Jump to content

Skat af overskud v. salg af bolig i Sverige!!!!

Recommended Posts

Skrevet

Hjælp hjælp hjælp!!!! Jeg har læst og læst, men kan ikke finde et 100% klart svar.... :rolleye: Jeg skal flytte til DK og skal sælge min bostadsrätt i Sverige. Jeg forventer at få et overskud pga. prisstigning m.m. på ca. 350.000kr. men kan ikke rigtig finde ud af de regler omkring skat. Jeg har læst en masse ang. salg af egendom i DK og om hvordan man skal sælge inden man flytter osv, men hvad nu når det er omvendt???? Er der nogen der kan hjælpe mig??? Hvad skal jeg gøre, hvem skal jeg kontakte, hvad skal jeg udfylde og hvor meget skal jeg betale i skat??? Håber i kan hjælpe mig derude, På forhånd tak DBC:thumbup:

Besvaret
Hjælp hjælp hjælp!!!! Jeg har læst og læst, men kan ikke finde et 100% klart svar.... :rolleye: Jeg skal flytte til DK og skal sælge min bostadsrätt i Sverige. Jeg forventer at få et overskud pga. prisstigning m.m. på ca. 350.000kr. men kan ikke rigtig finde ud af de regler omkring skat. Jeg har læst en masse ang. salg af egendom i DK og om hvordan man skal sælge inden man flytter osv, men hvad nu når det er omvendt???? Er der nogen der kan hjælpe mig??? Hvad skal jeg gøre, hvem skal jeg kontakte, hvad skal jeg udfylde og hvor meget skal jeg betale i skat??? Håber i kan hjælpe mig derude, På forhånd tak DBC:thumbup:
En mægler kan hjælpe dig:)
Besvaret
ved en hurtig søgning på google..
Beskatning ved salg af svensk bolig
>
Beskatning ved salg af svensk bolig: Når man sælger sin bolig i Sverige beskattes man af 'overskuddet' eller 'gevinsten' ved salget efter svensk indkomstsakttelov. Beskatningen udregnes ved forskellen mellem købsprisen plus forbedringer i boligen, der øger værdien, og salgsprisen. Sælges boligen med fortjeneste trækkes 30 procent i skat af 2/3 af gevinsten. Ved et tab på salget, kan man trække 50 procent af tabet fra i skat. Eksempel: Du køber en bolig til 1.000.000 kroner og har sat nyt køkken i til 200.000 kroner. Du sælger senere boligen for 1.500.000 kroner. Salgspris = 1.500.000 Kroner - Købspris: -1.000.000 - Køkken: -200.000 Gevinst: 300.000 Kroner 2/3 af 300.000 = 200.000 Skat = 30% af 200.000 = 60.000 Ved salget bliver beskatningen altså i alt: 60.000 kroner.
link http://www.boligisverige.dk/VaerdAtVide/default.aspx?katid=24
Besvaret

Det er nu ikke helt rigtigt, hvad "Google" fortæller, men beskatning af salg af svensk bolig er et af de mest populære emner herstedes, og man kan finde meget "matnyttigt" ved hjælp af søgefunktionen. :)

Guest Supermule
Besvaret

Husk lige at tjekke typen af bolig du flytter ind i..... Du kan rent faktisk på udskudt skatten, da det er ulovligt for den svenske stat at indkræve skat af overskud, når man flytter til et andet EU land.... Dog er boligtypen i det nye land afgørende for skatten.

Besvaret
Husk lige at tjekke typen af bolig du flytter ind i..... Du kan rent faktisk på udskudt skatten, da det er ulovligt for den svenske stat at indkræve skat af overskud, når man flytter til et andet EU land.... Dog er boligtypen i det nye land afgørende for skatten.
Ja, det er jo helt klart. Thanks for sharing. :D
Besvaret

Søg uppskov alligevel

Ja hvis man læser reglerne, så kan man ikke få uppskov hvis man flytter i f.eks. dansk ejerlejlighed, men man kan godt hvis man flytter i eget hus. Jeg ville dog hvis det var mig søge uppskov alligevel, dog ikke hvis man flytter i noget man har lejet så er det lidt ligegyldigt. Der kører en sag i Bruxelles, som den svenske stat tror er afsluttet, men det er den ikke...:o)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...