Carsten Olsen Skrevet January 13, 2007 Rapporter Skrevet January 13, 2007 Hejsan folkens.:th2: Jeg har efter at have snuset rundt OG BRUGT SØGEFUNKTIONEN, ikke blevet klogere på om jeg skal møde op på Skatteverkets og ikke hos skat´s kontor for at få et samordningsnummer, det skal bruges i forbindelse med at banken skal bruge det. På forhånd tak for jeres tålmodighed og overbærende væsen.
Thomas Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 Hejsan folkens.:th2: Jeg har efter at have snuset rundt OG BRUGT SØGEFUNKTIONEN, ikke blevet klogere på om jeg skal møde op på Skatteverkets og ikke hos skat´s kontor for at få et samordningsnummer, det skal bruges i forbindelse med at banken skal bruge det. På forhånd tak for jeres tålmodighed og overbærende væsen. Hvad er et samordningsnummer, det har jeg sku aldrig hørt før?
Carsten Olsen Besvaret January 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2007 Hvad er et samordningsnummer' date=' det har jeg sku aldrig hørt før?[/quote'] Et midlertidligt cpr-nummer som bliver brugt indtil man kan få sit rigtige svenske personnummer, så man kan blive oprettet som kunde, fx.i en bank.
Gio Besvaret January 13, 2007 Rapporter Besvaret January 13, 2007 Et midlertidligt cpr-nummer som bliver brugt indtil man får sit rigtige svenske personnummer' date= så man kan blive oprettet som kunde, fx.i en bank.Banken kan normalt oprette dig på et fiktivt nummer, og ændre dette når du er kommet over og har fået dit cpr-nummer.
Carsten Olsen Besvaret January 13, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 13, 2007 Banken kan normalt oprette dig på et fiktivt nummer' date=' og ændre dette når du er kommet over og har fået dit cpr-nummer.[/quote'] Det var netop min søde bankdame der sagde at jeg skulle fremskaffe sådan et. Jeg tror nok at jeg må tage til Skatteverkets kontor for at få et, der står ikke noget om det på skat.dk. Men fandt dether på skatteverket.se Personnummer eller samordningsnummer Flyttar du till Sverige och ska bo här ett år eller mer, ska du normalt vara folkbokförd i Sverige. Du får då ett svenskt personnummer. Om du ska vara bosatt i Sverige kortare tid än ett år blir du inte folkbokförd i Sverige och får inget personnummer. Om du ska betala skatt i Sverige får du i stället ett så kallat samordningsnummer. Så jeg må nok et smut derover igen.
Guest carspar Besvaret January 14, 2007 Rapporter Besvaret January 14, 2007 Sig til så körer du bare med herover. Hav en god dag.
MissCath Besvaret January 14, 2007 Rapporter Besvaret January 14, 2007 Om du ska betala skatt i Sverige får du i stället ett så kallat samordningsnummer. Skal du da betale skat i Sverige?
Carsten Olsen Besvaret January 14, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 14, 2007 Skal du da betale skat i Sverige? Nej, jeg skal bo der:laugh: og arbejde i DK ,nærmer betegnet i lund om meget snart:) . og må jeg i den her forbindelse sige tak til carspar og hans frue for den venlighed og hjælp jeg har modtaget:th2: Der er skrevet under og div aftaler med banken i sv og dk er klar, det var bankdamen i sv der bad mig om at komme med sådan et samordningsnummer. så jeg kan få oprettet en konto.
Nicklas.N Besvaret May 15, 2009 Rapporter Besvaret May 15, 2009 Hej Carsten Olsen. Hvad skulle der til for at skatteverket vil give dig et samordningsnummer?
Rene Larsen Besvaret May 15, 2009 Rapporter Besvaret May 15, 2009 Et samordningsnummer bliver normalt givet til personer som af en eller anden årsag ikke bor i Sverige, men skal betale fx skatter til Sverige. Jeg kender et par danskere bosatte i DK, som har fået et sådan, for at være registeret så de kan betale ejendomsskatten for deres sommer-/fritidshus.
Thage Løbner Besvaret May 16, 2009 Rapporter Besvaret May 16, 2009 Hej. Det der med samordningsnr. som din bankdame ber om forstår jeg ikke. Da vi flyttede til Sverige for 1 år siden, registrerede banken (Skånes Provinsbank) os midlertidig på vort cpr nr og da vi fik svensk cpr ændrede de blot nummeret. Nu er Skånes Provinsbank jo ikke let at danse med i almindelighed ( udsteder ikke ID, tager ikke mod hård dk kr til indsættelse, bliver fornærmet når man fyrer en spids af etc), så jeg kan ikke forstå det skulle være meget anderledes i andre banker
Nicklas.N Besvaret May 16, 2009 Rapporter Besvaret May 16, 2009 Ja det kan også sagtens være at bankdamen ikke vidste nok om reglerne, det kan være jeg skal prøve at tale med dem igen, evt. få min filial til at udstede en skriftlig anbefaling/anmodning om at jeg kan få kontoen oprettet!
Jakriborg Besvaret May 16, 2009 Rapporter Besvaret May 16, 2009 Hvis du har en dansk bank, der også er aktiv i Sverige, så går det mest gnidningsfrit, fx med Danske Bank og Skånes Provinsbank. Faktisk kan du i Danske Bank oprette bankkonti i både Norge og Sverige som bosiddende i Danmark, og banken sørger for det praktiske med at oprette norske og svenske samordningsnumre for dig
Nicklas.N Besvaret May 16, 2009 Rapporter Besvaret May 16, 2009 Tak Jakriborg! Det vil jeg stærkt overveje hvis Nordea ikke kan hjælpe mig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu