bagheera Skrevet February 9, 2007 Rapporter Skrevet February 9, 2007 Så er der chance for at fortælle en minister hvad vi synes om situationen i Øresundsregionen. Nyhedsbrev uge 6, 2007 Grib chancen og diskuter Øresundsregionen med den svenske samordningsminister for nordiske spørgsmål, Cristina Husmark Pehrsson. Fredag den 2. marts holder Regeringskansliet og Region Skåne en høring om Øresundsregionen med den svenske samordningsminister for nordiske spørgsmål, Cristina Husmark Pehrsson, på Børshuset i Malmø. Formålet med høringen er, at den svenske minister skal få et samlet billede af situationen i regionen. Målet er en Øresundsregionen med et fælles arbejdsmarked, hvor det er nemt at pendle mellem bolig, arbejde og studier. Det bliver en hel dag med fokus på Øresundsregionen. Om formiddagen møder Cristina Husmark Pehrsson forskellige Øresundsorganisationer, samt danske og svenske myndigheder og repræsentanter fra erhvervslivet, for at få deres billede af udviklingen i Øresundsregionen. Øresunddirekt er medarrangør af eftermiddagens offentlige høring for borgere og virksomheder hvor ministeren tager del i indbyggernes opfattelse af Øresundsregionen. - Vi håber på stor tilslutning fra borgere og erhvervsliv. Det er deres kundskab og erfaringer som bidrager til en fortsat udvikling i Øresundsregionen, siger Claes Håkansson, kommunikationskonsulent på Øresunddirekt i København. Tilmelding kan ske på www.oresunddirekt.com/hearing/, hvor der også er mulighed for at sende spørgsmål ind, som man ønsker at få præsenteret for ministeren.
bananas Besvaret February 10, 2007 Rapporter Besvaret February 10, 2007 Er der nogen fra Øresundsborgerforeningen, som har mulighed for/har tænkt sig at møde op og fremføre foreningens synspunkt på problemerne? Det ville jo være en oplagt mulighed for at beklage sig over netop de alvorlige problemer for integrationen, som forårsages af den svenske stat. Nærmere bestemt. Den svenske udligningsordning, som ikke får sendt de danske skattebetalinger ud til de rette modtagerkommuner i Skåne. Skatteverkets forsøg på at opkræve sociale afgifter fra den danske hovedarbejdsgiver, hvis arbejdstageren tager et mindre bijob på den svenske side. I øvrigt en praksis som strider mod EU's forordning om arbejdskraftens fri bevægelighed. Beskatningen af historiske danske ejendomsgevinster for tilflyttere (der ikke kendte den "rigtige rækkefølge"), som har optjent gevinsten længe inden de havde noget at gøre med det svenske skattesystem. Reglerne medfører de-facto at en række folk forhindres i at flytte fra Danmark til Sverige i et længere tidsrum. Noget som både strider mod EU-forodningen om arbejdskraftens fri bevægelighed og EU-direktivet omkring EU-borgernes fri bevægelighed over landegrænser. Manglende politisk kontrol med monopolet Øresundsboen, der reelt får lov til at malke deres kernekunder, som de har lyst til. Og I andre kan sikkert tilføje mange andre punkter på listen. Jeg selv vil glimre ved mit fravær eftersom at jeg er på skiferie i Østrig på den dato.
Guest Trine Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Det er allerede planlagt...bare rolig vi er dårlige til at informere men vi ligger ikke på den lade sige...
ulmus Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Måske er jeg lidt paranoid, men mon det er med "vilje", at man lægger sådan en høring på en hverdag, hvor "vi almindelige pendlere" er på job og derfor ikke har en chance for at deltage?? Jeg kunne da godt tænke mig at være til stede, men har ingen mulighed for at tage fri.
Guest Trine Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Måske er jeg lidt paranoid' date=' men mon det er med "vilje", at man lægger sådan en høring på en [b']hverdag, hvor "vi almindelige pendlere" er på job og derfor ikke har en chance for at deltage?? Jeg kunne da godt tænke mig at være til stede, men har ingen mulighed for at tage fri. Så er det godt du er repræsenteret gennem foreningen:) Men sådan er det vel som oftest... desværre...
Guest Trine Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Så er der tilføjet en kalender funktion på hjemmesiden hvor I kan se hvad vi har af møder og aktiviteter.... Bemærk venligst uge 9:) http://www.oresundsborger.dk/kalender.asp Se også presselisten..... http://www.oresundsborger.dk/presse.asp
bagheera Besvaret February 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2007 Det hedder synliggørelse og det er rigtig godt :th2:
mrode Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Så er der tilføjet en kalender funktion på hjemmesiden hvor I kan se hvad vi har af møder og aktiviteter.... Bemærk venligst uge 9:) http://www.oresundsborger.dk/kalender.asp Se også presselisten..... http://www.oresundsborger.dk/presse.asp Fantantisk initiativ..
ulmus Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 ] Se også presselisten..... http://www.oresundsborger.dk/presse.asp Hvorfor har du ikke omtale af de 3 TV-klip på TV4/Öresund dn 6/2? Godt nok kan man ikke se dem mere, men de har da været der.;) Men kalender og presseliste er en god idé.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu