Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg havde Octaviaen til sit første service (efter cirka 28.000 km) hos DinBil i Lund hvor det oprindelig blev købt. Den er kun omkring 6 mdr gammel, så der burde ikke være de store overraskelser - og det var der heller ikke. Men mere en kommentar til værkstedet. - Booking: Fin service, dog 3 ugers ventetid. Han oplyste prisen af sig selv (2.900 sek). Forespurgt fandt han en lånebil, der er inklusive i prisen dog skal man selv betale benzin. - Aflevering til service: Ingen kø, og hurtig+venlig ekspedition. Han gentager prisen og spøger om de skal skifte viskerblade og glødelamper hvis der er noget der trænger. Jeg siger ja. - Lånebil: Nyere VW Fox (8000 km) i pæn, ren stand. Det er noget af en papæske at køre, men OK er den da. - De ringer pænt ved 15-tiden for at meddele at bilen kan hentes. De har skiftet viskere og jeg får den "nye" pris inkl viskerblade oplyst. Det bliver i alt 3.281 sek hvor de 520 er viskere for+bag. Tjah, det koster viskerblade vel. Hvordan bedømmer man egentlig om de skal skiftes? De trak ikke nogen striber eller noget. Tror bare jeg takker nej til at få dem skiftet ved behov næsten gang.... Og så lige 18 + moms for en liter sprinklervæske!!!! Tyveri, men stadig så latterligt lille beløb man ikke rigtig gider.... Plejer at købe 10 liters dunke i Metro, de er meget billigere! - Afhentning: Venter cirka 20 minutter, der er kun en mand til at ekspedere og to foran mig der ved 16.30 tiden der skal booke tid til service, og skift af en forrude. Jeg afleverer nøgler til lånebile, får min egen nøgle og betaler. Han afleverer checkskema mm. Alt i alt helt OK - men vel heller ikke raketvidenskab at skifte olie på en bil. Til gengæld kan man undre sig på checkskemaet er inddelt "grundservice efter 30.000 km" og "grundservice efter 60.000 km". Der er pænt sat hakker i en lang række punkter der først ligger ved 60.000 km service... Jeg lagde først mærke til det her da jeg kom hjem, så jeg fik ikke spurgt - men det kan da være at det er fordi man lige checker til første service om alt er OK. Der er nemlig tænkt over hakkerne - fx er "damm- och pollenfilter" ikke markeret skiftet, det er en del af 60.000 servicet.

Besvaret

Var også til 30.000 km service i går med min Golf og gik i en stor bue uden om DinBil Malmö efter at ha´ læst andres skrækhistorier. Valgte derfor (til nogles hovedrysten!) at få lavet service i DK hos Bent Bekker. Dem har jeg brugt i næsten 20 år og altid været meget tilfreds. Pris godt 2.500 dkr., så det er jo næsten samme pris som Sverige kan jeg se:surprise: Ja, det kom lidt bag på mig, troede det var billigere i SE. Jeg gjorde det også for nemheds skyld. Afleverede den om morgenen på vej til arbejde og hentede den igen efter arbejdstid. Ingen tidsspilde:thumbup: Har også fået lavet garantiarbejde i DK. Kat. udskiftet. Havde dog nok valgt værksted i SE, hvis det ikke havde været på garantien.

Besvaret
Booking: Fin service' date=' dog 3 ugers ventetid. Han oplyste prisen af sig selv (2.900 sek). Forespurgt fandt han en lånebil, der er inklusive i prisen dog skal man selv betale benzin.[/quote'] Kom der slet ikke noget (andet end viskerblade) ekstra oven i service?
Besvaret
Var også til 30.000 km service i går med min Golf og gik i en stor bue uden om DinBil Malmö efter at ha´ læst andres skrækhistorier. Valgte derfor (til nogles hovedrysten!) at få lavet service i DK hos Bent Bekker. Dem har jeg brugt i næsten 20 år og altid været meget tilfreds. Pris godt 2.500 dkr.' date=' så det er jo næsten samme pris som Sverige kan jeg se:surprise: Ja, det kom lidt bag på mig, troede det var billigere i SE.[/quote'] Jeg tror der kommer lidt an på hvad man skal have lavet hvor stor forskellen er på DK og SE. Det var jo lidt dyrere - jeg gav 2.900 sek for servicen uden vinduesviskere. Det svarer vel til omkring 2.250 dkk. Det er da trods alt i omegnen af 10% billigere.
Besvaret
Kom der slet ikke noget (andet end viskerblade) ekstra oven i service?
Der var sådan et par fluffy poster på fakturaen "hjælpematerialer 83,75" og "miljötillæg". Det var dog inklusive i den pris han havde oplyst mig ved bestilling.
Tjaeh - det kan man vist ikke tillade sig at brokke sig over. Kender udemærket fornemmelsen fra da jeg selv fik en VW Beetle udleveret. Bestemt ikke en speciel godt lydisoleret bil, men det er nu langt bedre end ingenting...
Bestemt så - jeg vil også sige at så længe jeg får noget der kører og så længe det ikke koster ekstra, så kunne jeg aldrig drømme om at brokke mig og syntes da egentlig bare det er meget sjovt at komme ud og køre i en anden bil end den daglige.
Kan jeg slå: 112' date='50 sek + moms for 4,5 svarende til 25 sek + moms pr. liter... De er ikke normale...[/quote'] Sprinklervæske ER jo også dyrt i Sverige (gad vide egentlig hvorfor?!). :rolleyes:
Besvaret
De har skiftet viskere og jeg får den "nye" pris inkl viskerblade oplyst. Det bliver i alt 3.281 sek hvor de 520 er viskere for+bag. Tjah, det koster viskerblade vel.
Hvis det er de der "nye" viskerblade som ser lidt sjove ud som de bruger til Audi/Skoda osv. så mener jeg at hvis du skal købe dem ude I byen så ligger de på 580 SEK(hvis jeg altså husker rigtigt)
Besvaret
Hvis det er de der "nye" viskerblade som ser lidt sjove ud som de bruger til Audi/Skoda osv. så mener jeg at hvis du skal købe dem ude I byen så ligger de på 580 SEK(hvis jeg altså husker rigtigt)
Det er det - og de er i øvrigt rigtig gode syntes jeg! Og så ser det jo endda ud til at det ligefrem var billigt at jeg slap med 520 for både bagrude og forrude viskere.
Besvaret
Det er det - og de er i øvrigt rigtig gode syntes jeg! Og så ser det jo endda ud til at det ligefrem var billigt at jeg slap med 520 for både bagrude og forrude viskere.
Det tror jeg ikke du skal være ked af, de der 580 SEK var kun for forrudevisker til vores............
Besvaret
Det tror jeg ikke du skal være ked af' date=' de der 580 SEK var kun for forrudevisker til vores............[/quote'] Hopla... Det var da også en sjat... Hvad er det du kører i?
Besvaret
Jeg tror der kommer lidt an på hvad man skal have lavet hvor stor forskellen er på DK og SE. Det var jo lidt dyrere - jeg gav 2.900 sek for servicen uden vinduesviskere. Det svarer vel til omkring 2.250 dkk. Det er da trods alt i omegnen af 10% billigere.
Det tror jeg du har ret i. Men da jeg absolut ville undgå Malmö og ikke havde erfaring med andre, valgte jeg det sted, hvor jeg ved, jeg får en god behandling og så betaler jeg gerne det ekstra.
Da jeg skulle have skiftet katalysator på min BMW 530dA var der kæmpe, mega stor forskel på priserne. Så vidt jeg husker kostede det omkring 8.000 sek hvor jeg fik det gjort, tilbudet jeg fik i DK var 12.000 dkk.
Med større ting tror jeg også S slår DK med flere længder. Men da det jo var en garantisag, valgte jeg DK. Men nu har jeg skrevet DinBil i Lund bag øret i "tilfælde af krig" :thumbup:
Besvaret
Med større ting tror jeg også S slår DK med flere længder. Men da det jo var en garantisag, valgte jeg DK.
Ikke altid. Da jeg skulle have skiftet kamrem/tandrem på min Audi S6 var SMC på Amager DKK 3.000 billigere end Din Bil i Malmö
Besvaret
Ikke altid. Da jeg skulle have skiftet kamrem/tandrem på min Audi S6 var SMC på Amager DKK 3.000 billigere end Din Bil i Malmö
Det var da godt nok noget af en forskel :scared: Hvad kan vi lære af det :confused: Få tilbud fra begge sider af Sundet ved større rep.!
Guest Supermule
Besvaret

Hvad måtte du slippe for det???? Jeg har lige fået skiftet min i forbindelse med at motoren var ude alligevel... Inkl alle hjul,vandpumpe og rem, kostede det 12500dkk....

Besvaret
Hvad måtte du slippe for det???? Jeg har lige fået skiftet min i forbindelse med at motoren var ude alligevel... Inkl alle hjul,vandpumpe og rem, kostede det 12500dkk....
Det er små 2 år siden, men betalte samme: 12.500 DKK (inkl. lånebil og en kop kaffe)
Besvaret
Hopla... Det var da også en sjat... Hvad er det du kører i?
Undskyld jeg er fuld af løg............ De koster 515 SEK for et sæt til forruden, det er en 2006 Audi A4 :thumbup:
Besvaret
Det er små 2 år siden' date=' men betalte samme: 12.500 DKK (inkl. lånebil og en kop kaffe)[/quote'] Det har bare at være en god kop kaffe til den pris...............:rolleye:
Besvaret
Det tror jeg du har ret i. Men da jeg absolut ville undgå Malmö og ikke havde erfaring med andre, valgte jeg det sted, hvor jeg ved, jeg får en god behandling og så betaler jeg gerne det ekstra.
Klart, det kan jeg bestemt godt forstå!
  • 2 weeks later...
Besvaret

Olie! Det kan godt være jeg var lidt for hurtig med min tilfredshed med gutterne i Lund. Jeg ville lige checke olien på bilen i dag og hvad ser man når man åbner. Oliepinden skubbet halvt op og olie smasket ud over det hele. Nice. :surprise: Der mangler dog ikke olie på bilen, i følge målepinden er den endda i overkanten. Så er spørgsmålet så - kan/vil oliepinden blive skubbet op sådan hvis man har fyldt for meget olie på bilen? Og hvad kan årsagen ellers være mon....? Lidt billeder her: olie1.jpgolie2.jpg

Besvaret
Det kan godt være jeg var lidt for hurtig med min tilfredshed med gutterne i Lund. Jeg ville lige checke olien på bilen i dag og hvad ser man når man åbner. Oliepinden skubbet halvt op og olie smasket ud over det hele. Nice. :surprise: Der mangler dog ikke olie på bilen, i følge målepinden er den endda i overkanten. Så er spørgsmålet så - kan/vil oliepinden blive skubbet op sådan hvis man har fyldt for meget olie på bilen? Og hvad kan årsagen ellers være mon....?
:mad: Grisebasser! Øv øv, hvor bliver man dog ærgelig. Det er jo ren og skær sjusk. Men hvad værre er, at den overskydende olie måske forplanter sig til andre steder, hvor den absolut ikke gør gavn :scared: Der er jo li´som en grund til, at der er et max mærke på målepinden:rolleyes: Jeg ville tage fat i dem og be´ om at få tappet det overskydende af. Hvis der senere opstår problemer, risikerer du måske, at de ikke vil reparere den på garantien. Ved ikke om det kan gøre skade, men den risiko ville jeg ikke løbe.
Besvaret
Men det koster også en milliard det dér longlife olie. Det billigste jeg indtil videre har fundet det er her http://www.bokstuning.dk/ - han sælger det til 119 dkk per liter. Kan sgu godt være de ville glo en omgang hvis jeg selv kom daffende med 5 liter olie og bad dem bruge det.. <ahttp://www.sunddebat.com/uploads/emoticons/default_laugh.gif' alt=':laugh:'> Overvejede det faktisk lidt' date=' men for min bils vedkommende er det så 300 dkk jeg sparer det er lige knap besværet værd....CASTROL EDGE 5W-30 Longlife III / 3 Jeg regner med at hente et parti til efteråret, når jeg alligevel skal en tur til IAA i Frankfurt (så sparer jeg også fragten) :th2:
Du kan jo altid købe din Castrol longlife 2 eller3 - eller deres afløser Castrol EDGE på ebay.de. - 1 liter flaske: € 9,90 + fragt - 5 liter dunk: € 46,00 + fragt Fx
Besvaret
Hvorfor have 'sprit' stående i garagen, når man for DKK 70 for ét år, kan bruge lige så meget man har lyst til? Sprinklerklub
Jeg kender dem godt... Men jeg kommer ikke lige forbi en BilXpert dagligt, og jeg gider ikke til at køre efter det. Men det er et godt tilbud, bestemt.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...