Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ved godt at jeg lige fylder op her på emnet, men jeg fatter ikke helt. Hvis kan bruger Telsome boks her i Sverige, så kan man vel ikke også have sit Svenske telefon nr også eller ? Det er vi jo nødt til at have !

Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor er i nødt til det???

Ved godt at jeg lige fylder op her på emnet' date=' men jeg fatter ikke helt. Hvis kan bruger Telsome boks her i Sverige, så kan man vel ikke også have sit Svenske telefon nr også eller ? Det er vi jo nødt til at have ![/quote']
Besvaret
Det er vi fordi: Dels for at have internet' date=' og dels fordi det vil være ret upraktisk ikke at have et Svensk nr.[/quote'] Helt fundamentalt så er en Telsome boks jo bare en hardware enhed der er koblet på dit internet.. det er uafhængigt af dit alm telefonabonnement. Så jo du har svensk telefon som du plejer også en Telsome boks koblet på din router. Det er to fuldstændig uafhængige ting.
Guest Supermule
Besvaret

Hvis du har Telia, er du ikke tvunget til at ha' svensk fastnet tlf længere....

Besvaret

Ikke Telia Jeg kan ikke få Telia bredbånd her. Og det vil nok ikke være så godt hvis vi ikke har en Svensk fastnet. Tror ikke der var så mange der ville ringe så:) Har lige set følgende tekst på Telsome: Hvis du har en ADSL-forbindelse, skal du være opmærksom på, at enkelte ADSL-internetudbydere kræver, at der går en basis telefonlinie (en ”bærelinie”) til din husstand, for at du kan beholde din ADSL-forbindelse. Det gælder f.eks. disse selskaber: - TDC (- ikke TDC Kabel) - Tele2 Hvis du har en ADSL-forbindelse hos én af disse internetudbydere, så ring lige til dem og bestil en basislinje. Spørgsmålet er om det går sammen med min ADSL ?

Besvaret

Skallstorp: Hvor har du bredbånd fra? Og er det ADSL? I så fald, så skipper du dit fastnetabbonnement fra Telia, og opretter abb. hos Telsome og Phonzo (du sørger for at købe en IP-boks der kan håndtere to forskellige numre/udbydere) Så har du både dansk og svensk telefonnummer via Internet (du kan overføre/portere dit eksisterende fastnetnummer til Phonzo)

Besvaret

Bredbånd fra Teleservice Jeg har bredbånd fra Teleservice.net Det eneste jeg kan få herude på prærien. Ja, ASDL må det være. Men kan Telsome boksen håndtere 2 ? Eller er det en helt anden boks jeg skal have fat i ?

Guest Supermule
Besvaret

Du køber bare en Zyxel Prestige 2002 og et svensk nr fra www.rixtelecom.se Så kan du ringe ubegrænset til svenske fastnet nr for 75 kr om måneden.... Så skal du bare ha' oprettet et nr hos Telsome og boksen behøver du så ikke....Den har du jo, hvis du køber en Zyxel...

Besvaret

Du kan sagtens være kunde hos Telsome selvom du bor i Sverige, de er fuldstændig ligeglade. Det fungerer ved at du sætter penge ind på din konto, lidt ligesom Telmore. Så du skal bare have et kreditkort. Det eneste de kræver er en ADSL linie (minimum). Det med bærelinien er blot for at fortælle folk at visse selskaber ikke vil tilbyde ADSL uden bærelinie, ergo de kan ikke slippe for at betale for fastnet alligevel. De kan sagtens får Telsome. Jeg kender ikke de teknisk specifikationer på "boksen" så om den kan håndtere 2 linier (en dansk og en svensk) ved jeg desværre ikke. Men du kan jo bare oprette en konto og få et nummer hos dem, boksen er bare hardwaren du skal bruge. Den kan du købe hvor som helst.

Besvaret
Jeg kan ikke få Telia bredbånd her. Og det vil nok ikke være så godt hvis vi ikke har en Svensk fastnet. Tror ikke der var så mange der ville ringe så:)
Vi har en svensk telefon, men må konstatere at svenske venner gladeligt ringer til den danske - adskillige svenske abonnementer har (åbenbart) takster ned til 15 øre/min for at ringe til DK så "det ä vel inget problem i det?". Set fra det synspunkt er det måske overdrevet at bruge penge på en svensk telefon, da det heller ikke koster meget med Telsome IP tel at ringe til Sverige. Vi beholder nu nok den svenske alligevel, det er også en IP telefon, og koster ret lidt i abonnement (29 kr/md), og for mig er det vigtigt at der ikke er hindringer i vejen for kontakt fra svenske venner.
Har lige set følgende tekst på Telsome: Hvis du har en ADSL-forbindelse, skal du være opmærksom på, at enkelte ADSL-internetudbydere kræver, at der går en basis telefonlinie (en ”bærelinie”) til din husstand, for at du kan beholde din ADSL-forbindelse.
Det er vist ret danske-forhold-specifikt, men det er da rigtigt at der er nogle selskaber - også herovre - der kræver at man har fastnet-telefon for at man kan få bredbånd (og herovre har de vist ikke opfundet "bærelinjen" endnu - eller er det bare mig der er uoplyst på det punkt - anyone?). Typisk er det vist netop ADSL-linjerne der kræver telefonabonnement, og Tele2-bredbåndssælgeren (svensk) som jeg havde i røret den anden dag løb helt tør for gode argumenter når vi skulle sammenligne med en prissituation uden fastnettelefon-abonnement, dvs. hvor sådan et først skulle til at oprettes før vi er igang med at modtage hans idé om et godt bredbåndstilbud. Som Gio spørger: hvad er det for noget bredbånd du har? Mvh Jesper
Besvaret
Jeg får en eller anden til at købe en boks til mig i deres navn da jeg vel ikke kan selv
De sagde for nyligt til mig at de snildt kunne lade mig konvertere til boksen, og sende til min Malmö-adresse (vi havde det gamle Telsome-system), det koster bare en smule mere i porto end at få den sendt til en adresse i DK. Det er rigtigt, at Boksen bare er noget hardware, men det er velkonfigureret hardware, så du har det meget lettere ved at få en boks fra Telsome, i stedet for at købe en tilsvarende router selv!
Jeg får et Dansk telefon nr som folk i DK ringer til til normal Dansk fastnet takst , eller ?
Jeps. Vi tog vores DK nr med, og selv farmor (som altid har holdt et meget vågent øje på telefonregningen! ;) ) ringer gladeligt til os, det garanterer jeg, at hun ikke gjorde hvis det var 3- eller anden mobil der var tale om. Mvh Jesper
Guest Supermule
Besvaret

Hvem siger det??? Du porterer bare nummeret til rixtelecom og ser hvad der sker..... Du opsiger jo ingenting og bærelinien har du jo.... Så kan de kræve et gebyr for den bevares......

Det går vist ikke' date=' jeg skal have mit eget telefon nr (fastnet) for at få bredbåndet !?:rolleye:[/quote']
Besvaret
Hvem siger det??? Du porterer bare nummeret til rixtelecom og ser hvad der sker..... Du opsiger jo ingenting og bærelinien har du jo.... Så kan de kræve et gebyr for den bevares......
Fed fidus at have IP telefon hvis bredbåndsudbyderen kun giver bredbånd så længe man betaler fastnettelefonabonnement?? Men det lyder som om du ved mere om hvad svenske teleudbydere har af muligheder end Tele2 sælgeren som jeg havde i røret gør? ;) Mvh Jesper
Guest Supermule
Besvaret

Du kan også bande på at jeg havde en kamp med Telia for at få bredband uden fastnet tlf...:lol: De SKAL tilbyde dig bredbånd uden tvang om fastnet jvfr svensk lovgivning.... Derfor kan han porterer sit nr til rixtelecom uden problemer.... Dog har de ret til at kræve dig for et bærelinie gebyr. Men det er bare at gå dem på klingen....er man stædig nok, lykkes det meste...:rolleye:

Fed fidus at have IP telefon hvis bredbåndsudbyderen kun giver bredbånd så længe man betaler fastnettelefonabonnement?? Men det lyder som om du ved mere om hvad svenske teleudbydere har af muligheder end Tele2 sælgeren som jeg havde i røret gør? ;) Mvh Jesper
Besvaret
Hvis man allerede har ip-adapteren kan man jo overveje www.musimi.dk? De koster ingenting pr. måned i abonnoment udover fastnetnummeret som vist koster mellem 5-7 kr./mnd.
Jeg vil ikke hævde at det er umuligt at sætte musimi op, og få det til at fungere, men jeg vil heller ikke foreslå det til nogen som ikke enten er datauddannede eller er indstillet på en ny fuld-fritids-hobby :D :rolleye: Mvh Jesper
Besvaret
Men kan Telsome boksen håndtere 2 ? Eller er det en helt anden boks jeg skal have fat i ?
Boksen håndterer kun en telefonlinje, ikke desto mindre vil jeg anbefale løsningen fordi det VIRKER, og der er god support på det hos Telsome. Så vidt jeg ved kan du ikke oprette IP-telefoni hos Telsome uden Boksen længere. Du kan sagtens have en ip-tel-adapter til et svensk nummer ved siden af Boksen, intet problem. Mvh Jesper
Besvaret
Der er flere der har prøvet. Men den slags bredbånd er ikke nået hertil endnu' date=' desværre. Havde vi boet inde i Skurup havde det ikke være noget problem.[/quote']Skallstorp...JO.... Ingen teleudbyder må tvinge dig til at opretholde fastnet-nummer, bare fordi du skal have ADSL på linien. Det var i gamle dage at ADSL = fastnet-abb-og-hele-pivtøjet for at kunne lykkes.
Besvaret
Uanset om jeg ikke behøver det' date=' vil jeg gerne beholde mit fastnet. Der er flere der ringer fra Svenske numre end Danske.[/quote']Der er ingen forskel, udover at dit svenske nummer nu, teknisk set, er et VoIP-nummer som kører via din ADSL. Det er lige så svensk som før. Fatisk er det det samme nummer ;)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...