Jeppe Skrevet January 27, 2007 Rapporter Skrevet January 27, 2007 Hejsa. Vi har tænkt på at grille her snart. Men vi har ikke mere grillkul tilbage, så vi tænkte på om der er nogen som ved hvor man helt sikket kan finde det.... Har tænkt på at spørge på forskellige tank stationer mm. Det kunne jo være de havde noget på lager.... Jeppe
bagheera Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 Prøv gubb-dagisarna (Bauhaus/K-Rauta) ved Svågertorp, de har begge to grill-afdelinger. Planteoasen har også en grill-afd.
Jeppe Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Der er i Bauhaus i Glostrup Hehe... Vi har ingen bil. Så det er lidt langt at køre for lidt grillkul. Jeg prøver at kigge nede hos Bauhaus. Den havde jeg ikke tænkt på...:th2:
Persson Besvaret January 27, 2007 Rapporter Besvaret January 27, 2007 Jeg har da en pose stående hvis alt går galt. :-)
Jeppe Besvaret January 27, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 27, 2007 Jeg har da en pose stående hvis alt går galt. :-) Ah perfekt! Hvor bor du isåfald hvis vi ikke finder noget..???
Brunholm Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Spørg i dagligvareforretningerne Hejsa. Vi har tænkt på at grille her snart. Men vi har ikke mere grillkul tilbage, så vi tænkte på om der er nogen som ved hvor man helt sikket kan finde det.... Jeppe Vi stod i samme situation forrige år til jul, og opdagede at Coop Konsum havde kul hjemme når man spurgte efter det, ingen garantier, men det er da et forsøg værd :-) Vi har også en ekstra sæk hvis du fortsat er nødstedt (Videdal) Mvh Jesper
Søssan Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Svarer lige på vegne af min kæreste Jeppe...:p Jeg har i dag fundet grillkul ude i plantagen ved svågertorp, så for nu er grilkulskrisen aflyst:th2: Tak fo jeres hjælp;)
Gio Besvaret January 28, 2007 Rapporter Besvaret January 28, 2007 Svarer lige på vegne af min kæreste Jeppe...:p Jeg har i dag fundet grillkul ude i plantagen ved svågertorp, så for nu er grilkulskrisen aflyst:th2: Hvornår skal vi så ha´ brugt de dér grillkul!? :D
dan Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Jeg købte hos ÔB juleaften. de havde en hel palle stående.
Jeppe Besvaret January 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 29, 2007 Hvornår skal vi så ha´ brugt de dér grillkul!? :D Hehe.... Det skulle du da have sagt noget før. Vi har lige grillet her til aften. Kæft den kørte bare i aften den grill der.... :th2: Store lækre entrecot´er og andebryst. + Masser af lækkert tilbehør. Det var næsten sommerligt med al den mad og rødvin...
dan Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Og tænk så på hvor ekstra godt det havde smagt hvis det var blevet tilberedt på fars Weber One Touch 57..... :-)
larscph Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Og tænk så på hvor ekstra godt det havde smagt hvis det var blevet tilberedt på fars Weber One Touch 57..... :-) Uhmmmm.. Ja... Måske man skulle lave lidt grillbilleder? Nøj hvor man glæder sig til forår her.. Selv om grill'en jo stadig kan bruges her om vinteren - overdækket terasse er en GOD ting når det er. Og så var jeg i Metro i efteråret og nappede 3 sække kul i efteråret - så klarer man en sæson.. :th2:
dan Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Halløj der - det var jo fars grill der pludselig var afbilledet :-)
larscph Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Hov-hov.. Det er altså min.. Dog nok ikke HELT så poleret efter efterår og en halv vinter... Men fik langt om længe en rigtig kyllinge-holder se dét er jo faktisk noget der virker!
dan Besvaret January 30, 2007 Rapporter Besvaret January 30, 2007 Er det den nye kyllingeholder med motor man lægger ind som et forlængerstykke under låget eller "blot" den lille man stiller kyllingen ovenpå (og hvor nogen mener at man bare kan bruge en gammel øldåse i stedet for tsk tsk tsk) :-)
larscph Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Er det den nye kyllingeholder med motor man lægger ind som et forlængerstykke under låget eller "blot" den lille man stiller kyllingen ovenpå (og hvor nogen mener at man bare kan bruge en gammel øldåse i stedet for tsk tsk tsk) :-) Det er den klassiske, som man stiller kyllingen ovenpå. Øldåsen er også afprøvet - og det virker da. Men det bliver bedre med den rigtig holder (læs: kyllingen får den helt rigtige grill-kylling overflade og bliver super god og saftig). Der er jo også forskel - man skal placere kullene under den officielle kyllingeholder - hvis man gør det med øldåsen tror jeg ikke resultatet bliver særlig godt ;)
Jeppe Besvaret January 31, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2007 Vi har også overvejet at investere i en ordentlig grill snart. Det bliver nok en weber kuglegrill. Men det havde nu været lækkert med gas også. Det er sgu så nemt og så slipper man for at skulle købe kul hele tiden og bruge tid på den varmer op. Og har man nu brugt kul nok ovs.... Men det er jo også charmen ved det at grille. Og så den kugle effekt. Den er sgu smart altså... Men vi har bare ikke brugt den funktion så meget endnu desværre. Bare grillet almindeligt... Gad vide hvad man skal købe...???
larscph Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Vi har også overvejet at investere i en ordentlig grill snart. Det bliver nok en weber kuglegrill. Men det havde nu været lækkert med gas også. Det er sgu så nemt og så slipper man for at skulle købe kul hele tiden og bruge tid på den varmer op. Og har man nu brugt kul nok ovs.... Men det er jo også charmen ved det at grille. Og så den kugle effekt. Den er sgu smart altså... Men vi har bare ikke brugt den funktion så meget endnu desværre. Bare grillet almindeligt... Gad vide hvad man skal købe...??? Jeg har en kollega der har en gasgrill, han er rigtig glad for den - den har flere brændere og gør det nemt at tilberede ting der kræver forskellige temperatur osv. Plus at den er hurtig varm. Men som du siger så er en del af charmen ved at grill altså også det med kul. Den jeg har har gastænding af kullene, hvilket gør det super nemt at tænde op: kul i kurvene, tænd for gassen i 5 minutter, så kører det og man skal bare vente på at kullene er klar. Den har en smart askebøtte under grillen hvor man let og hurtigt kan ekspedere aske ned i. Hvis man køber kul i god kvalitet (fx Heat Beads) kan de bruges flere gange, når man er færdig med at grille sætter man blot låget på så går de ud. Næste gang du skal grille ryster du lige kullene kulkurvene fri for aske og tænder op igen. Det gør også at man kan fylde op, og så bare bruge til man er færdig og så slukke - ikke noget med at forsøge at beregne hvor meget kul der nu lige skal i. Heat Beads er som regel til at købe til en rimelig pris i Metro hvor de har de store sække til under 100 dkk - og ind imellem på tilbud. Sørg for at købe en stor (57 cm) model hvis du har bare den mindste ambition om at lave ting med låg på, så kan både rådyrkølle, hel kylling, flæskesteg og andet halløj gå i grillen. Ved samme lejlighed køb et stegetermometer så man kan følge med i temperaturen i kødet så er det ekstremt nemt at lave det godt og tilpas gennemstegt til dem der skal spise det. Ja man skal huske at købe kul... men man skal jo også købe refill gasflasker...
Jeppe Besvaret January 31, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2007 Ja det er noget af et slid når man skal have skiftet gas flasken. Der er jo halv langt over til tanken med sådan et lokum.... Dvs. du både har gas og kul?? Det var da meget smart... Vi har også set på "LAndmann". Der var en KÆMPE gasgrill. Rigtig Amerikaner grill du ved. Den havde elektrisk roterende grillspyd indbygget. Kæft det er smart. Men der var desværre rustpletter på da vi så den på udstillingen. Jeg tror det ender med en almindelig kuglegrill fra weber. Men vi har ikke bestemt os for noget endnu. Jeg kan kun være enig med dig i at "Heat beads" er super gode til at grille med. De varmer HELT vildt!! Og længe. Klart mine foretrukne kul også.
larscph Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Ja det er noget af et slid når man skal have skiftet gas flasken. Der er jo halv langt over til tanken med sådan et lokum.... Haaa - ja men man kan dog nu få de dér letvægtsmodeller de er nok ikke helt så slemme. Dvs. du både har gas og kul?? Det var da meget smart... Njah... Gassen kan kun bruges til at tænde kullene - ikke grille. Men man slipper for grillstarter, tændvæske osv. Vi har også set på "LAndmann". Der var en KÆMPE gasgrill. Rigtig Amerikaner grill du ved. Den havde elektrisk roterende grillspyd indbygget. Kæft det er smart. Men der var desværre rustpletter på da vi så den på udstillingen. Uff.. Ja det lover da ikke godt når den så skal ud og stå.. De er ellers super fede.. Men kræver bestemt plads på terassen! ;) Jeg tror det ender med en almindelig kuglegrill fra weber. Men vi har ikke bestemt os for noget endnu. Vi er rigtig glade for vores, bestemt. Og jeg har ikke fortrudt at vi valgte den store model med sidebord osv, men det kommer jo også lidt an på hvordan det er indrettet på jeres terasse - om det vil være en fordel. Fra den almindelige med bord til den med gastænding af kullene, var prisspringet så mindre - og så tænkte jeg at når der nu alligevel skulle være fest, så napper vi lige det med også.... ;) Dåserne med gas til den køber man i øvrigt billigt i Bilema i Höör, de har dem altid og til fast lav pris (der står bare ikke Weber på dem - men det lever jeg fint uden).
Jeppe Besvaret January 31, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret January 31, 2007 Hvad måtte du slippe for din Lars?? Den ser satme god ud din Gas/kul weber... :D Weber er dyrt. Men det holder! Og så er det som om den holder mere på varmen.
larscph Besvaret January 31, 2007 Rapporter Besvaret January 31, 2007 Hvad måtte du slippe for din Lars?? Jeg kan faktisk ikke huske det helt nøjagtigt, tror jeg har fortrængt det.. Men mener det var omkring 3.500 sek, købte den i Bauhaus ved Svågertorp. Den ser satme god ud din Gas/kul weber... :D Yes.. Men den er også god. Men man skal nok grille mere end 3 gange årligt for at retfærdiggøre den ;) Weber er dyrt. Men det holder! Og så er det som om den holder mere på varmen. Ja jeg syntes kvaliteten er god. Det eneste nogen har som ankepunkt er at grillristen er en tynd en i stedet for en støbejernsrist. Men det er ikke noget jeg har haft problemer med....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu