Kay Skrevet March 11, 2007 Rapporter Skrevet March 11, 2007 Så har jeg endelig været i Mamlø! Og jeg kan fortælle jer, at det var en meget positiv tur. De svensker virker altså en tand mere venlige end os danskere. Ok men tilbage til sagen, jeg fik stort set kommet hele byen igennem, fået indsamlet nogle indtryk, og har også noteret nogle områder ned, som jeg vil arbejde videre med - og det er under hensynstagen til belligenhed og min budget. Men med kun en endags tur kan jeg umuligt få hele overblikket, ligesom jeg kan have nogle fejliagttagelser, jeg vil derfor lige høre jer ad, og min opfattelser af de forskellige områder er korrekte (jo jeg har brugt søgefunktionen - men synes ikke jeg fik alle de informationer jeg søgte). Mit budget ca. 800K SEK Ønsket areal: min. 60 KVM Område: Gerne tæt på motorvej, da jeg vil arbejde i KBH Områderne så har vakt min interesse er: Hyllie Kroksbäck Lindeborg Almvik Hyllie synes jeg helt klart bedst om. Hyllie synes jeg er et flot område med åbne og frie gader, særlig synes jeg om lejlighederne der ligger på siderne af Stadionsgatan. Men nu hvor jeg kigger på hemnet.se, så er priserne en tand over mit budget. De går ca. for 1 mill SEK for de 60-70 KVM. Kroksbäck ligger så nummer 2 på mit ønskeliste. Stedet virker meget idyllisk og fredeligt. Der er gode parkeringsmuligheder og meget central i forhold til centrum og motorvej. Og det er endnu et plus at det lige ligger op til den kommende Hyllie station. Priserne på hemnet.se rammer fint mit budget. 800 SEK for de 60-70 KVM. Lindeborg synes jeg virker lidt ødet. Jeg har så kun set den øvre del af Lindeborg, men det virker meget indelukket, gaderne er små og kompakte. Men mon ikke det bliver et sjovere sted at være, når Hyllie stationen kommer op? Og så er der Almvik, det virker som et OK sted, men også en anelse billigt at se på, Serenadegatans lejligheder ser jo i sig selv meget fine ud - ude fra. Men kigger man lidt frem og tilbage, så er der heller ikke meget andet end de 5-6 højhuse der. På den modsatte side af vejen er der nogle boliger med røde og gule vinduer, de er godt nok ikke særlige kønne ude fra, men parkeringsmulighederne er heller ikke de bedste. Og der er lidt ghetto over området efter min mening. Priserne i Almvik er vist lavest af de nævnte. Men men men... så er der et område, som hedder Axel Danielsons Väg, altså vejen der forbinder Lindeborg med Almvik, der ligger nogle lave 2-4 etager, det ser ud til at være et meget godt område. Priserne på hemnet.se ser også OK fornuftige ud. Ok så kommer mine spørgsmål: I siger jo, at priserne opgivet på hemnet.se, er minimumspriser, så man skal regne med at det bliver 100-200 K SEK dyrrere? Er det en tommelfinger regel jeg skal gå efter? Eller forholder det anderledes i de omtalte områder? Fx. har jeg set Ericksson mäkler, eller hvad de nu hedder, de har tendens til at peppe lejlighederne supper flotte op på billeder og sætte priserne utrolige lave. Og man kan tydelig se, at det ikke helt hænger sammen. Lejlighederne i fx. Kroksbäck, Lindeborg og Almvik er ikke de pæneste på billeder, men priserne synes jeg da passer udemærket - eller tager jeg fejl? Pengene har jeg fået samlet. Så nu er jeg klar til at finde nogle bollige og tage derover og kigge på. Så jeg håber i vil hjælpe mig, så får valgt det rette.
DoJo Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 priserne kan også blive sat for højt, de er absolut til forhandling. Jeg har inden for det seneste halve år haft 3 venner som er flyttet over og den ene gav ca 20% (lindeborg) over prisen og de andre gav ca 5% under (almvik). Da jeg skulle købe var det specielt globen's priser som gerne lå 20% over de andres, så dem vil du måske gerene undgå. Hvad med at betale de småpenge det koster at få info om faktiske salgspriser fra hemnet, det kan være givet godt ud.
Kay Besvaret March 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2007 priserne kan også blive sat for højt' date=' de er absolut til forhandling. Jeg har inden for det seneste halve år haft 3 venner som er flyttet over og den ene gav ca 20% (lindeborg) over prisen og de andre gav ca 5% under (almvik). Da jeg skulle købe var det specielt globen's priser som gerne lå 20% over de andres, så dem vil du måske gerene undgå. Hvad med at betale de småpenge det koster at få info om faktiske salgspriser fra hemnet, det kan være givet godt ud.[/quote'] Ok tak. Den kendte jeg ikke til, hvad hedder den funktion på hemnet? Og hvad indebærer "faktiske salgspriser"? Og lige et ekstra spørgsmål. Når man har fundet sin lejlighed? Er det så rigtigt at gøre, at man bare skal kontakte den ansvarlige mægler, og spørge hvad budet er oppe på? Eller er det en dum måde at bære sig frem på? Jeg er førstegangs køber, så hvis i har nogle fidusser og tricks i forbindelse med køb, må i meget gerne fortælle.
Markowitch Besvaret March 11, 2007 Rapporter Besvaret March 11, 2007 Ok tak. Den kendte jeg ikke til, hvad hedder den funktion på hemnet? Og hvad indebærer "faktiske salgspriser"? Og lige et ekstra spørgsmål. Når man har fundet sin lejlighed? Er det så rigtigt at gøre, at man bare skal kontakte den ansvarlige mægler, og spørge hvad budet er oppe på? Eller er det en dum måde at bære sig frem på? Jeg er førstegangs køber, så hvis i har nogle fidusser og tricks i forbindelse med køb, må i meget gerne fortælle. For at finde vurderingsdata skal du bare klikke på en lejlighed via hemnet.se og oppe i øverste venstre hjørne vil der være en knap kaldet "Gjorda köp i närheten", som i eksemplet her. Når du har fundet en lejlighed, så skal du ud på visning. Du skal blot ringe til mægleren så arrangerer de det. Derefter vil der typisk være en budrunde, hvor du har krav på at få at vide hvad andre har budt (sådan forstod jeg det altså...). Resten er taktik. Jeg har været ude for at det kan gå meget hurtigt efter der har været visning. Så hurtigt at jeg ikke engang nåede at komme med et bud Der er iøvrigt et sommerbillede af Kroksbäck i en anden tråd.
Kay Besvaret March 11, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 11, 2007 For at finde vurderingsdata skal du bare klikke på en lejlighed via hemnet.se og oppe i øverste venstre hjørne vil der være en knap kaldet "Gjorda köp i närheten"' date=' som i eksemplet her. Når du har fundet en lejlighed, så skal du ud på visning. Du skal blot ringe til mægleren så arrangerer de det. Derefter vil der typisk være en budrunde, hvor du har krav på at få at vide hvad andre har budt (sådan forstod jeg det altså...). Resten er taktik. Jeg har været ude for at det kan gå meget hurtigt efter der har været visning. Så hurtigt at jeg ikke engang nåede at komme med et bud Der er iøvrigt et sommerbillede af Kroksbäck i en anden tråd. ¨ Men jeg har et lille problem, jeg forstår meget dårligt svensk gennem telefonen. Men VIL der er altid være budrunde? Og vil de følge op på en i budrunde - altså give en besked, hvis der er en som overbyder? Eller sælger de til den de har lyst, og når de har lyst? Og det er op til en selv at jage dem? For så kan jeg godt se det kan blive et problem, når jeg ikke forstår så meget svensk (kan dog godt forstå når jeg skal handle i svenske butikker) - forstår bare ikke de mælger:D. Hvordan foregik det for jer?
dan Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 Er du tilmeldt budrunden, som starter efter at lejligheden har været fremvist og der er mere end 1 interesseret køber, så får du altid besked om de bud der afgives. Det kan være en opringing eller en sms. Nogen skriver det sågar på hjemmesiden hvad alle budene er.
Kay Besvaret March 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 12, 2007 Er du tilmeldt budrunden' date=' som starter efter at lejligheden har været fremvist og der er mere end 1 interesseret køber, så får du altid besked om de bud der afgives. Det kan være en opringing eller en sms. Nogen skriver det sågar på hjemmesiden hvad alle budene er.[/quote'] Ok er der så et sluttidspunkt for budet? Eller stopper de, når prisen er ok? Eller når mæglerne har presset en op til deres ønsket niveau?
DoJo Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 jeg er altså ret sikker på at de eneste regler der er, er at sælger bestemmer alt og han behøver fx ikke sælge til højstbydende hvis han ikke gider. hvorfor taler du ikke bare engelsk, det kan de jo allesammen
LotteB Besvaret March 12, 2007 Rapporter Besvaret March 12, 2007 jeg er altså ret sikker på at de eneste regler der er' date=' er at sælger bestemmer alt og han behøver fx ikke sælge til højstbydende hvis han ikke gider.[/quote'] Jeps, har selv prøvet det. Fik at vide, at det var helt op til mig selv, hvornår, hvor meget og til hvem jeg solgte. Mægler fortalte mig lidt om dem som var med i budrunden og da den ene var en ung mand med en del musikinstrumenter fravalgte jeg ham, da jeg selv skulle bo i lejl. lige oven over :)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu