Pendleren Skrevet March 11, 2007 Rapporter Skrevet March 11, 2007 Er der nogen herinde der kender til et godt sted at fremsende din HDD såfremt den er crashet? HDD er ikke ret gammel, så det virker lidt underligt. Men HDD prøver at starte op, men kommer ikke videre end nogle sære klik lyde. Den data der ligger på drevet SKAL simpelthen reddes.. :( Er der nogen der kan hjælpe?
mrode Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 http://www.ibas.dk/ - men det er dyrt.
Pendleren Besvaret March 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2007 http://www.ibas.dk/ - men det er dyrt. Hvad vil du skyde på? Sådan, hvilken boldgade? Kan ikke se priser derinde..
Gio Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Hvad vil du skyde på? Sådan, hvilken boldgade? Kan ikke se priser derinde..http://docs.ibas.com/dr/IbasDK_DR_Kampagne.pdf burde gi´ et fingerpeg....eller ihvertfald et lille ét.
Pendleren Besvaret March 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2007 ...faldt lige over denne artikel også. Hallo hallo.. Skide godt det der, Gio :th2: Men uha uha.. Mrode havde lidt ret.. Er sgu halv dyrt :) Nå, men tager lige en 100% gennemlæsning af artiklen, Gio.. Endnu engang, mange takker *bukker dybt* :D
Guest Supermule Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Kunne godt tyde på en defekt strømkreds på dit print i disken.... En usb disk der ikke får strøm nok, klikker på samme måde. Er der nogen herinde der kender til et godt sted at fremsende din HDD såfremt den er crashet? HDD er ikke ret gammel, så det virker lidt underligt. Men HDD prøver at starte op, men kommer ikke videre end nogle sære klik lyde. Den data der ligger på drevet SKAL simpelthen reddes.. :( Er der nogen der kan hjælpe?
jpc Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Kunne godt tyde på en defekt strømkreds på dit print i disken.... Giver den slags fejl en chance for en billigere redning?
Guest Supermule Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Ja meget..... Det er bare at skifte printet på disken. Det vil jeg tro din hardware leverandør kan sørge for.... Det var nok der jeg ville starte. Giver den slags fejl en chance for en billigere redning?
tommy_h Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Hvis den kun klikker der det typist fordi hovedet / armen har sat sig. Det set ofte selv på nye diske fordi kvaliteten simpelthen er for dårlig. Alternativt kan du prøve og tage den ud og slå den fladt ned i bordet, men ikke for hårdt. Har ind mellem redet et par sykker på den konto..
Pendleren Besvaret March 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 21, 2007 Kunne godt tyde på en defekt strømkreds på dit print i disken.... En usb disk der ikke får strøm nok, klikker på samme måde. Den prøver at starte lyder det som om. Den giver et metallisk klik hvert sekund og intet sker.. Strømkredsen er måske en mulighed. Det prøver jeg at kigge på. Mange takker
koustrup Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Den prøver at starte lyder det som om. Den giver et metallisk klik hvert sekund og intet sker.. Strømkredsen er måske en mulighed. Det prøver jeg at kigge på. Mange takker Send mig en PM hvis det ikke lykkes :-)
cbpwr Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 hvis det er meget vigtigt kunne man vel også prøve.... 1. skifte printet med elektronik komponenterne (som foreslået) 2. sætte pladerne fra den def. disk over i den nye disk. (hvis nu det er motoren/arm der er def) Når man så har reddet det man kan redde er begge diske lige til skraldespanden, da der nok kommer lidt urenhede ind hvis man benytter sig af mulighed 2. Men sikkert billigere end at gå til et prof. firma, men ikke sikkert det lykkedes aligevel, hvis nu læsehoverne har haft fysisk kontakt med magnet pladerne. -Claus-
Gio Besvaret April 30, 2007 Rapporter Besvaret April 30, 2007 Når man så har reddet det man kan redde er begge diske lige til skraldespanden' date=' da der nok kommer lidt urenhede ind[/quote']Normalt, ja....men som den nysgerrige "nørd-på-den-fede-måde" jeg ér, så skulle jeg da liiiige se hvor længe en disk kunne køre uden låg på. Det var alligevel en disk der var for lille (40GB tror jeg det var...gammel slæde-disk), så jeg skruede låget af, forbandt den til min ide2usb-børge, og gik så igang med at formattere og oprette partitioner. Det gik fint - disken snurrede lystigt derudaf, og tog gladeligt imod data og afleverede dem pænt igen. Efter et par timer faldt fascinationen af mekanikken, og jeg begyndte at "drille" den :D Den endte op med at gå på grund - men først efter jeg havde lavet en lille pæn ridse i øverste plade med en lille skruetrækker (Hovedet styrtede på den lille høvlspåne der kom ud)...men jeg var overrasket over at den var så hårdfør. Jeg var nok bare heldig ...men det var schjaaaw (P.S. Disken var en Seagate...det er kram )
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu