Martin R Skrevet March 18, 2007 Rapporter Skrevet March 18, 2007 Ville gerne spørge herinde om det virkelig kan være så svært at få en bilforsikring herover ???? Nu har jeg forsikret vores lejlighed, ulykkesforsikringer mv. uden problemer.. meen kan ikke få lavet en bilforsikring hos If da de siger mit kørekort skal registreres før de kan give en pris/ lave forsikring. Godt tænkte jeg, og fik at vide at jeg skulle kontakte Vägverket men de kende intet til det, så videre til Länsstyrrelsen som kunne skifte mit DK kort til et SE kort, men kunne ikke rigtig forstå hvorfor jeg skulle gøre det bare for at forsikre en bil... og heller ikke mig Mit spørgsmål er så, om jeg enten har misset noget helt centralt, eller om det bare er If der mener jeg skal bruge lidt tid på at besøge kontorer.... Hvor kunne det tænkes at de skal skrive at jeg har et dansk kørekort??? forslag mødes med åbne arme.....
BS Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Tag en kopi af dit kort og send til IF. Har aldrig haft problemer med at få forsikring.
Guest Trine Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Vi faxede kopier af danske kørekort. Det var ikke et problem overhovedet, jeg spurgte om de foretrak vi fik det ændret til et svensk. Svaret var klart nej, det havde ingen betydning.
Martin R Besvaret March 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 18, 2007 Må prøve at tage fat i dem igen, det kan vel næppe være noget nyt for dem....
Guest Mogens Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Må prøve at tage fat i dem igen, det kan vel næppe være noget nyt for dem.... Du må ha' misset noget. Ellers har jeg en mailadresse på en sagsbehandler hos IF. Han klarer som regel alt, hvad jeg spørger om...
larscph Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Jeg tegnede forsikringer hos IF uden at skulle vise noget som helst. Men da jeg havde en skade hvor der var en der bakkede ud i siden på mig skulle de dog så gerne se en kopi af mit kørekort sammen med skadesanmeldelsen. Tror du har ramt en sælger på en dårlig dag. Prøv eventuelt at sende dem en e-Mail - det er et af de svenske firmaer hvor jeg faktisk er rigtig godt tilfreds med deres service på e-Mail. Husk at oplyse alt: - reg nr på bilen - dit personnnummer - hvor længe du har haft kørekort, hvor længe skadefrit - hvor mange km du regner med at køre årligt - hvilken type forsikring du ønsker, evt om du ønsker andet en helårsbetaling - hvor du bor - hvor du parkerer hjemme (låst garage, carport, vej) Hvis du samler flere forsikringer (bostad+hem fx) hos dem giver de en ret god rabat.
Mc.Kinnell Besvaret March 18, 2007 Rapporter Besvaret March 18, 2007 Tja vi har hos trygghansa og de har ikke skulle set noget - opgav bare personnummer så var den fjong
Jette Besvaret March 19, 2007 Rapporter Besvaret March 19, 2007 Fra Herodes til Pilates...... måske giver det også god motion? Undskyld men mon ikke det var Pilatus? :p Jeg ku' bare ikke nære mig - håber du får en god forsikring - og aldrig får brug for den.
thygesen Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Jeg liver lige op i denne ikke så gamle tråd i stedet for at lave en ny.. Altså jeg er ved at få spat af forsikringer.. Jeg tror jeg har de to dyreste forsikringer i verden på hhv. min mc og min bil. 1) min MC er en Suzuki GSX-600F og for folk der kender den ved det ikke er en Racer!! Forsikring: 11500 årligt for halv-forsikring. Dog kan den ställas av i vinterperioden og der betaler jeg så kun en garageforsikring på 880kr.. det vil sige at min årlige forsikring er 5750 + 880 = 6630.. hvilke er rimeligt dyrt for en halv forsikring når jeg hører hvad andre giver. Forsikret hos IF 2) Min lille øjesten af en bil er en Seat Ibiza FR 1,9TDI med 130hk og ca. 320 i NM. Altså en sjov bil, men næppe en tyvs første prioritet ej heller de danskere der flytter over eller andre for den sags skyld. Der har jeg lige fået et tilbud som indebærer hel forsikring, fri mil, parkering på gade og ingen ekstra ting som bil allrisk eller assistance på 14000kr årligt!!! Det er jo fuldstændigt forrykt... Jeg kender folk som har samme motor i en Audi i Rosengården som får det 9000 billigere!! Jeg fatter det virkelig ikke.. Forsikret hos Salusansvar Det skal siges jeg er 28(snart), bor på tornfalksgatan, og har ikke haft skader på hverken den ene eller den anden de sidste 2 år(også længere men mener ikke de spørger længere tilbage). Hvad sa.... gør i andre for at få billige forsikringer? har i nogle gode råd? Jeg er ved at være træt af at betale kassen for nogle almindelige brugsgoder, vi snakker sgu hverken audi a6 eller BMW stort lokum, eller Mercedes AMG et eller andet.. Og for alle jer der ikke lige forstår hvorfor jeg har skrevet dette indlæg, så er det simpelthen bare lidt galde jeg må have ud.. jeg hader at smide penge ud af vinduet når jeg mener det er uretfærdigt, hvilket det måske ikke er :-)
Nif Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Ja bare kom ud med det Ja jeg var 28 da jeg skulle forsikre Mercedes SLK32amg og jeg ringede bare til länsforsikring og fortalte at jeg ville hente en importbil. Hun sagde så omkring 7500.- (da jeg ik havde en nummerplade endnu) og jeg havde reget med jeg skulle give omkring 40.000 da jeg havde en kammerat som gav 28.000 for en noget sløvere Audi S4 og boede på landet. Og når jeg regnede det ud blev det altså lige 90.000.- om året og det var lige i overkanten, derfor tog jeg derned og fandt ud af at inkl. allrisk var det altså 7.500.- om året. Lige i det sekundt var det meget svært at holde masken, men det lykkedes og jeg accepterede prisen. Hentede bilen og fik forsikringen som aftalt. Jeg havde jo lige betalt 20.000.-Dkr for en gammel Fiat bravo i DK, så var jo klar til at punge ud. Havde dog også haft en 13år gammel bmw m3 i S som jeg havde betalt 14000.- om året. Så jeg var klar over at denne blev meget dyere. Men, men, men... Det gjorde den ikke. Ja jeg har så ikke prøvet at høre andre steder da jeg var så overrasket over prisen hos läns. Efter et år fik jeg så 1.1000.- tilbage da de har noget med overskudsdeling hvis de ikke har så høje udgifter. Altså en forsikring på 6.400.-sek inlk. allrisk. Prøv dem.
2EThADoN Besvaret March 21, 2007 Rapporter Besvaret March 21, 2007 Der har jeg lige fået et tilbud som indebærer hel forsikring, fri mil, parkering på gade og ingen ekstra ting som bil allrisk eller assistance på 14000kr årligt!!! Forstår jeg heller ikke - prisen lyder fuldstændigt uvirkelig...? Jeg er 27 og har haft kørekort i 15 måneder! Giver 8700 SEK/årligt... prøv at checke folksam.se! Ved ikke mht. MC...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu