Mulde Skrevet January 3, 2007 Rapporter Skrevet January 3, 2007 For så at få lidt ekstra udfordringer kan vi åbenbart også se frem til, at broen snart er for smal: http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=844718/ "Øresundsbro snart for smal Svensk trafikekspert opfordrer til en snarlig undersøgelse af, om Øresundsbroen skal udvides, fordi danskere flytter til Malmø - og svenskere til København. Tiden er inde til at overveje en udvidelse af Øresundsbroen eller en helt ny forbindelse mellem Danmark og Sverige. Så kontant er meldingen fra den svenske trafikforsker Anders Olshov, som har studeret trafikken over den faste forbindelse mellem de to lande. Olshov er analytiker på Øresundsinstituttet i Malmø, og han siger til dagbladet Sydsvenskan onsdag, at broen snart bliver for smal, fordi danskere fortsætter med at flytte til Malmø, og svenskere rykker til København. Anders Olshov har set på udviklingen siden 1999. Ifølge hans prognose vil yderligere 23.000 danskere bo i Malmø om 10 år, mens 30.000 flere svenskere vil have bosat sig i København. Og så slår Øresundsforbindelsens kapacitet ikke længere til."
credde Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Der er noget, jeg ikke forstår. 30.000 flere svenskere bosat i København! De vil da ikke have job i Malmö, men i København. Jeg tvivler på, svenskere flytter til ekstremt dyre København for at arbejde i Malmö til en lavere løn, end hvad de kunne få i København.
Jesper Lau Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Her er Ekstra Bladets version: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article257189.ece
Admin Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Der er noget' date=' jeg ikke forstår. 30.000 flere svenskere bosat i København! De vil da ikke have job i Malmö, men i København. Jeg tvivler på, svenskere flytter til ekstremt dyre København for at arbejde i Malmö til en lavere løn, end hvad de kunne få i København.[/quote'] Kunne man forestille sig at der var nogen der valgte at flytte af en anden grund end økonomi ?
Admin Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 For så at få lidt ekstra udfordringer kan vi åbenbart også se frem til, at broen snart er for smal: http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=844718/ "Øresundsbro snart for smal Svensk trafikekspert opfordrer til en snarlig undersøgelse af, om Øresundsbroen skal udvides, fordi danskere flytter til Malmø - og svenskere til København. Tiden er inde til at overveje en udvidelse af Øresundsbroen eller en helt ny forbindelse mellem Danmark og Sverige. Så kontant er meldingen fra den svenske trafikforsker Anders Olshov, som har studeret trafikken over den faste forbindelse mellem de to lande. Olshov er analytiker på Øresundsinstituttet i Malmø, og han siger til dagbladet Sydsvenskan onsdag, at broen snart bliver for smal, fordi danskere fortsætter med at flytte til Malmø, og svenskere rykker til København. Anders Olshov har set på udviklingen siden 1999. Ifølge hans prognose vil yderligere 23.000 danskere bo i Malmø om 10 år, mens 30.000 flere svenskere vil have bosat sig i København. Og så slår Øresundsforbindelsens kapacitet ikke længere til." Der skal ikke udvides nåwet ! Nu må der være vores tur til at få en fast forbindelse:th2:
ulmus Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Hej Steen! Læs lige indlægget fra Ekstra Bladet - så blir du nok glad :) Det ville nok også være bedre for den smuldrende Ø-bro, hvis vi ikke skulle alle de tunge godstog over.
credde Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Kunne man forestille sig at der var nogen der valgte at flytte af en anden grund end økonomi ? Jo da klart. Men jeg tvivler på, at en studerende på fx. Lunds Universitet vælger at flytte til en 2v-er i København. Mit gæt er stadig, at langt de fleste svenskere, der flytter til København gør det pga. de har fået job i Danmark. Dermed skal de jo ikke pendle over broen hver dag (hvis man snakker om Malmö området).
Kasper Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Hvad er problemet, hvis flere bor i Sverie og arbejder i Danmark, så skal broen da bare gøres 4 sporet mod Danmark, dvs. lave den ensrettet :D
Admin Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Hej Steen! Læs lige indlægget fra Ekstra Bladet - så blir du nok glad :) Det ville nok også være bedre for den smuldrende Ø-bro, hvis vi ikke skulle alle de tunge godstog over. Tja, de har snakket meget om den jernbaneforbindelse, men jeg synes det ville være lidt tåbeligt hvis man kun laver den til tog. Og så er jeg ikke tilhænger af en bro. Det passer ikke rigtigt heroppe. Lad os få en tunnel under hele Helsingør til Oliehamnen i Helsingborg.
ulmus Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Lad os da være optimistiske og foreløbig tro på, at de ikke laver en bro, hvor der kun kan køre godstog. Eller rettere, jeg vil nu også hellere have en tunnel, så man ikke behøver at køre på min., når man skal nå færgen.
LotteB Besvaret January 3, 2007 Rapporter Besvaret January 3, 2007 Der er noget' date=' jeg ikke forstår. 30.000 flere svenskere bosat i København! De vil da ikke have job i Malmö, men i København. Jeg tvivler på, svenskere flytter til ekstremt dyre København for at arbejde i Malmö til en lavere løn, end hvad de kunne få i København.[/quote'] Nej, det er vist kun et mindretal:surprise: Det har efterfølgende også vist sig, at Ritzau har fejlciteret Niels Paarup-Petersen fra ØI. Nedenstående er fra den igangværende debat på Berlingske.dk. "Det er dejligt at se så mange kommentarer til forslaget her fra Øresundsinstituttet. Vi er ikke fokuserede på om der bliver tale om en tunnel eller en bro, det der er vigtigt er at en ny forbindelse over Øresund ville forbedre mulighederne for at trække godstrafikken fra lastbil til tog. Den nuværende forbindelse vil ikke kunne følge med udviklingen - især når/hvis Femern forbindelsen bliver en realitet. Årsagen til at der skal bygges en forbindelse er altså ikke biltrafikken, som der stadig er god plads til på den eksisterende forbindelse, men at der skal skabes bedre forhold for togene. Samtidigt trækkes hele udviklingen i Øresundsregionen i øjeblikket mod Kbh-Malmö, hvor en nordlig forbindelse ville kunne sprede fordelene ud, og give bedre forhold for erhvervslivet i det nordlige Sjælland og Skåne. Og så en lille note: Citatet om at 30.000 flere svenskere vil have bosat sig i København har Ritzau citeret forkert - der er tale om 30.000 svenskere der får arbejde i København". Niels Paarup-Petersen - Jan 03, 2007 14:56:25
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu