skallstorp Skrevet January 27, 2007 Rapporter Skrevet January 27, 2007 http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-5951785.html
testeren Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 God udtalelse der - for det er jo næsten pinligt at se hvordan folk klumper sig sammen. Eller måske skal man bare acceptere at Malmö Syd er en forstad til Kbh.? Jeg mener at man som ny borger i et land, har pligt til at integrere sig og være opsøgende, og følge med i hvad der rører sig! Hvad synes I? Måske man skulle lave en afstemning: 1. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tæt på Kbh., men egentlig ville jeg hellere på på Frederiksberg. 2. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tættere/hurtigere til Kbh. end at bo i Slagelse eller Næstved. 3. Jeg bor i SE fordi det er et dejligt land og her vil jeg blive gammel etc.
skallstorp Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Min mening er jo at.. Min mening er jo at det er pinligt at mange Svenskere kalder det Rosengården 2.
skallstorp Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Undskyld Havde overset at der kørte en lignende tråd længere nede.
Danielsito Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Min mening er jo at det er pinligt at mange Svenskere kalder det Rosengården 2. Det er da også en latterlig sammenligning! Jeg vil da mene at politiet tør patruljere i "Danskerghettoerne"... Og der bliver nok heller ikke brændt så mange biler af. :th2: Det jeg mener er, at rigtigt nok bliver det en bunke (måske) dårligt integrerede danskere. Men områderne går nok ikke hen og bliver en decideret skamplet på kortet.
Raveie Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Det er da også en latterlig sammenligning! Jeg vil da mene at politiet tør patruljere i "Danskerghettoerne"... Og der bliver nok heller ikke brændt så mange biler af. :th2: Det jeg mener er, at rigtigt nok bliver det en bunke (måske) dårligt integrerede danskere. Men områderne går nok ikke hen og bliver en decideret skamplet på kortet. Jeg vil give dig ret i det første. men der er altså forskellige måder at integrere sig på. 1: At flytte langt ud hvor der ik er en eneste Dansker. Dette er ik integration hvis man holder sig for sig selv. Her er du også nød til begynde snakke/ses med Svenskere for at det er integration. 2: At begynde at snakke/ses med de Svenskere der nu er i dit nærområde (her tænker jeg på bla Annestad)
skallstorp Besvaret January 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2007 Rosengård ikke på den måde at.. Man mener jo ikke Rosengård på den måde at det er et betändt område, men mange föler sig set ned på som Svensker at Danskerne ikke vil bo der hvor de bor. Danskere er ikke et så velkomment folkefärd som för. Priserne bliver skruet op i mange områder, hvilket gör det svärt for Svenskere at betale deres boliger. Mange Danskere virker arrogante på Svenskere. Isär når folk står og siger til den nye nabo: vi skal bare bo her til börnene starter i skole. Eller når dem der flytter herover med börn skaber sig på skolerne over at deres börn ikke får nok Dansk undervisning. Endnu et citat: Selvfölgelig bliver vi ved med at arbejde i DK, VI kan jo ikke leve med Svensk sultelön. Man er faktisk flyttet hertil som gäst i et andet land.
Raveie Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Man mener jo ikke Rosengård på den måde at det er et betändt område, men mange föler sig set ned på som Svensker at Danskerne ikke vil bo der hvor de bor. Danskere er ikke et så velkomment folkefärd som för. Priserne bliver skruet op i mange områder, hvilket gör det svärt for Svenskere at betale deres boliger. Mange Danskere virker arrogante på Svenskere. Isär når folk står og siger til den nye nabo: vi skal bare bo her til börnene starter i skole. Eller når dem der flytter herover med börn skaber sig på skolerne over at deres börn ikke får nok Dansk undervisning. Endnu et citat: Selvfölgelig bliver vi ved med at arbejde i DK, VI kan jo ikke leve med Svensk sultelön. Man er faktisk flyttet hertil som gäst i et andet land. Det du glemmer her er, at de Svenskere der bor i de områder hvor prisen bliver skruet op har en fordel når de vil/hvis de vil sælge. De får flere penge for deres bolig. Men jeg tror at på et tidspunkt vil det blive ligesom i København, hvor første gangs købere ik har en chance for at komme ind på bolig markedet. Med mindre du flytter et pænt stykke udenfor Kbh/Malmø.
skallstorp Besvaret January 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2007 Priserne skrues op Ja, priserne er skruet op. Men hvad man med det når man skal man med det når man skal köbe noget nyt der er ligeså dyrt. Der er mange der ikke har råd til at köbe i vores kummune allerede da alt bliver overbudt at Danskere. Og det er ikke altid så smart når ovennävnte citater fölger med.
Mc.Kinnell Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Man mener jo ikke Rosengård på den måde at det er et betändt område, men mange föler sig set ned på som Svensker at Danskerne ikke vil bo der hvor de bor. Danskere er ikke et så velkomment folkefärd som för. Priserne bliver skruet op i mange områder, hvilket gör det svärt for Svenskere at betale deres boliger. Mange Danskere virker arrogante på Svenskere. Isär når folk står og siger til den nye nabo: vi skal bare bo her til börnene starter i skole. Eller når dem der flytter herover med börn skaber sig på skolerne over at deres börn ikke får nok Dansk undervisning. Endnu et citat: Selvfölgelig bliver vi ved med at arbejde i DK, VI kan jo ikke leve med Svensk sultelön. Man er faktisk flyttet hertil som gäst i et andet land. HELT ENIG .... De fleste svenskere der skal sælge hus håber lidt på at det er en "dum" dansk som kommer for at købe ... så får de nemlig lidt mere udbytte ..... Ja Ja de "fleste" er vel at generalisere men dem jeg har hørt om så
Markowitch Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Ja' date=' priserne er skruet op. Men hvad man med det når man skal man med det når man skal köbe noget nyt der er ligeså dyrt. Der er mange der ikke har råd til at köbe i vores kummune allerede da alt bliver overbudt at Danskere. Og det er ikke altid så smart når ovennävnte citater fölger med.[/quote'] På den ene side vil svenskerne gerne have at danskerne kommer til Skåne, på den anden side ønsker de ikke højere priser. Dette hænger overhovedet ikke sammen med det faktum at der kommer til at ske en prisudjævning i boligpriser mellem Malmø og København. Den eneste vej ud af prisspiralen, er at bygge flere boliger. Jeg har før hørt den med at det er synd for den svenske ungdom der skal ud og købe bolig. Men glem ikke at der er svenskere der score en pæn gevinst ved at sælge til en dansker der synes at boligen er mere værd end hvad de fleste svenskere ville give for den. Helt ærlig hvor pivet har man lov til at være. Der kommer en dansk nabo som kommer med en anden kulturel baggrund. Istedet for at man forskrækket gemmer sig bag sin svenske forsigtighed, skulle man i stedet for snakke med den danske nabo og gå ham eller hende lidt på klingen. Så ville svenskerne også komme til at høre alle de gode ting danskerne har at sige om alle de svenske herligheder. Rosengård 2 - hvor er det dog umodent! Danskerne flytter primært til steder, hvor der er idyl, nært til havet og gode transportmuligheder. Det er ikke for at flytte til danske enklaver. Har svenskerne det ikke godt med det, må de hellere gøre noget via lovgivningen. Men så skal de heller ikke regne med denne her berygtede guldalder i Malmø. Medaljen har altid to sider... Hvis jeg må være seriøs et øjeblik, så har man faktisk krav på at få modermålsundervisning, ifølge de kloge, fordi det gavner barnets naturlige indlæring. Selvfølgelig vil man "skabe sig" hvis lovgivningen ikke følges på skolen! Igen, hvis man vil ændre dette, så må man ændre lovgivningen, bl.a. ved at give sin stemme til Sverige Demokraterne...
skallstorp Besvaret January 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 28, 2007 Dansk i skolen Jeg tror at det er 1-2 timer om ugen man har krav på. Men mange nyindflyttede Danskere kräver at AL undervisning sker på Dansk så deres små poder ikke bliver forvirrede. Ikke så poupulärt. At de samme Danskere rigtig ofte henter deres unger efter lukketid på fritids er heller ikke det personalet sätter höjst. Jamen vi arbejder jo i Danmark....
Raveie Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Jeg tror at det er 1-2 timer om ugen man har krav på. Men mange nyindflyttede Danskere kräver at AL undervisning sker på Dansk så deres små poder ikke bliver forvirrede. Ikke så poupulärt. At de samme Danskere rigtig ofte henter deres unger efter lukketid på fritids er heller ikke det personalet sätter höjst. Jamen vi arbejder jo i Danmark.... Mens jeg sidder og læser alle dine indlæg, kommer jeg til at tænke på. Hvor du får al dine baggrunds viden fra. Du er åbenbart en ekspert på området.
Humle Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Pyhhaaaa.....den bro skulle vist aldrig have været bygget.....
skallstorp Besvaret January 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 29, 2007 Ikke ekspert, men.. Jeg er ikke ekspert, men kender en masser mennesker i forskellige job og som bor forskellige steder. Derfor kan jeg udtale mig som jeg gör. Jeg har ret ofte hört bemärkningen: Vi troede alle Danskere er som jer, det er de jo ikke. De er lidt fine på den siger mange. Og meget krävende. Jeg er trät af at forsvare Danskere, hvad man ellers föler er nödvendigt, når folk kommer direkte til en.
SanneJ Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Nå ja, men så vil jeg komme med den modsatte holdning fra svenskere. Jeg er heller ikke ekspert, men står da heller ikke af vejen for at udtale mig. Jeg har godt nok ikke boet har i sååå mange år, så mine udtalelser vejer måske ikke så tungt, men alligevel. Jeg har aldrig hört noget negativt fra svenskernes side om os danskere. Altså her fra nutiden af. Jeg må da ofte höre for alle danskens fejltrin gennem historien:rolleyes:, men alle jeg snakker med, er da positivt indstillet -hvad enten de bor i Malmö eller andet sted (i skåne dog). Jeg skal kun "forsvare" mig overfor andre danskere i DK, men det er en anden tråd... tror altså mest det er os selv som gör os til et "problem"..
Kim H Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 God udtalelse der - for det er jo næsten pinligt at se hvordan folk klumper sig sammen. Eller måske skal man bare acceptere at Malmö Syd er en forstad til Kbh.? Jeg mener at man som ny borger i et land, har pligt til at integrere sig og være opsøgende, og følge med i hvad der rører sig! Hvad synes I? Måske man skulle lave en afstemning: 1. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tæt på Kbh., men egentlig ville jeg hellere på på Frederiksberg. 2. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tættere/hurtigere til Kbh. end at bo i Slagelse eller Næstved. 3. Jeg bor i SE fordi det er et dejligt land og her vil jeg blive gammel etc. Jeg tager en 3.er - og kan godt leve med at boliger og biler er billige ;)
SanneJ Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 God udtalelse der - for det er jo næsten pinligt at se hvordan folk klumper sig sammen. Eller måske skal man bare acceptere at Malmö Syd er en forstad til Kbh.? Jeg mener at man som ny borger i et land, har pligt til at integrere sig og være opsøgende, og følge med i hvad der rører sig! Hvad synes I? Måske man skulle lave en afstemning: 1. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tæt på Kbh., men egentlig ville jeg hellere på på Frederiksberg. 2. Jeg bor i SE fordi der er billige huse og biler og det er tættere/hurtigere til Kbh. end at bo i Slagelse eller Næstved. 3. Jeg bor i SE fordi det er et dejligt land og her vil jeg blive gammel etc. Da jeg flyttede hertil, anede jeg ikke hvor mange danskere der boede i "mit" område. Flyttede til Lindeborg simpelthen fordi det var praktisk ift. Svågertorp st. Fat nu, at langt de fleste danskere flytter til områder i Skåne, hvor der ikke er for langt til broen. -Sydskåne er vel en stor ghetto så ~Sanne -kan ikke sätte mig under nogen af de angivne kategorier, men jeg er da frygtelig glad for mit köretöj:)
Mohlin Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 På den ene side vil svenskerne gerne have at danskerne kommer til Skåne, på den anden side ønsker de ikke højere priser. Jag tror inte att svenskarna har något emot att det flyttar in danskar, men jag tror heller inte att de direkt önskar sig en massa, bl a pga stigande huspriser (för de som ska köpa) och det här med att kommunen förlorar pengar på skatterna. Så var har du det ifrån?
Markowitch Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Jag tror inte att svenskarna har något emot att det flyttar in danskar' date=' men jag tror heller inte att de direkt önskar sig en massa, bl a pga stigande huspriser (för de som ska köpa) och det här med att kommunen förlorar pengar på skatterna. Så var har du det ifrån?[/quote'] Ja, jeg har det ingen steder fra. Jeg har blot troet på hvad Skallstorp skrev tidligere i tråden.
Mohlin Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Jag tror inte att svenskarna är sura på danskarna. Mer än det där skandinaviska tjafset som ju alltid funnits (danskjävlar, svenska pesetas osv...). Däremot tror jag många svenskar (och danskar) är irriterade på skattesystemet som gör att kommunen inte får in de pengar som det faktiskt kostar med skolor, sjukvård, dagis ach vad det nu är. Men det är ju politikerna, inte de inflyttade danskarnas fel.
Andreas- AutoPerformance Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Det er da også en latterlig sammenligning! Jeg vil da mene at politiet tør patruljere i "Danskerghettoerne"... Og der bliver nok heller ikke brændt så mange biler af. :th2: Det jeg mener er, at rigtigt nok bliver det en bunke (måske) dårligt integrerede danskere. Men områderne går nok ikke hen og bliver en decideret skamplet på kortet. http://www2.blocket.se/news?loc=271&id=94845&ca=23_11_s
Toft Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 http://www2.blocket.se/news?loc=271&id=94845&ca=23_11_s Hvad har det lige med Annestad at gøre, at en idiot sprænger en "bombe" i en carport på en villavej et andet sted i Bunkeflostrand Eller er "dansker-ghettoen" nu udvidet fra Annestad, til hele Bunkeflostrand??
CamillaP Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Ohja, lösningen på dyra priser för oss är.. TADA börja jobba i Danmark.. De unge svenske par skulle overveje at komma jobba i Köpenhamn. Det svenske arbejdsmarked er ikke flinke mod de unge... Tænk på hvor mange unge svenskere der kun har haft vikarjob... Men det er vel lettere at bliver sur på Danskerne?:thumbdown Blir lätt med danskarnas sätt att se på "inflyttad arbetskraft" http://sydsvenskan.se/varlden/article213521.ece Och om du tänker så här då.. Jag vill inte arbeta i Danmark. Jag arbetar och bor i Sverige.. Här betalar jag skatt för mig, för att kunna få del av det samhälle jag är uppvuxen med. Du säger att vi ska bygga fler och fler bostäder.. För vem? Danskarna är ca 5,5 miljoner varav nästan en fjärdedel bor i Köpenhamn. Ni kan ju utveckla ert eget land och sprida ut er där istället, här vill ni ju inte integrera er, utan bosätter er så nära bron som möjligt för att kunna utnyttja alla fördelarna med "Billig land". Sätt ungarna i dagis och skola som svenskarna gott kan betala med sina skatter.. Är de så dumma och har sådan politik får de skylla sig själva... ?? Eller? Som svensk är det inte direkt trevligt att läsa dina inlägg...
Markowitch Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Hej CamillaP, velkommen til debatten. :-) :thumbdown Blir lätt med danskarnas sätt att se på "inflyttad arbetskraft" http://sydsvenskan.se/varlden/article213521.ece Jeg er absolut ikke tilhænger af Dansk Folkeparti og man må ikke tro at alle danskere deler deres politiske holdninger. Men glem ikke at artiklen også siger at regeringen i Danmark holder det nordiske samarbejde vigtigere end Dansk Folkeparti's xenofobiske linje. Och om du tänker så här då.. Jag vill inte arbeta i Danmark. Jag arbetar och bor i Sverige.. Här betalar jag skatt för mig, för att kunna få del av det samhälle jag är uppvuxen med. Varför inte jobba i Köpenhamn? Er der noget galt, er det pendlingstiden? Alle siger at man får mere i løn i Danmark end i Sverige. Dem der arbejder i Danmark betaler jo også skat, som bliver sendt til Stockholm fra København. Selvom man arbejder i København bidrager man stadig til det svenske samhälle :-) Du säger att vi ska bygga fler och fler bostäder.. För vem? För dem som vil købe? Det er jo en god forretning. Men ligesom i ICA skal der være varer i enhver prisklasse. Billige boliger til dem som ikke har mange penge og dyre boliger til dem der vil betale ekstra. Ingen skal tvinges til at bo dyrt. Derfor må man bygge mere i Skåne for at priserne ikke skal blive for høje. Danskarna är ca 5,5 miljoner varav nästan en fjärdedel bor i Köpenhamn. Ni kan ju utveckla ert eget land och sprida ut er där istället, här vill ni ju inte integrera er, utan bosätter er så nära bron som möjligt för att kunna utnyttja alla fördelarna med "Billig land". Sätt ungarna i dagis och skola som svenskarna gott kan betala med sina skatter.. Jeg kan godt forstå at du mener at Danmark kunne gøre mere for at gøre boliger billigere i København. Jeg ved ikke hvorfor, men det er ikke let at bygge billigt i København och förorterna - tyvärr :-(. Men vi som jobba i Köpenhamn betaler vores skat, som så overføres til Stockholm. Är de så dumma och har sådan politik får de skylla sig själva... ?? Eller? Nej, politikken er ikke dum. Det er Malmö der udvikler sig i disse år og bygger nyt. Är det inte bra? Som svensk är det inte direkt trevligt att läsa dina inlägg... Sorry... Jeg kan godt forstå at ikke alle synes om at jobba i Köpenhamn.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu