Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Kan man få en bredbånd uden af oprette en fastnet telefon i sverige?? og hvis ja hos hvilken udbyder? Hvem vil i anbefalde bredbånd hos? det er til svigermor så hun skal bare ha en lille forbind...:th2:

Guest Supermule
Besvaret

Telia kan tilbyde dig en forbindelse uden abb. Det koster dog noget at "leje" kobberet.....

Kan man få en bredbånd uden af oprette en fastnet telefon i sverige?? og hvis ja hos hvilken udbyder? Hvem vil i anbefalde bredbånd hos? det er til svigermor så hun skal bare ha en lille forbind...:th2:
Besvaret
fandt telia men koster alt alt for meget i for hold til bbb
Ja, det koster kassen, men til gengæld kan de ikke finde ud af at fremsende en faktura til kunderne...
Besvaret

....Samt bredbandbolagets service er vildt dårlig. Mit Internet var nede i 20 dage inkl. ip telefoni, før de fandt ud af at de havde en fejl på centralen og de var blevet træt af jeg ringede til dem 2 gange om dagen.

Besvaret

Telias support system er nu heller ikke at råbe hurra af. Når man har bladret sig 50 levels ned igennem deres voice response system, så venter man lige 10 min oveni på en rigtig supporter. Til gengæld fikser de så også problemet rimelig snabbt de få gange vi har haft hik på linien.

Guest Supermule
Besvaret

Jeg må tilstå at jeg MEGET bedre kunne li' dit gamle billede...:lol:

Nu har jeg bestilt hos bbb og jeg håber sku jeg har gjort det rigtigt nu må vi se:rolleye:
  • 1 month later...
Besvaret
Nu har jeg bestilt hos bbb og jeg håber sku jeg har gjort det rigtigt nu må vi se:rolleye:
Sisse hvordan gik det? Jeg er i samme situation at jeg flytter i næste mdr og vil ikke have fastnet telefon. I danmark er jeg på internettet via kabeltv og det virker fint. Jeg kunne ikke finde tilsvarende i Sverige. Så det bliver nok ligesom dig, men jeg vil lige høre hvordan det gik for dig.
Guest Trine
Besvaret
Sisse hvordan gik det? Jeg er i samme situation at jeg flytter i næste mdr og vil ikke have fastnet telefon. I danmark er jeg på internettet via kabeltv og det virker fint. Jeg kunne ikke finde tilsvarende i Sverige. Så det bliver nok ligesom dig, men jeg vil lige høre hvordan det gik for dig.
Internet via kabeltv kan du i Sverige få gennem Comhem (sikkert også andre..), du bør undersøge om din lejlighed har et sådan stik med 3 udgange...tv, radio, internet. Eller evt en fibertilslutning. BBB leverer fiberløsninger og ADSL over telenettet.
Besvaret
Eller evt en fibertilslutning.
Jeg har endnu tilgode at se en privatperson have egen fiber lagt ind ;) Du mener nok: Tjek om foreningen kan få internet (evt. via fiber fra BBB eller Ownit) - og så plejer resten at blive distribueret via kobber til lejlighederne (rj45)
BBB leverer fiberløsninger og ADSL over telenettet.
ADSL over telenettet, ja. Fiberløsninger over telenettet, nej. Ja - sorry - men jeg mener dit indlæg blandede muligheder og teknologier for meget sammen til at jeg kunne lade det stå overhørigt :rolleyes:
Guest Trine
Besvaret

Tænk jeg vidste du ville kommentere.....jeg er klar over du har 100% ret...men for den almindelige bruger er er detaljerne sgu da ligegyldige... Ellers kunne indlæggene jo blive kilometerlange...og med en brækket højrehånd optimerer jeg :)

Besvaret
Tænk jeg vidste du ville kommentere.....jeg er klar over du har 100% ret...men for den almindelige bruger er er detaljerne sgu da ligegyldige...
Nej - detaljerne er bestemt ikke ligegyldige, når menigmand begynder at forespørge på "kan jeg få fiber til min lejlighed". Det kan han sikkert godt, hvis han hoster op med 25.000 for at få det lagt ind, og skyhøj månedsafgift ;) Fibertilslutning er en fastighets/förenings-ting/beslutning oftest. Så der nytter det jo ikke at ringe til BBB eller Ownit osv. Dén skal igennem foreningen først. Derimod er en almindelig privat forespørgsel på ADSL over telefon-kobber næsten dømt til success - såfremt der er plads på centralen for det forespurgte firma. Ret skal være ret - og efterhånden må du vænne dig til at vi "nørder" rager de misforståede kastanjer ud af ilden, og sætter dagsordenen for pøblens higen efter elektronisk information og deslige :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...