bananas Skrevet December 29, 2006 Rapporter Skrevet December 29, 2006 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5714923.html?forside Københavns overborgmester, Ritt Bjerregaard (S), foreslår, at der oprettes et nyt Ungdomshus på Christiania. Christianitterne vil være forstående naboer for de unge, mener Ritt Bjerregaard, der hidtil har afvist at hjælpe brugerne med at finde et nyt hus. "Personligt har jeg vanskeligt ved at forestille mig, hvor i København man vil kunne finde nogen, der vil sætte pris på et sådant naboskab efter de seneste optøjer. København er imidlertid så heldig, at vi igennem snart en generation har haft Christiania, der har fungeret på tålelig vis i forhold til resten af byen. Man må formode, at Christiania rummer beboere med tilstrækkelig sympati for brugerne af Jagtvej 69 og har et så alternativt miljø, at det er nærliggende at antage, at der kan findes en løsning for brugerne af Jagtvej 69 der," skriver Ritt Bjerregaard i sit nyhedsbrev. Et meget pragmatisk forslag. I grunden slet ikke så tosset. Få samlet hashtågerne et bestemt sted, hvor de ikke kan genere så mange. Jeg har altid ment at ungdomshuset burde flyttes ud i et industrikvarter, hvor de ikke kan genere nogen, men dette her forslag synes jeg egentlig endnu bedre om.
Gio Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 "Det må være en nytårsspøg. Nu skal politikerne til at blive deres ansvar bevidst. De har skabt et problem ved at sælge de unges hus, og derfor må de finde et nyt hus til de unge. Det er kommunens problem, og det skal ikke tørres af på Christiania," siger beboerrådgiver Kim Lund til Ritzau. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5715020.html
Lynge Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 "Det må være en nytårsspøg. Nu skal politikerne til at blive deres ansvar bevidst. De har skabt et problem ved at sælge de unges hus' date= og derfor må de finde et nyt hus til de unge. Det er kommunens problem, og det skal ikke tørres af på Christiania," siger beboerrådgiver Kim Lund til Ritzau. http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5715020.html Egentlig pudsigt at de gamle aktivister ikke vil have noget at gøre med de nye aktivister.....
Fagerborn Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 Altså, jeg var en tur i gennem Christiania for første gang i mit liv på Juledag , og (måske bortset fra Pusher Street) vil jeg bare lige sige at jeg synes Christiania er alt for pænt til at blive udsat for Ungdomshuset. Der er huse helt fra 1700-talet, de burde bevares og ikke pilles i stykker sten for sten sådan som de unge mennesker på Jagtvej gør. Dem der bor på Christiania er forresten ved at være så gamle at de går med krykker og rollator. Hvis de kunne anlægge Peberholmen kan de vel også anlægge en xxx-holme hvor de unge kan udfolde sig.
Markowitch Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 de burde bevares og ikke pilles i stykker sten for sten sådan som de unge mennesker på Jagtvej gør. Ok, du har ikke helt styr på hvad der forgår inde i ungeren - det er måske også lidt hemmeligt og jeg er for træt til at forklare lige nu... . Måske kan jeg komme efter det i morgen... Men godt at du kunne li Christiania :th2: Faktisk mega thumbs up! Hvis de kunne anlægge Peberholmen kan de vel også anlægge en xxx-holme hvor de unge kan udfolde sig. Går ikke - der vil komme en eller anden fugleart til øen først og så bliver den fluks fredet ligesom det skete med Saltholm... Tja der røg min ide om at udstykke Saltholmen til luksusboliger der skulle betale for Øresundsbroen - damn! EDIT: Iøvrigt tror jeg også at Peberholmen er fredet - der foregår i hvertfald noget underligt derude. Det dunkle eksperiment går vist på at finde ud af hvilke plantearter der kommer til denne nye jomfrulige ø af sig selv... Smukt, sikkert derfor øen virker temmelig bar, så ikke noget med at smide plantefrø ud af vinduerne når i kører forbi. Det ville blot forvirre de stakkels botanikere :D
Fagerborn Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 Ok, du har ikke helt styr på hvad der forgår inde i ungeren - det er måske også lidt hemmeligt og jeg er for træt til at forklare lige nu... . Måske kan jeg komme efter det i morgen... Men godt at du kunne li Christiania :th2: Faktisk mega thumbs up! Går ikke - der vil komme en eller anden fugleart til øen først og så bliver den fluks fredet ligesom det skete med Saltholm... Tja der røg min ide om at udstykke Saltholmen til luksusboliger der skulle betale for Øresundsbroen - damn! Hirsholmene og Ertholmene er da fredede øer, og der bor mennesker. Der bor da også mennesker på Saltholm, ikke ? De bliver jo ikke jaget væk bare fordi der kommer en fugl. Når bare menneskerne var der før fjerkræet så har ''vi'' da ret til at blive. Selvom der godt nok ikke må blive bygget nyt. Du må simpelthen ''tabe'' nogen ton cement i Øresund, og så lægge net med svage elektriske stød over indtil husene er klare. Jeg har altid været modstander til Christiania. Det eneste jeg kender til Christiania er billeder fra TV fra Pusher Street og drukkenbolte der viser baglygten. Men da jeg så var der i sidste uge blev jeg faktisk omvendt. Det var virkelig en hyggelig stemning. Alle de selvbyggede huse, og de gamle ''kanongårde'' eller hvad det hedder. Til sommeren er jeg blevet lovet en tur ud på tangen, der skal være en café.
Fagerborn Besvaret December 29, 2006 Rapporter Besvaret December 29, 2006 EDIT: Iøvrigt tror jeg også at Peberholmen er fredet - der foregår i hvertfald noget underligt derude. Det dunkle eksperiment går vist på at finde ud af hvilke plantearter der kommer til denne nye jomfrulige ø af sig selv... Smukt, sikkert derfor øen virker temmelig bar, så ikke noget med at smide plantefrø ud af vinduerne når i kører forbi. Det ville blot forvirre de stakkels botanikere :D Tak for tipset *** her mangler vi en devil-smiley ***
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu