Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa, vi er et par der igennem længere tid har brugt forummet til at søge dvs informationer og det har været en super hjælp..:) Grunden til at vi nu har oprettet en brugerprofil er at vi har et problem, som vi ikke har kunne finde noget information angående. Sagen er den at vi har købt en bostadsrat i Vesterhavnen som stort set indflytningsklar (7-14 dage), og vi glæder os, der er bare kommet skår i glæden. Den bostadsforening vi skal bo i har "brandt" os af noget så grusomt. For at gøre en lang historie kort, den garage som høre til vores lejlighed, beliggende ca. 1m fra vores hoveddør er nu blevet til en p-plads på den anden side af byggerriet.. Vi har en advokat på og han mener vi står relativt godt, sagen kommer højst sandsynlig til at køre hele vejen og vil ligge i omegnen af 100-150.000 skr... Mega dyrt og vi er ikke forsikret.. Vores spørgsmål, er der nogen form for interesse organisationer vi kan søge juridisk bistand hos..? Nogen der har erfaring med tilsvarende situationer eller kan komme økonomiske fif som kan gøre det billigere..? Any one..?

Besvaret
Hejsa, vi er et par der igennem længere tid har brugt forummet til at søge dvs informationer og det har været en super hjælp..:) Grunden til at vi nu har oprettet en brugerprofil er at vi har et problem, som vi ikke har kunne finde noget information angående. Sagen er den at vi har købt en bostadsrat i Vesterhavnen som stort set indflytningsklar (7-14 dage), og vi glæder os, der er bare kommet skår i glæden. Den bostadsforening vi skal bo i har "brandt" os af noget så grusomt. For at gøre en lang historie kort, den garage som høre til vores lejlighed, beliggende ca. 1m fra vores hoveddør er nu blevet til en p-plads på den anden side af byggerriet.. Vi har en advokat på og han mener vi står relativt godt, sagen kommer højst sandsynlig til at køre hele vejen og vil ligge i omegnen af 100-150.000 skr... Mega dyrt og vi er ikke forsikret.. Vores spørgsmål, er der nogen form for interesse organisationer vi kan søge juridisk bistand hos..? Nogen der har erfaring med tilsvarende situationer eller kan komme økonomiske fif som kan gøre det billigere..? Any one..?
Mit økonomiske fif skulle være selv at forelægge sagen for Hyresnämnden og ikke bruge penge på en advokat. Det vigtigste er, at alle aspekter, der er til støtte for jeres synspunkt, kommer med, men så kompliceret er det vel heller ikke. Hvorfor skulle foreningen ikke acceptere afgørelsen? De synes nok ikke, det er særlig smart at ligge og føre retssager mod medlemmerne eller hur. :rolleyes:
Besvaret

Ja det lyder enkelt, men sagen er den at garagen nu er på 2 forhåndsaftaler og den kan kun benyttes af en lejlighed og som følge der af tvisten. Og ligegyldig hvis parti foreningen tager, vil det være forbundet med en kompensation (forhåbentligt).. Garagen ligger således at det vilkårligt vil være os til gene når den benyttes, idet den ligger lige under vores soveværelse. Jeg har d.d snakket med en repræsentant fra foreningen som sagde at den oprindeligt hørte til vores lejlighed men man, havde fra foreningens side valgt, at foretage en "omdisponering" og solgt garagen fra til en anden lejlighed. Alt dette er sket før end vi køber vores lejlighed, de for bare ikke informeret mægler og entrepenør. Så da vi handler er vi blevet informeret af både mægler og entrepenør om at garagen høre til vores lejlighed, og dette fremgår også af vores forhånds aftale. Det er jo som følge af, at det er nyt byggeri, også en ny forening og det lader til at de kender hinanden godt, idet at arkitekt firmaets ansatte har købt lejligheder og samtidig er repræsenteret i den ny forening og man har så "hjulpet" hinanden på den måde(der var nok en der manglede en garage). Det havde de bare lige glemt at orientere os om da vi købte lejligheden..! Så Nils tak for det hurtige svar, men kompliceret det kommer vi vist ikke uden om at det er..:rolleye:

Besvaret
Så Nils tak for det hurtige svar' date=' men kompliceret det kommer vi vist ikke uden om at det er..:rolleye:[/quote']Når i har underskrevne papirer på at garagen hører med til jeres lejlighed, så kan jeg ikke se problemet? Enten må i blive enige om kompensation - eller også tage rettens vej, og få dem til at frigive garagen. Og retssagens omkostninger betales jo af "taberen". Men hvorom alt ér, så er det måske ikke en rar tanke, bagefter at skulle bo i en forening bestående af nepotistiske rygklappere :rolleyes:
Besvaret

Måske er det for kompliceret for Hyresnämnden... Jeg går ud fra, I har overtaget lejligheden og dermed betalt, ellers har I jo også en EKSTRA klemme på sælgeren, som jo har solgt jer brugsretten til en ikke-eksisterende garage. Jeres mægler er ikke færdig med den sag endnu, selv om han sikkert vil hævde det. Hvis I ikke får ret til garagen, er det jo en fejl ved lejligheden, som sælger skal kompensere. :cool:

Besvaret

Ja Gio, du har så evig ret det giver en dårlig smag i munden..:sick: Det jeg kontraktmæssigt har, er en forhåndsaftale på den garage, men det har modparten også, samt at han også har den endelige kontrakt på garagen.. Den endelige kontrakt vi modtog var med ændringen fra garage til p-plads og denne har vi naturligvis accepteret. Ærlig talt, så har det faktisk været på det tale om vi skulle "skyde" lejligheden af og finde noget andet, men vi vil bo der og lejligheden passer os perfekt... Problemet med en kompensation, er at det bliver dyrt.. i omegnen 500.000 skr er mit umiddelbare skynd, det ville selvfølgelig pynte på kontoen, men mon ikke det ville forsage et katastrofalt underskud på "nabokærligheds kontoen" og dermed et antiparti mod os...-det er jo foreningen/medlemmerne som hænger på kompensationen.

Besvaret

Jamen det er jo ganske som du siger Nils, han har da også tilbudt at lade handlen gå tilbage......eller rettere sagt videre, for han han vil gerne sælge lejligheden, også endda med en god "vinst" til os, men prisen er latterlig i forhold til hvad markeds prisen er på, og så ville jeg da aldrig lade sådan en klaphat sælge for mig...:fight:

Besvaret

Der har jeg også købt - så bliver vi måske naboer.:) Men er slet ikke inden i nogen af Brf'ens sager (og måske også numre?). Jeg har fra starten af måtte nøjes med en p-plads i det der kaldes for "gemensam carport". At lade handelen gå tilbage ville jo være temmelig idiotisk når handelsværdien er steget med mindst 20% siden I skrev under. Jeg kan da godt forstå at du er "pissed", hvis den garage lige neden under jeres lejlighed er blevet givet væk til en anden uden at det har stået nogen steder, og nu ligefrem tilhører en "insider". Det stinker! - og jeg selv ville da også være helt oppe og flyve. Er det ikke mægleren eller arkitektfirmaet der er erstatningsansvarlig, hvis de har solgt noget som ikke passede - det kan da ikke passe at de bare kan tørre tabet af på BRF'en, som andre uskyldige købere (incl. mig selv) jo har del i?. Det var jo de sjufter på Våningen og Villaen som solgte det. De bliver vist udstillet i en anden tråd herinde. Man kan desværre ikke vælge mægleren når man køber, og der var ikke så meget at vælge imellem den gang.

Besvaret

Jamen, go aften kommende nabo..:) (eller næsten nabo) Det er den konstituerede bestyrelse der har kvitteret på forhåndsaftalen og som følge deraf også denne der hæfter. Står der "Gemensam Carport" på din forhåndsaftale..? Har du en planritning over garagerne/p-pladserne fra info mappen du modtog ved kontrakt signering..? Det ville være en stor hjælp om du kan svare på ovenstående. Som jeg forstår vores advokat, er der en evt mulighed for at sende søgsmålet videre mod mægleren, men dette er altså ikke noget han har uddybet. At det er en "Insider" der har fået garagen, er en formodning jeg har og dette er ikke dokumenteret, men foreningens modarbejdelse af at komme til bunds i sagen understøtter kun denne formodning, eks al kommunikation køre via deres advokat, som også er Packwerks... samtidig sidder han i "vores" bestyrelse..? Denne har henvendt sig til vores advokat og sagt "vi går hele vejen", fair nok men hvem betaler hans løn..? Packwerk eller dig/mig i form af foreningen, og hvordan kan han træffe beslutningen om gå hele vejen (tog ham under 24 timer)..? Er det ikke noget der bør drøftes på et bestyrrelses møde..? Any way, i morgen søger jeg at rekvirere en kronologisk oversigt over den konstituerede bestyrelses arbejde, for der er vel blevet ført protokol. Der er naturligvis info jeg ikke kan give på forum, fakta er vi føler os snydt og umiddelbart kan vi have virket som et let offer, ung, dansk og naiv.. (Det er ikke punch line til en erotisk film..:) )

Besvaret

Hej dkcpl Jeg har ikke forstand på din problemstilling og bor ej heller i Sverige ENDNU :) Ville bare give dig en tilkendegivelse om at jeg føler med jer i den situation som i er i, samt jeg synes at det STINKER lidt for meget af pamperi, hvor de ønsker at sørger for sig selv, før de gør det for andre. Synes det er et meget centralt spørgsmål, hvad advokatens rolle er i det her? For den kan ikke være helt stueren. Jeg er ikke selv den store tilhænger af, når mennesker gå til pressen, men samtidig kan det være en god historie som måske kan gøre, at du får din vilje. En mulighed... Held & lykke og lad os løbende høre om hvordan det går med sagen.

• 2 weeks later...
Besvaret

Fik set byggeriet i dag. Og "gemensam carport" systemet. Det er åbenbart sådan et tysk Wöhr system: http://www.woehr.de/en/produkte/parklift/ I grunden meget smart ved første øjekast - men hvis man har købt en stor SUV er man vist fucked. Max vægt 2 tons - og en ret lav max højde. Jeg kunne vist også godt gå hen og være fucked med min A8. Heldigvis er den af aluminium, hvilket begrænser vægten til 1,8 ton. Men der er vist en max længde på 500 cm og en A8'er er 506 cm lang:scared:. Men måske kan den være der alligevel - eller måske bestilte de platformene med lidt ekstra længde, som man rent faktisk kan. Må ringe og forhøre dem i morgen. Det mest utrolige (og i grunden temmeligt ringe) er, at de ikke har nævnt en lyd om, at det var et sådant system.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...