Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal flytte ind i et såkaldt ComHem hus. Jeg har brugt søge funktionen for at finde lidt ud af hvor godt ComHem er, primært omkring deres internet. Der er en del negative input omkring deres kvalitet(ringe båndbredde, udfald, dårlig kundeservice) på internetforbindelsen, men syns de posts er noget gamle efterhånden - nogle næsten et år gamle. Er der nogen der har ComHem internet pt, som kan oplyse hvordan kvaliteten er i øjeblikket - og evt. hvordan den har været de sidste par måneder ? Hvis de også bor i Helsingborg området ville det være super - men er ikke påkrævet hehe. Påtænker at købe alt via comhem - telefon,internet og tv, da det umidelbart er det billigste og nemmeste ( Com Bo tilbud mv.) På forhånd tak.

Besvaret

Jeg var engang en meget vred comhem kunde. Min internetforbindelse var VIRKELIG ustabil. Jeg troede at der var støj i mit udstyr, eller at der var noget galt med kablerne i bygningen. Det viste sig at jeg blot skulle skrue kablet meget MEGET stramt fast til både modem og antennestik. Faktisk brugte jeg noget værktøj og signalstyrken blev bedre. Siden da har jeg ikke haft problemer med internettet. :)

Besvaret

Ja, læste godt at signalet leveres via coaxialkabler - som åbenbart er afhængig af hvor stramt de sidder. Nu har jeg ikke set setup'et endnu - men hvad menes der med kablet skal spændes godt fast ?. Update - fik lige en ide og kiggede på den online instruktionsmanual - det du mener du har spændt er den møtrik-ting, der er i begge tilslutnings ender ikke ? Der står man skal gøre det forsigtigt - men går udfra det godt kan klare lidt tæsk trods alt ? *G*

Besvaret
bor i comhemhus i helsingborg' date=' har ikke problem med dem.havde dog lidt problemer med min ip telefoni, men den blev løst ved hjælp af en opdateret firmware i routeren ;-)[/quote'] Hvad var problemet?? har selv lige fået IP telefoni gennem Comhem og det virker ikke rigtigt... ingen forbindelse (klartone) Mht. internet så har jeg ingen problemer endnu - dog kan der være lidt ustabilitet men om det er nettet eller min pc finder jeg ud af når jeg har formateret computeren og sat den op igen :laugh:
Besvaret
Hvad var problemet?? har selv lige fået IP telefoni gennem Comhem og det virker ikke rigtigt... ingen forbindelse (klartone) Mht. internet så har jeg ingen problemer endnu - dog kan der være lidt ustabilitet men om det er nettet eller min pc finder jeg ud af når jeg har formateret computeren og sat den op igen :laugh:
mit ip telefoni var og er ikke comhem. men redspot
Besvaret

Hej,. Synes comhem kører lidt op og ned, i mit område må jeg til tider hive strømmen til modemet for at få forbindelse igen, typiske er det dns der ikke dur, mens msn virker. Fra igår ca. kl.22 var der intet der duede, skrev til kundeservice som heldigvis hurtigt vendte tilbage, de skriver som også diskuteret før at hvis man ikke får den hastighed man betaler for, skal man fejlmelde. Tptest skal man køre 3 gange på døgnet. Jeg har en 24mbit (betaler for 24mbit), men har aldrig haft tptest til at vise mere end 15mbit. ---------------------------------------------------------------------------- Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Du får bra värden när jag pingar ditt modem, dock ser jag att det är flera i ditt område som har haft problem. Om du kör tptest 3(!) tre gånger utspritt på ett dygn och antecknar värderna sen kan du meddela oss resultaten. Är resultaten dåliga eller att tjänsten inte fungerar så gör vi en felanmälan så får våra tekniker åka ut och åtgärda problemet. Felanmälan måste göras via telefon. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice

• 1 month later...
Besvaret

Vi har Comhem bredbånd, er ikke særlig tilfredse Forbindelsen falder ud en gang imellem, så Msn eller skype lige skal connecte igen, eller at online spil bliver så forsinkede at du realt ikke kan spille. Vi har kunnet leve med det, da vi viste at vi kun skulle have Comhem i kort tid (til bindings perioden udløb) Vi har så nu sagt aftalen op, lige pludselig er de meget opmærksome og kede af vi har opsagt aftalen. Så nu har de tilbud os 3 Måneders gratis bredbånd :surprise: Men vi vender ikke tilbage til dem he he :fight:

Besvaret
Vi har så nu sagt aftalen op, lige pludselig er de meget opmærksome og kede af vi har opsagt aftalen. Så nu har de tilbud os 3 Måneders gratis bredbånd :surprise: Men vi vender ikke tilbage til dem he he :fight:
Retention-bullshit...løøøøb! ;)
Besvaret

Har haft comhem i 3 uger nu, og må indrømme at jeg får hvad jeg betaler for - tdc hastighedstest siger 7,8 mbit download og 968 kbit upload - jeg har en 8/1, så på en dansk test, er jeg ganske tilfreds med linien. Jeg har ingen udfald jeg ligger mærke til. Men nu spiller jeg også kun wow, som ikke er såååå afhængig af små udfald - men bruger skype hver aften, og den er connectet 100% af tiden.

• 2 weeks later...
Besvaret

måske du bor et heldigt sted :) Min kører ikke helt det den skal men næsten. Jeg har 24/1, den er ikke meget dyrre end 8/1. Har lige testet med tptest5 den giver ca. det halv alså 12mbit downstream. tdc testen siger: Download: 10987 Kbit/s - Upload: 1221 Kbit/s ftp mod en privat server i dk siger: med en tråd :) Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 46,19 (1.074,61 KBps) med to tråde Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 01:10 (698,17 KBps) Transferred 1 file totaling 47,68 MB in 01:11 (685,61 KBps) (1.383,78 KBps) Har dog tidligere kunne køre ca. 2.000,00 KBps på 2 tråde. Faktisk siger comhem hvis du tester tptest5 3 gange idøgnet og den ikke giver det som du skal have, sender de en teknikker skal nok være spædt på døgnet går nok ikke kl. 17.00 17.05 og 17.10 :D -Claus-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...