med sammenligninger, og hvad andre har betalt for februar kan du nok ikke bruge til så meget. Alle selskaber tager samme pris: Nordpools månedspris, PLUS at de tager et tillæg PLUS at nogle tager en årsafgift. De er de tal, man skal sammenligne, når man sammenligner selskaber: Altså tillæg (påslag), og så evt. årsafgift. Nordpools pris er samme for alle. Min leverandør p.t. er Skellefteå Kraft www.skekraft.se - der kan du se, om de kan stikke Vattenfall. Det skulle ikke undre mig. Toenhalv øre med moms i påslag - det er billigt, men årsafgit på 225. Jeg kan se på statistikken, at prisen i marts har taget et dyk ned. Så er det jo et perfekt tidspunkt at gå ud og sælge ELastik i metermål, for så kan sælgeren spørge: Hvad står der på din sidste regning? Det er den med forbrug for februar. Så kan sælgeren give en pris, der bygger på martsprisen, der er væsentligt lavere. Og hopla, så klapper fælden. Kundkraft er jo ikke et elselskab, men en mægler, der hele tiden finder den billigste leverandør uden at man skal gøre noget. Det er det, der er det smarte. Ellers vil man måske blive hængende ved den leverandør, som fik lokket en ind med et godt tilbud. :)
tReaX Besvaret April 4, 2008 Rapporter Besvaret April 4, 2008 Hvorfor skifte fra den ene store modbydelige monopolmisbruger til den anden store modbydelig monopolmisburger? Jamen det var også derfor jeg lige ville kigge lidt nærmere på det hele - og ikke bare sagde ja tak! Jeg hader at skulle tage stilling over telefonen, for så kan jeg ikke læse det med småt... Nu var det så kun lige decembers regning jeg kunne finde, og jo der var da lidt at spare, ved at skifte til Vattenfall. Havde bare lidt svært ved at gennemskue prisen hos kundkraft...
patbateman Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Der har været et markant fald i elpriserne her i 2008, og I skal derfor være forsigtige med at akseptere sælgere der ringer og giver jer "gode priser" i forhold hvad I har betalt hidtil. Som Niels siger - tjeck tilbydernes årsafgifter og påslag. Normalt er Vattenfall og EON blandt de dyrere. Kundkrafts rörlige pris-tilbud er ikke godt efter min vurdering, fordi man forpligter sig at være kunde der en periode (12 mndr hvis jeg husker ret). Jeg har tidligere haft fastpris med gode resultater. Det skyldes dog lige meget tilfældigheder som timing (hvornår på året man tegner ny aftale) fra min side. Til information - elpriserne er i øjeblikket relativt lave, og de fleste aktører forventer at priserne er højere om 12 mndr end idag. Samtidig tror mange at priserne vi falde endnu nogle måneder (mere end sesongvariationen tilsiger). Det kan derfor være en god ide at vurdere fastpris fra sensommeren (august/september).
Nils Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Kundkrafts rörlige pris-tilbud er ikke godt efter min vurdering, fordi man forpligter sig at være kunde der en periode (12 mndr hvis jeg husker ret). Ja principielt er det vel dårligt at have en bindingstid, for så kan man ikke skifte selskab uden videre, men man skal netop ikke skifte selskab, hvis man melder sig ind i Kundkraft, for det er selve ideen med det hele, at man overlader skiftene til Kundkraft. Kundkraft er ikke et el-selskab, men en mediator som påtager sig arbejdet med løbende at finde den billigste leverandør. Hvis man selv vil scanne markedet og skifte mellem de gode tilbud, så skal man ikke melde sig ind. :)
tReaX Besvaret April 5, 2008 Rapporter Besvaret April 5, 2008 Indrømmer gerne at vi er lidt dovne og ikke gider shoppe rundt, så regner på ingen måde at skifte selskab indenfor det næste år. Og rörlig pris ser generelt ud til at være billigst, enkelte gange har graferne krydses, men primært er den lavest. Kundkraft kan vist deres kram, for dette er en ældre tråd og Nils har ikke ændret mening siden første gang Kundkraft nævnes.
Marraffay Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Er selv lige blevet ringet op flere gange i løbet af ugen og MIDT i aftensmaden af energibolaget som tilbyder endnu bedre priser end E-ON som jeg har nu. Så fandt jeg denne tråd frem, og er Kundkraft mon stadig noget man skulle overveje? Eller noget helt 3.?
ulmus Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Er selv lige blevet ringet op flere gange i løbet af ugen og MIDT i aftensmaden af energibolaget som tilbyder endnu bedre priser end E-ON som jeg har nu. Så fandt jeg denne tråd frem' date=' og er Kundkraft mon stadig noget man skulle overveje? Eller noget helt 3.?[/quote'] Sjovt - jeg er blevet ringet op af "et eller andet selskab", som kunne fortælle mig, at Energibolaget er det dyreste, og det kunne betale sig for mig at skifte.
Gio Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Sjovt - jeg er blevet ringet op af "et eller andet selskab"' date=' som kunne fortælle mig, at Energibolaget er det dyreste, og det kunne betale sig for mig at skifte.[/quote']Jeg synes at erindre, at der er "et eller andet" fake selskab der ringer rundt for tiden, og foreslår folk at skifte på falske grundlag. Kan dog ikke lige huske hvor jeg hørte det. Måske nogle gad Google eller grave i nyhederne?. Det var tre uger siden cirka.
Marraffay Besvaret March 19, 2009 Rapporter Besvaret March 19, 2009 Nu er jeg selv en sucker for gode tilbud, men vil dog aldrig takke ja til noget over telefonen. Men man bliver fristet når man nu allerede havde på fornemmelsen at E-ON er i denne dyre ende i prisskalaen. Men det passer meget godt med at for 2 uger siden blev jeg ringet op (faktisk dagen efter jeg havde fået mit fastnet nummer). Men hvis de er så villige til at give mig gode prise må de sku sende mig noget skriftligt...
ulmus Besvaret March 21, 2009 Rapporter Besvaret March 21, 2009 Nu er jeg selv en sucker for gode tilbud' date=' men vil dog aldrig takke ja til noget over telefonen. Men man bliver fristet når man nu allerede havde på fornemmelsen at E-ON er i denne dyre ende i prisskalaen. Men det passer meget godt med at for 2 uger siden blev jeg ringet op (faktisk dagen efter jeg havde fået mit fastnet nummer). Men hvis de er så villige til at give mig gode prise må de sku sende mig noget skriftligt...[/quote'] Tro mig, det gjorde jeg heller ikke. Efter en endnu 3 år gammel sag med BredBandsBolaget, som tilmeldte mig Viasat, uden at jeg havde givet tilsagn, accepterer jeg ikke nogle former for handel pr. telefon.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu