Pendleren Skrevet March 25, 2007 Rapporter Skrevet March 25, 2007 En af mine gode venner blev i sidste uge nappet i Sverige med 183 km/t (KÆMPE KLOVN) i sin bil. De tog self. hans kørekort (danske kørekort), men hvordan skal han forholde sig til dette? Han har bopæl i Sverige, men kommer dette til at gå ud over hans kørsel i DK? Han er IT konsulent og lever derfor af at køre. Er der nogen der har viden omkring dette og om hvordan han skal forholde sig?
jacobe Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Han er IT konsulent og lever derfor af at køre. Jeg er simpelthen nødt til at kommentere den dér.... for hvis man lever af at køre i bil, så er man EDDERMÆME DUM, hvis man kører 183 km/t, medmindre man er prof. racerkører og gør det på en bane.
Miriam Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Eftersom de har taget hans kørekort så ja, det kommer til at have indflydelse. Som du kan læse om herinde, så modtager han snart et brev, hvor han skal komme med sin side af sagen. Og forklare om sin behov for kørekort osv Men han skal da nok regne med selv om han for det nedsat i tid, at være uden kort i 1-2 mdr + bøden og da han ikke har et kort, for han jo svært ved at køre i DK!! Min mand mistede det i 3 mdr, men fik det nedskrevet til 1 mdr, havde også stort behov af kortet, men kørte tilgengæld kun ca 155. Så....Han må med bussen :o
Pendleren Besvaret March 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2007 Eftersom de har taget hans kørekort så ja, det kommer til at have indflydelse. Som du kan læse om herinde, så modtager han snart et brev, hvor han skal komme med sin side af sagen. Og forklare om sin behov for kørekort osv Men han skal da nok regne med selv om han for det nedsat i tid, at være uden kort i 1-2 mdr + bøden og da han ikke har et kort, for han jo svært ved at køre i DK!! Min mand mistede det i 3 mdr, men fik det nedskrevet til 1 mdr, havde også stort behov af kortet, men kørte tilgengæld kun ca 155. Så....Han må med bussen :o Takker Miriam :) Ja, det må han vel :) Og til dig Jacobe, så ja, det kan du have ret i, men det havde nu egentlig ikke så meget med mit spørgsmål at gøre ;)
bananas Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Nu ved jeg ikke hvor meget han tjener som IT konsulent. Men hvis det er livsvigtigt for ham at køre rundt og han tjener mange knaster kan han alternativt hyre en chauffør til at køre sig rundt. Det skal jo bare være en person, som har kørekort. Der findes jo også taxa'er - skal man rundt i København er de faktisk ikke så dyre igen, og man sparer p-afgifter og besværet med at finde p-pladser.
Pendleren Besvaret March 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2007 Nu ved jeg ikke hvor meget han tjener som IT konsulent. Men hvis det er livsvigtigt for ham at køre rundt og han tjener mange knaster kan han alternativt hyre en chauffør til at køre sig rundt. Det skal jo bare være en person, som har kørekort. Der findes jo også taxa'er - skal man rundt i København er de faktisk ikke så dyre igen, og man sparer p-afgifter og besværet med at finde p-pladser. :th2: Ja, det er med at se det gode i alt skidt ;)
Pendleren Besvaret March 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2007 Selv tak' date=' høre gerne om udfaldet :)[/quote'] Det skal jeg sørge for at du gør :)
Meccs Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Fik taget mit i forrige uge (122 i en 90-zone), og snakkede lidt frem og tilbage med betjenten om hvordan og hvorledes. Han sagde at jeg når det "kun" var 2 km/t over 30 km/t reglen, var der god chance for at det kun ville blive i en meget begrænset periode eller at jeg helt ville slippe med en advarsel. Til gengæld sagde han osse, at hvis forseelsen var meget grov, hvilket 180+ må siges at være, så ville de være noget mindre gavmilde i "strafudmålelsen". Så mit bud er 2 måneder minimum. Edit: Må man spørge hvad det kostede ham?
Pendleren Besvaret March 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret March 25, 2007 Fik taget mit i forrige uge (122 i en 90-zone), og snakkede lidt frem og tilbage med betjenten om hvordan og hvorledes. Han sagde at jeg når det "kun" var 2 km/t over 30 km/t reglen, var der god chance for at det kun ville blive i en meget begrænset periode eller at jeg helt ville slippe med en advarsel. Til gengæld sagde han osse, at hvis forseelsen var meget grov, hvilket 180+ må siges at være, så ville de være noget mindre gavmilde i "strafudmålelsen". Så mit bud er 2 måneder minimum. Edit: Må man spørge hvad det kostede ham? Har lige kontaktet ham og han "slap" med 4000 SEK i bøde, men det er alt han har hørt derfra.
jacobe Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Takker Miriam :)... Og til dig Jacobe, så ja, det kan du have ret i, men det havde nu egentlig ikke så meget med mit spørgsmål at gøre ;) Nej det er rigtigt nok... det var nu også mere fordi, at jeg selv lever (mere eller mindre) af at køre bil, at jeg fik lyst til at kommentere sagen. Bor endnu ikke i Sverige og kender ikke reglerne. Men jeg ved, at uanset om man er IT-konsulent, maler eller i mit tilfælde noget andet, som kræver et kørekort, er det fandme dumt at køre så stærkt. Håber blot han lærer af det. Og håber i får jeres svar.
Meccs Besvaret March 25, 2007 Rapporter Besvaret March 25, 2007 Har lige kontaktet ham og han "slap" med 4000 SEK i bøde' date=' men det er alt han har hørt derfra.[/quote'] Det var sateme billigt sluppet. Der er sgu ikke sammenhæng i deres bødesystem herovre. Min var på 3600.- Temmelig pebret for +32, hvis man kun får 4000 for +73.
mrode Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Det var sateme billigt sluppet. Der er sgu ikke sammenhæng i deres bødesystem herovre. Min var på 3600.- Temmelig pebret for +32' date=' hvis man kun får 4000 for +73.[/quote'] Han har også en lækker lille ekstra overraskelse i vente jf. Polisens hjemmeside: http://www.polisen.se/inter/nodeid=13772&pageversion=1.html
Thomas Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 En af mine gode venner blev i sidste uge nappet i Sverige med 183 km/t (KÆMPE KLOVN) i sin bil. De tog self. hans kørekort (danske kørekort), men hvordan skal han forholde sig til dette? Han har bopæl i Sverige, men kommer dette til at gå ud over hans kørsel i DK? Han er IT konsulent og lever derfor af at køre. Er der nogen der har viden omkring dette og om hvordan han skal forholde sig? De må ikke konfiskere kørekortet, da han er dansk statsborger og har vel dansk kørekort? Så han skal kontakte länsstyrelsen og der bede om at få kortet tilbage, det der sikkert sker er at han får køreforbud i sverige!
Simon Irgens Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 Fik taget mit i forrige uge (122 i en 90-zone), og snakkede lidt frem og tilbage med betjenten om hvordan og hvorledes. Han sagde at jeg når det "kun" var 2 km/t over 30 km/t reglen, var der god chance for at det kun ville blive i en meget begrænset periode eller at jeg helt ville slippe med en advarsel. Til gengæld sagde han osse, at hvis forseelsen var meget grov, hvilket 180+ må siges at være, så ville de være noget mindre gavmilde i "strafudmålelsen". Så mit bud er 2 måneder minimum. Edit: Må man spørge hvad det kostede ham? En god ven fik snuppet sit med 129 i en 90 zone sidste forår. Det kostede vist 3000 sek og 3 måneder uden pappet... Good luck
spinner Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 De må ikke konfiskere kørekortet' date=' da han er dansk statsborger og har vel dansk kørekort?[/quote'] Vil det sige han (betjenten) skal aflevere det igen, inden han sender en afsted igen? (Med konen som chauffør?)
Meccs Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 En god ven fik snuppet sit med 129 i en 90 zone sidste forår. Det kostede vist 3000 sek og 3 måneder uden pappet... Good luck I hvilket omfang havde han brug for kortet? Vil det sige han (betjenten) skal aflevere det igen' date= inden han sender en afsted igen? (Med konen som chauffør?) Så giver det pludselig bedre mening :th2: Der går 48 timer før forbuddet træder i kraft.
Simon Irgens Besvaret March 26, 2007 Rapporter Besvaret March 26, 2007 I hvilket omfang havde han brug for kortet? Der går 48 timer før forbuddet træder i kraft. Så giver det pludselig bedre mening :th2: Han fik det tilbage efter en tid men han fik et såkalde Kørselsforbud i hele sverige, han valgte så at bo så meget som muligt i DK i de 3 måneder efter som at han dengang kørte/pendlede 250 km hver dag
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu