Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har installeret XP på min stationære som er delt op i 2 partitioner. C: med XP og D: med mine data og deriblandt billeder. Måden jeg så gør det på er at fjerne min C partition så jeg er sikker på data er væk. Opretter en ny partition NTFS, og installere den nye XP. Da jeg så får startet op kan jeg så se at min computer har byttet rundt på C og D drev så det er faktisk mit D: drev med mine data osv der er blevet slettet. Lige nu ligger der så egentlig 2 systemer på min computer men den kan kun se det ene af dem. Er der nogen der kan redde de data jeg havde liggende på min disk før?

Besvaret

Av!!!! Hvis du vitterlig har fået startet helt forfra med ny partitionering og installation, så er jeg bange for data er væk. Der findes lidt forskellige high end firma'er som kan redde data. Men vi taler minimum 20k kr for at de bare kigger på disken. Så det skal seriøst være data du har behov for. Måske er der nogen andre som kan komme med mindre dystre informationer, men jeg mener til min bedste overbevisning at de er væk når dine FAT tabeller er røget sig en tur. En metode jeg engang reddede data på en Linux kværn var, at dumpe blokke fra harddisken ud som filer ved nogle meget low level disk copy værktøjer. Men jeg mener rimelig sikkert ikke, at du kan gøre dette på en Windows. Sorry

Besvaret

Ja så er der ikke meget at gøre. Kan se at jeg HAR backup af mine billeder men så mange andre småting mangler nu. Det er der så ikke noget at gøre ved. Så kan jeg vel lære det.

Besvaret
Har installeret XP på min stationære som er delt op i 2 partitioner. C: med XP og D: med mine data og deriblandt billeder. Måden jeg så gør det på er at fjerne min C partition så jeg er sikker på data er væk. Opretter en ny partition NTFS, og installere den nye XP. Da jeg så får startet op kan jeg så se at min computer har byttet rundt på C og D drev så det er faktisk mit D: drev med mine data osv der er blevet slettet. Lige nu ligger der så egentlig 2 systemer på min computer men den kan kun se det ene af dem. Er der nogen der kan redde de data jeg havde liggende på min disk før?
Jeg ved godt at det ikke hjælper dig nu, men må jeg ikke anbefale at købe en ekstern HD ? Jeg havde en fra min gamle pc (80GB) og købte så dette: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=74807 (du kan faktisk læse min anbefaling på siden...) Jeg har faktisk 2 stk af dem og de kører dag og nat. Jeg gider ikke miste musik/billeder/programmer osv osv osv ...
Besvaret

HAR faktisk en ekstern HD som mine billeder så også lå på. Men havde lidt blandet godt liggende som jeg har DL i sin tid som så skal findes igen. Et par dokumenter er også mistet men vist ikke noget vigtigt. Men jeg tænkte at jeg ikke gad overføre så meget data til min HD når jeg nu ikke behøvede at røre D: drevet:rolleyes:

Besvaret
Den har jeg også været på engang.:mad: Der findes faktisk masser af Data Recovery software ude på nettet. Hvor godt det er ved jeg ikke, men det er da værd at checke ud. http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&aq=t&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_daSE176SE176&q=data+recovery+software
Besvaret

Problemet er dog, at når man overskriver sine slettede datablocke med nyt indhold, så er det meget meget svært at få disse tilbage igen. Vi taler om magnestiske skyggekopier og lignende, som de der meget dyre firmaer kan restore. Så visse tools burde kunne redde et filsystem som ikke er overskrevet endnu, men bare slettet. Men det er da værd at prøve!!! SKulle der være et værktøj som bare delvist hjælper dig, så post lige tilbage her!!! Er guld værd at vide den dag man selv står med problemet

Besvaret
Hej Hvis du stadig bøvler med den harddisk så kan jeg nok få reddet 95% af harddisken.Du er velkommen til at kontakte mig hvis det har din interesse.
Takker for tilbudet men jeg arbejde på disken i 2 dage med R-studio data recovery. Problemet var at den stenede midt på disken. Jeg fandt en masse data fra tidligere installationer. Det var én helt specielt excel fil jeg søgte som var 14 dage gammel. Fandt den ikke så jeg droppede det og har installeret XP på ny igen og er kommet mig og har kun de røde tude øjne tilbage :D
Besvaret

Den ene fil som jeg GERNE ville have er ikke mere vigtig end den kan undværes men alligevel. Gider ikke gøre mere ved det end jeg har backup nu :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...