Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Var der nogen der så Rabatten igår på DR? Det handlede om at flytte til Malmø. Er jeg den eneste der syntes at det var et halvdårligt program, det malede det at flytte til Sverige lige vel rosenrødt?

Besvaret

Hej. Ja jeg så den også, men jeg syntes nu ikke det var et dårligt program. Der var måske ikke den store nytænkning i forhold til de mange lignende programmer vi efterhånden har set og man kunne godt som mere erfaren have ønsket sig at de borede lidt mere i de problemer der kan være (skat, pendling, børn og skole) måske ved at snakke lidt med nogle familier der har boet her lidt længere end 3 mdr. Men jeg så sådanset også programmet som værende en reklame for Sverige som indkøbsland for danskere som IKKE vælger at flytte. Og så skal man jo også lige huske på hvad kontants formål er, nemlig at informere om besparelser på en popsmart og overfladisk måde. Den dybdeborende, opsøgende journalistik skal man overlade til Ekstrabladet og andre seriøse medier.

Besvaret
Var der nogen der så Rabatten igår på DR? Det handlede om at flytte til Malmø. Er jeg den eneste der syntes at det var et halvdårligt program, det malede det at flytte til Sverige lige vel rosenrødt?
Helt uden at ha' set programmet, så lyder det da helt kanon i mine ører :th2: Jeg kan lige se hvordan prisen for min 2v'er stiger og stiger... flere af den salgs programmer, tak :thumbup:
Besvaret
Og så skal man jo også lige huske på hvad kontants formål er' date=' nemlig at informere om besparelser på en popsmart og overfladisk måde. Den dybdeborende, opsøgende journalistik skal man overlade til Ekstrabladet og andre seriøse medier.[/quote'] Ha ha ha ja det skinede tydeligt igennem, de glemte f.eks. helt at gøre opmærksom på at man skal betale hyra til en forening når man køber lejlighed.
Besvaret
Og så skal man jo også lige huske på hvad kontants formål er, nemlig at informere om besparelser på en popsmart og overfladisk måde. QUOTE] Det har du ret i. Man skal nok også mere tage det som et underholdningsprogram...
Besvaret

Jeg så det meste af programmet og synes også, at det var lige overfladisk nok omend det da passede fint i konceptet (hvor kan man få mest muligt så billigt som muligt). Det blev nævnt, at det da koster lidt at gå til lægen, men det bliver opvejet af alt muligt andet, som var noget så billigt - hvilket vel også er rigtigt, hvis man regner på det :-) Jeg kunne godt lide ham fra Øresunddirekt (tror jeg det var), som absolut ikke kunne komme på nogen ulemper ved at flytte hinsidan - ud over altså det med lægen og diverse andre smågebyrer rundt omkring....

Besvaret

Jeg så det også... Jeg synes nu det var lige lovligt rosenrødt også... Men det er da en fed reklame for os der har lejlighed herover :th2: RABATLAND!!! Det var hans mening om Sverige.... Jeg synes den var lidt tynd den udsendelse. Der var alt for meget mangelfuld information. Det hele var bare så let så let og super billigt. Faktisk slet intet negativt overhovedet... :rolleyes: Jeg trak lidt på smilebåndet under hele programmet faktisk. Det var meget sjovt at genkende alle de kendte sætninger om det at flytte til Sverige som vi også hørte dengang.

Besvaret
Ha ha ha ja det skinede tydeligt igennem' date=' de glemte f.eks. helt at gøre opmærksom på at man skal betale hyra til en forening når man køber lejlighed.[/quote'] Det har jag aldrig sett i något reportage. Varken i TV eller tidningar. Då är det ju enkelt att få allting att verka überbilligt. Vad med er som har flyttat till bostadsrätt? Visste ni om det, att man kan få en ganska hög hyra ovanpå lån och andra kostnader?
Besvaret
Vad med er som har flyttat till bostadsrätt? Visste ni om det, att man kan få en ganska hög hyra ovanpå lån och andra kostnader?
Ja det fremgik ret tydeligt at diverse salgsopstillinger. Desuden havde man jo gjort sit hjemmearbejde på debatten:) Det er jo i grunden ikke så anerledes fra Danmark, der hedder det bare fællesudgifter til ejerforeningen. Skulle der males ny opgang, jamen så kostede det et par tusind ekstra af folks egen lomme..
Besvaret

Jeg synes såmænd, det var en OK-indslag. Dog mener jeg, det kunne have været fint, hvis han også havde spurgt nogle af singlerne. For sparer vi ligeså meget, som børnefamilierne? Jeg kan så selv sige, at det, mener jeg, vi gør, men det kunne godt have været belyst.

Besvaret

Jeg er ved at kaste op Det er det mest idiotiske program jeg længe har set (Sikke dig en kegle til studievært) Det var jo slet ikke sandheden. Hvis alle siger som dem de besøgte, kan jeg godt forstå at Danskerne bliver mere og mere uglesete herovre. Der er ingen Svenskere der syntes at de udtagelser: Bare fordi det er billigt. Sikke et idiot program !!:sick:

Besvaret
Jeg har nu mailet til rabatten og fortalt dem min mening.
Nu er rabatten jo ikke noget dokumentarprogram. Så ud fra et økonomisk synspunkt var det ok. Jeg selv og min familie er flyttet herover af de samme årsager. Vi har 2 små børn og hvis man sætter tingene lidt på spidsen, bliver de offret på det økonomiske alter mht. til sprog og til dels kultur. Vores alternativ var at blive boende i Mjølnerparken (Område 85% invandre på ydre nørrebro i København)
Besvaret
Vi har 2 små børn og hvis man sætter tingene lidt på spidsen' date=' bliver de offret på det økonomiske alter mht. til sprog og til dels kultur.[/quote'] Det lyder som en underlig forkvaklet opfattelse i mine øre ?? Jeg syntes da tværtimod at vi giver vores børn et langt større fundament, med flere sprog og en bedre forståelse for flere kulturer tidligt i deres liv.
Besvaret

Nu fik jeg lige selv set programmet også... Det var nu da egentlig OK syntes jeg, altså bortset fra at de totalt "glemte" den ret store post det er med broafgiften, specielt hvis man er to voksne der skal pendle i hver sin bil over broen. Der er jo penge "lige ud af vinduet" i modsætning til hvis man køber et hus 4 mio i Roskilde. Men alt andet lige, det ret korte indslag taget i betragtning belyste de da nogen af de økonomiske fordele der er ved at flytte til Sverige helt OK, og det er vel det der er "Rabattens" opgave.

Besvaret

Invandrare i Sverige

Vores alternativ var at blive boende i Mjølnerparken (Område 85% invandre på ydre nørrebro i København)
Jaha, så det var bättre att vara invandrare i Sverige än att bosätta sig bland danska invandrare? :confused:
Besvaret
Jaha' date=' så det var bättre att vara invandrare i Sverige än att bosätta sig bland danska invandrare? :confused:[/quote'] Jeg tror ikke de fleste danskere ser sig selv som invandrere, når de flytter til sverige. Også selvom de er det..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...