BS Skrevet February 16, 2007 Rapporter Skrevet February 16, 2007 Ja min router kan sagtens knalde igennem. Mit wifi netkort er dog kun 10 mbit men så burde den da også ligge deromkring. Men den giver kun 4.0
poppelvig Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 COMHEM falsk 24 Mbit.?? Jeg har købt Comhem 24mbit bredbånd, men går jeg ind på tdc.dk og tester min internet hastighed så siger den at jeg kun har 8 mbit. jeg har prøvet mange gange, og den siger det samme hver gang. Jeg har ringet til ComHem men de siger at jeg skal prøve TPtest.se for at teste hastigheden, jeg har ikke prøvet endnu da jeg er på arbejde, men jeg har på fornemmelsen at den siger det samme. Andre der har haft ligende problemer med ComHem's internet?
BS Besvaret February 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2007 Yep. Jeg har dog ikke kunnet få min længere op end til 4,4 mbit. Der står noget på deres HP om at det er UDP man skal se efter. Da jeg sugede fra en FTP server kunne jeg dog se jeg sugede med omkring 5-6 Mbit ud af 10 mulige. Men 24Mbit kommer jeg ALDRIG i nærheden af. Not even close!
poppelvig Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Yep. Jeg har dog ikke kunnet få min længere op end til 4,4 mbit. Der står noget på deres HP om at det er UDP man skal se efter. Da jeg sugede fra en FTP server kunne jeg dog se jeg sugede med omkring 5-6 Mbit ud af 10 mulige. Men 24Mbit kommer jeg ALDRIG i nærheden af. Not even close! De siger at man skal teste ahastigheden på TPtest.se 3 gange på en dag, og hvis den ikke viser den hastighed man betaler for så sender de en tekniker ud der prøver at løse problemet. Det kan være du skal prøve det, det kan være at de evt.skal åbne for nogen porte på netværket, så den kan få fuldt udnyttet de 24 mbit.
MC Manden Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Yep. Jeg har dog ikke kunnet få min længere op end til 4,4 mbit. Men 24Mbit kommer jeg ALDRIG i nærheden af. Not even close! Amatør netværk !!! Min ringer ind i toppen af tabellen. 20Mbit :th2:
BS Besvaret February 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2007 Amatør netværk !!! Min ringer ind i toppen af tabellen. 20Mbit :th2: Har du en router på? og har du åbnet noget i den for at få fuld knald på? Har så lige kørt TPTest5 igennem og udenom min router. Igennem router: 4.0 Udenom router: 12.2 Hvad dælen blokere min router for siden den taber så meget?
Admin Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Jeg har købt Comhem 24mbit bredbånd, men går jeg ind på tdc.dk og tester min internet hastighed så siger den at jeg kun har 8 mbit. jeg har prøvet mange gange, og den siger det samme hver gang. Jeg har ringet til ComHem men de siger at jeg skal prøve TPtest.se for at teste hastigheden, jeg har ikke prøvet endnu da jeg er på arbejde, men jeg har på fornemmelsen at den siger det samme. Andre der har haft ligende problemer med ComHem's internet? Jep. Jeg har lige opdateret fra 8 til 24 og jeg venter altså stadig på mærke forskellen. Jeg har testet med TPtest og det er præcis det samme.
MC Manden Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Har du en router på? og har du åbnet noget i den for at få fuld knald på? Nej, det har jeg ikke... den er bare plugget i væggen.
Admin Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Har du en router på? Doh ! Jeg er lige kommet i tanke om at min WAN er kun på 10mbit (Zywall 1). Nå så må jeg have en Zywall 2 :(
nielsen.se Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 De siger at man skal teste ahastigheden på TPtest.se 3 gange på en dag, og hvis den ikke viser den hastighed man betaler for så sender de en tekniker ud der prøver at løse problemet. Det kan være du skal prøve det, det kan være at de evt.skal åbne for nogen porte på netværket, så den kan få fuldt udnyttet de 24 mbit. Jeg har på tptest målt mit bredband til 7,44 det sjove er så at jeg kun betaler for 4...
Gio Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Lad os få et par ting på det rene: En konsumer-router (og de fleste SOHO-produkter) kan ikke håndtere hastigheder omkring de 20mbps. Det har de simpelthen ikke hestekræfter til. At MC-drengen vælger at knalde stikket direkte i væggen giver ham hastighed, råt for usødet. Så håber jeg bare han har styr på, at hans firewall-processer o.l. kører som de skal ;) Jeg smed en nix-kasse op, da jeg max´ede ud på 14mbps på min ZyXEL P334WT - samt det faktum at den var, mildest talt, begrænset udi funktionalitet og sikkerhed. Nu har jeg så små 81mbps ned og 75mbps op...på TCP-niveau :th2:
BS Besvaret February 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret February 16, 2007 Lad os få et par ting på det rene: En konsumer-router (og de fleste SOHO-produkter) kan ikke håndtere hastigheder omkring de 20mbps. Det har de simpelthen ikke hestekræfter til. At MC-drengen vælger at knalde stikket direkte i væggen giver ham hastighed, råt for usødet. Så håber jeg bare han har styr på, at hans firewall-processer o.l. kører som de skal ;) Jeg smed en nix-kasse op, da jeg max´ede ud på 14mbps på min ZyXEL P334WT - samt det faktum at den var, mildest talt, begrænset udi funktionalitet og sikkerhed. Nu har jeg så små 81mbps ned og 75mbps op...på TCP-niveau :th2: Er det ok at man stod efter lige efter "...på det rene:"
Gio Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Er det ok at man stod efter lige efter "...på det rene:" Ja da...:D
spinner Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Hmm, på en Telia 10/10 får jeg følgende med TPTest 5: TCP nedströms : 10.89 Mbit/s TCP uppströms : 10.76 Mbit/s UDP nedströms : 12.43 Mbit/s UDP uppströms : 12.44 Mbit/s gennem en ZyXEL P334WT, så det må siges at være ganske ok. Bortset fra det, kan jeg kunne stemme i med Gio, hvad angår dens begrænsninger i konfigurering af sikkerhed og deslige.
Gio Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 kan jeg kunne stemme i med Gio' date=' hvad angår dens begrænsninger i konfigurering af sikkerhed og deslige.[/quote']Jeg har netop flashet en Linksys WAP54G (HW v.3) med HyperWAP - så nu er jeg ved at lægge ZyXEL´en i graven - hvis al´så WAP´en viser sig at fungere fint. Efter jeg satte min nix-kasse op, så havde jeg pludselig kun brug for at forlænge LAN´et trådløst. Det var noget rod med en router på en router...specielt når vi befinder os nede i konsumer-klassen ;)
Soap Besvaret February 16, 2007 Rapporter Besvaret February 16, 2007 Hmmmm TDC giver mig: Testhastighed: Download: 25356 Kbit/s Upload: 1151 Kbit/s mens tptest 5.0 giver mig: 17.3 Mbit/s
molnartos Besvaret February 17, 2007 Rapporter Besvaret February 17, 2007 Jeg har netop flashet en Linksys WAP54G (HW v.3) med HyperWAP - så nu er jeg ved at lægge ZyXEL´en i graven - hvis al´så WAP´en viser sig at fungere fint. Efter jeg satte min nix-kasse op, så havde jeg pludselig kun brug for at forlænge LAN´et trådløst. Det var noget rod med en router på en router...specielt når vi befinder os nede i konsumer-klassen ;) Og hvis der skulle være nogle som ligger inde med en WRT54G og godt kan lide at lege, så kunne dette link være interessant..! Har selv haft flashet den og fik muligheden for bl.a. SSH og skrue op for sendestyrken på antennerne og en million andre spændende ting, men det er jo også linux... Det er godt nok 4 år siden jeg selv flashede den så der er sikkert kommet mange flere features til siden dengang :th2: http://en.wikipedia.org/wiki/WRT54G
MC Manden Besvaret February 17, 2007 Rapporter Besvaret February 17, 2007 At MC-drengen vælger at knalde stikket direkte i væggen giver ham hastighed, råt for usødet. Så håber jeg bare han har styr på, at hans firewall-processer o.l. kører som de skal ;) Jeg har endnu ikke fået noget snavs på den, så jeg går da ud fra min firewall fungere :th2:
Admin Besvaret March 4, 2007 Rapporter Besvaret March 4, 2007 Doh ! Jeg er lige kommet i tanke om at min WAN er kun på 10mbit (Zywall 1). Nå så må jeg have en Zywall 2 :( Så fik jeg endelig min Zywall 2+ til at virke. Vel at mærke uden megen hjælp fra Comhem's support:thumbdown Jeg havde ikke regnet med 24 mbit, så jeg er da godt tilfreds med at gå fra knap 6 mbit til 12-13 mbit. for en 10'er om måneden. :)
cbpwr Besvaret March 9, 2007 Rapporter Besvaret March 9, 2007 Jeg tror det er sjældent man kan få 24mbit fra comhem. Har også den linje 24/1 til 399 tror jeg den koster. Havde en gl. zyxel men den tog kun 10mbit på wan, så den kunne jeg ikke teste på. Købt en ovislink tror jeg den hedder, når jeg bruger div målere køre den max 15mbit, men det sker mindst en gang om ugen, jeg må hive strøm til modem og router, ellers forsvinder dns pludslig, msn icq osv køre fint, men den kan bare ikke finde nogle hjemmesider. Måske har jeg lært at leve med det. Har fornemmelsen af at TDC webspeed er langt mere stabilt end comhem. -Claus-
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu