Martin_M Skrevet February 9, 2007 Rapporter Skrevet February 9, 2007 Hej malmø-folk, Er der nogen af jer der kan kommentere hvordan det er i Kulladal (i nærheden af Pildammsvägen)? Jeg kigger på villa i området og vil lige høre hvordan det er i området. Jeg har været derovre og så på huse og gå og køre i området, men det giver jo ikke et klart indtryk af området. Derfor har jeg brug for jeres hjælp Er der butikker/supermarkeder i området? Er det et ok stille område (uden "høj" kriminalitet - læs højere end gennemsnittet) Er der noget jeg skal vide om området? Alle inputs er velkomne. Tak for hjælpen
Markowitch Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Alt kan besvares med et wiki link http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulladal Jeg tror at området er ok. Har cyklet forbi rigtig mange gange på vej til Svågertorp. Det virker stille og roligt, lidt uden for byen og dog alligevel tæt på alt. Ligesom resten af Malmø er man sjældent langt væk fra indkøbsmuligheder, som f.eks. Coop Forum og Mobilia. Udover villaer er der også lejligheder i Kulladal. Hvis du kigger på www.citytunnl.se vil du opdage at Kulladal ikke ligger så langt fra den fremtidige Hyllievång station. Så området kommer nok ligesom Lindeborg, Kroksbäck og Holma til at opleve stigninger i huspriserne når stationen står færdig i 2011...
Martin_M Besvaret February 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 9, 2007 Alt kan besvares med et wiki link http://sv.wikipedia.org/wiki/Kulladal Jeg tror at området er ok. Har cyklet forbi rigtig mange gange på vej til Svågertorp. Det virker stille og roligt, lidt uden for byen og dog alligevel tæt på alt. Ligesom resten af Malmø er man sjældent langt væk fra indkøbsmuligheder, som f.eks. Coop Forum og Mobilia. Udover villaer er der også lejligheder i Kulladal. Hvis du kigger på www.citytunnl.se vil du opdage at Kulladal ikke ligger så langt fra den fremtidige Hyllievång station. Så området kommer nok ligesom Lindeborg, Kroksbäck og Holma til at opleve stigninger i huspriserne når stationen står færdig i 2011... Tak for svar. Interessant med stationen, men en værdistigning er ikke nødvendig, men ganske rart at vide at der er udviklingspotentiale i området.
claus Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Samt et fornuftigt pizzeria på P.Albinhansonsvägen...... Per Albins Krog , kan helt sikkert anbefales....
Markowitch Besvaret February 9, 2007 Rapporter Besvaret February 9, 2007 Tak for svar. Interessant med stationen' date=' men en værdistigning er ikke nødvendig, men ganske rart at vide at der er udviklingspotentiale i området.[/quote'] Det er måske usikkert om en værdistigning kan undgås... Men angående udviklingspotentiale kan du se følgende tråd som går mere i detaljer: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=7407
Kasper Besvaret February 10, 2007 Rapporter Besvaret February 10, 2007 Kig på http://www.maklarstatistik.se Der hvor det er dyrt, er det somregel aktraktivt at bo. Hvordan det bliver i fremtiden ved ingen. Feks. viser det sig sikkert at alle huse i 1 km radius af citytunneln revner, tja så kommer der nok ikke en prisstigning ;) Klart er der altid undtagelser, men generelt set tror jeg det holder.
Martin_M Besvaret February 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 10, 2007 Kig på http://www.maklarstatistik.se Der hvor det er dyrt, er det somregel aktraktivt at bo. Hvordan det bliver i fremtiden ved ingen. Feks. viser det sig sikkert at alle huse i 1 km radius af citytunneln revner, tja så kommer der nok ikke en prisstigning ;) Klart er der altid undtagelser, men generelt set tror jeg det holder. Hej Kasper, Det har du ret i :) Hvordan ser jeg på maklarstatistik.se hvordan udviklingen er i Kulladal? Jeg kan kun finde den generelle udvikling for Malmø...
Markowitch Besvaret February 10, 2007 Rapporter Besvaret February 10, 2007 Kig på http://www.maklarstatistik.se Der hvor det er dyrt, er det somregel aktraktivt at bo. Hvordan det bliver i fremtiden ved ingen. Feks. viser det sig sikkert at alle huse i 1 km radius af citytunneln revner, tja så kommer der nok ikke en prisstigning ;) Klart er der altid undtagelser, men generelt set tror jeg det holder. 1 km's radius omkring citytunneln, er jo lige hele det centrale Malmø inkl. Centralen, Trianglen og alt det der ligger i mellem. Det ville være en af de helt store bommerter hvis byen kommer til at synke i grus pga. lidt borearbejde i undergrunden. :D Prisstigninger eller ej, så skal man købe noget man kan li at bo i. Alle de kolde kalkyler kan man godt tage med, men det bør ikke være det eneste der tæller. De største stigninger kommer ikke altid de mest attraktive steder, da disse allerede er op i et niveau, hvor kundeskaren er lille.
Markowitch Besvaret February 10, 2007 Rapporter Besvaret February 10, 2007 Hej Kasper, Det har du ret i :) Hvordan ser jeg på maklarstatistik.se hvordan udviklingen er i Kulladal? Jeg kan kun finde den generelle udvikling for Malmø... Prøv at kigge her: http://www.maklarstatistik.se/12/malmo.htm Jeg kunne desværre ikke finde mere detaljerede oplysninger for villaer. Måske er det fordi talmateriallet er for småt?? Grafen for villaer har også en underlig pukel, som om der blev solgt et eller andet rigtigt dyrt. Jeg tror ikke at antallet af handler er stort nok til at undgå den slags støj. Malmø villa statistik.
dan Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Vi kiggede også på et hus med pool i Kulladal sidste år, men da det var røget over 3,5 mill i budrunde gad vi ikke mere. Vores svenske bankrådgiver mente det var liiiiige i overkanten. Det hus havde en meget lille grund og jeg syntes at trafikken i gennem området var lidt stor af et villakvarter at være, men det er alene udfra et par timers ophold der jeg taler. Jeg syntes det hele lissom var presset lidt ind og flere huse måtte parkere på gaden fordi alt var sådan lidt klemt ind mellem hinanden. Det ligger godt hvis man er er til "byen", forstået på den måde at der netop tæt på er ALT hvad man skal bruge (det er jo et af de sydligste kvarterer i Malmö) så svågertorp megacentret er tæt på og Mobilia centret lige ved siden af. Men der er også trafik udenom så det er ikke sådan et område hvor man lige sender sine unger på cykel over og handler, selvom centrum vel nås på ca 3 km. Så det er sådan et typisk parcelhuskvarter præget af at det ligger tæt på midten af byen. Med det mener jeg at det ikke kan sammenlignes med sådan et dansk parcelhuskvarter som engang blev bygget op på en mark udenfor alting som fx. ølstykke, køge nord, greve etc.
Markowitch Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Vi kiggede også på et hus med pool i Kulladal sidste år, men da det var røget over 3,5 mill i budrunde gad vi ikke mere. Vores svenske bankrådgiver mente det var liiiiige i overkanten. Det hus havde en meget lille grund og jeg syntes at trafikken i gennem området var lidt stor af et villakvarter at være, men det er alene udfra et par timers ophold der jeg taler. Jeg syntes det hele lissom var presset lidt ind og flere huse måtte parkere på gaden fordi alt var sådan lidt klemt ind mellem hinanden. Det ligger godt hvis man er er til "byen", forstået på den måde at der netop tæt på er ALT hvad man skal bruge (det er jo et af de sydligste kvarterer i Malmö) så svågertorp megacentret er tæt på og Mobilia centret lige ved siden af. Men der er også trafik udenom så det er ikke sådan et område hvor man lige sender sine unger på cykel over og handler, selvom centrum vel nås på ca 3 km. Så det er sådan et typisk parcelhuskvarter præget af at det ligger tæt på midten af byen. Med det mener jeg at det ikke kan sammenlignes med sådan et dansk parcelhuskvarter som engang blev bygget op på en mark udenfor alting som fx. ølstykke, køge nord, greve etc. Den rute jeg har cyklet fra Kroksbäck gennem Holma over Kulladal videre til Lindeborg og Svågertorp, virkede det som om at der var støjvolde ud til de største veje omkring Kulladal - her tænker jeg på Pildammsvägen og Annetorpsvägen, som lige er blevet udbygget pga. Hyllievång. Ellers har det nok været hensigten at adskille bløde og hårde trafikanter fuldstændigt. Altså ingen cykelsti ved siden af vejen. Den trafik strategi var meget udpræget i 70'erne og et prima eksempel blandt danske byplanlæggere er Ishøj :o. Af den grund er cykelstierne i Kulladal lidt skjuldte hvis man ser området fra en bil. Heldigvis kan man på Malmö's hjemmeside finde et cykelkort. Tanken med at dele trafikken er egentlig ganske god. De dage jeg kommer for sent på arbejde, ser jeg en masse skolebørn på cykel i området. Jeg ved ikke helt om ungerne bor i Kulladal og cykler til Lindeborg for at gå i skole, men det er i hvertfald den vej trafikken går. Mht. priserne i Kulladal kan jeg ikke sige så meget, da jeg ikke selv har kigget efter villa, men bor i bostadsrätt. Dog kan du lade dig guide af villa priserne for malmö's A-områder for villaer såsom Ribersborg og Limhamn. Her ville jeg mene at priserne burde være højere end i Kulladal. Du kunne også kigge på Bunkeflo og Vintrie, som ligger rigtigt tæt på broen og er lidt mere stille, da det ikke er så tæt på byen. Men, bemærk at de områder jeg nævner er attraktive, så det kan godt være dyrt set med svenske øjne - danskerne har jo presset priserne op. Hvis det er for dyrt, så er der heldigvis en hel masse andre flotte områder omkring Malmø :).
Kasper Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 Ligger også mange fine huse i Arlöv, dog ikke så praktisk hvis man skal til DK hver dag.
Martin_M Besvaret February 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 11, 2007 Tak for svarerne - kom gerne med flere :th2: Det ligner at Kulladal er et fint område. Vi skal til DK hver dag, så vi skal ikke bo alt for langt fra broen... Nu må vi se hvad der sker, skal ud i budrunde tirsdag...
Gio Besvaret February 11, 2007 Rapporter Besvaret February 11, 2007 skal ud i budrunde tirsdag...Nogen speciel grund til ikke allerede er i den? Jeg mener...budrunder er jo noget der sker....ikke noget man normalt ved i forvejen. "Planlagt budrunde"...lyder lidt suspekt i mine ører.
Martin_M Besvaret February 15, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 15, 2007 Nogen speciel grund til ikke allerede er i den? Jeg mener...budrunder er jo noget der sker....ikke noget man normalt ved i forvejen. "Planlagt budrunde"...lyder lidt suspekt i mine ører. Mægleren skulle have bud senest mandag for at vide hvem der var med, og så blev budrunden afsluttet tirsdag ved at mægleren ringede flere gange i løbet af dagen med besked om bud. Huset var udbudt til 2.895.000 og vores sidste bud var 3.350.000 og det blev budt yderligere op. Vanvittigt.
Scopex Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 hey Jeg bor selv i kulladal, meget stille område ikke helt det store. Tæt til broen Og ca 10 min. gå gang til Mobilia. :) Kan kun anbefale det
Scopex Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 Samt et fornuftigt pizzeria på P.Albinhansonsvägen...... Per Albins Krog ' date=' kan helt sikkert anbefales....[/quote'] Hmm kan ikke finde det på kortet!! Hvad ligger det tæt på og evt. et vej nummer :)
BS Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 Hmm kan ikke finde det på kortet!! Hvad ligger det tæt på og evt. et vej nummer :) Hvis ikke google.se kan hjælpe dig er der jo altid Hitta.se http://tinyurl.com/2nu8re
Scopex Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 Hvis ikke google.se kan hjælpe dig er der jo altid Hitta.se http://tinyurl.com/2nu8re Hehe takker
claus Besvaret February 19, 2007 Rapporter Besvaret February 19, 2007 Og Scopex , det kan som sagt varmt anbefales.... , billedet er dog forkert på billedet , da det er en kiosk de har afbilledet....
Scopex Besvaret February 20, 2007 Rapporter Besvaret February 20, 2007 Og Scopex ' date=' det kan som sagt varmt anbefales.... , billedet er dog forkert på billedet , da det er en kiosk de har afbilledet....[/quote'] Nice.. Bor lige 5 min derfra " kulladalsgatan " :D noget du kan anbefale Nr:
claus Besvaret February 20, 2007 Rapporter Besvaret February 20, 2007 Ja en "husets special" plejer at gå rent ind hos de fleste , de har dog også enkelte gode kød og fiskeretter....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu