larscph Skrevet April 1, 2007 Rapporter Skrevet April 1, 2007 Jeg leder så småt efter en MP3 afspiller der egner sig til at være med i bilen tilsluttet Aux-In i radioen. Det stiller jo lidt andre krav - primært at det gerne må være muligt at betjene den uden at se for meget på dimsen. Det vil sige ... - bladre et album frem / tilbage - skip til næste sang i et album Uden at se på display'et. Det dømmer eksemplevis en iPOD ude der skal man have fat i rullehjulet og knapper for at skifte album. Det er ikke videre trafiksikkert. I min gamle JVC bilradio, der kunne spille MP3 var det noget med at navngive folderne fra 01 til 12 og så kunne man vælge dem direkte med knapperne på radioen. Det er noget af det samme jeg søger, bare en "album forward" - "album back" knap. Jeg ved godt at jeg bare kunne installere noget Ice>Link og så betjene en iPOD fra rattet men tænkte at der må findes noget simplere. Anyone???
Furland Besvaret April 2, 2007 Rapporter Besvaret April 2, 2007 Hej Lars, Jeg tror ikke du finder meget der et specielt nemmere end iPod's interface. Jeg her været igennem en mindre svada af forskellige Mp3 gadgets, og mange virker ved første indtryk smarte, men når man så virkeligt vil bruge nogle funktioner som dem du snakker om, fungerer det ikke efter hensigten. Selv har jeg min iPod integreret med min Pioneer, og kan fuldt ud kontrollere den fra Head Unit'en, samtidigt med at den ligger godt gemt bort i handskerummet. Alt kører via et standart dock stik, så den både får strøm og modtager kontrol signalerne samt afspiller lyden via dette. Da du jo som jeg gætter på, har Skoda's Symphony løsning, er du lidt mere "på den". Jeg har dog før set på et produkt til fjernbetjening af iPod'en, men har ingen erfaringer med den. Du kan finde det jeg tror passer til din model, som nummer 2 produkt på listen. http://www.nexxia.co.uk/iPod_MP3_Adaptors/skoda.htm Den vil vist nok give dig begrænsede muligheder for frem/tilbage, men mere ved jeg ikke. Jeg kan godt se du efterlyser en separat afspiller som kun kobles ind via et 3.5mm jackstik, men en integreret løsning bliver du i mine øjne nok mere glad for i det lange løb, da du ikke skal trække separat strøm fra eks. cigaretstik eller leve med batteriets begrænsede ydelser...
larscph Besvaret April 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 2, 2007 Da du jo som jeg gætter på' date=' har Skoda's Symphony løsning, er du lidt mere "på den".[/quote'] Det er en MFD2 navi jeg har i min. Men lyd-muligheds-mæssigt kan den nok cirka det samme.
Furland Besvaret April 2, 2007 Rapporter Besvaret April 2, 2007 Så jeg leder stadig efter en "løs" MP3 afspiller med de få funktioner jeg har beskrevet. Bestemt så' date=' iPOD's interface er nemt når man kan se på skærmen samtidig - men søger præcist en der kan betjenes nogenlunde sikkert uden at man ser på den.[/quote'] Så er der vist ikke mange råd jeg kan give, andet end du må ud og føle på de afspillere der ligger inden for det budget du har! Det lyder helt vanvittigt det med den manglende MP3 integration i den klasse dit Navi/H.U: grej er i, men sådan er det vel lidt endnu, at dedikerede media afviklere ikke er indarbejdet i "Fabriks produkter". Held og lykke, og lad os så høre mere når du finder produktet du syntes om!
spinner Besvaret April 3, 2007 Rapporter Besvaret April 3, 2007 Problemet er også lidt' date=' at MFD2'en ikke kan spille almindelige CD'er hvis jeg har navi-CD'en i den. Og jeg syntes alligevel 3-4000 kroner for en original CD-changer uden MP3 mulighed i baggagerummet er en sjat i overkanten. [/quote'] Hej Lars... Og tak for sidst :) Har du overvejet en PhatBox? http://www.phatnoise.com/vw/ Kobles til i stedet for CD-veksleren, men tager MP3 i stedet, og betjenes via MFD2'eren...
credde Besvaret April 3, 2007 Rapporter Besvaret April 3, 2007 Den nyeste type navi hos ihvertfald Audi, der er plads til 2 SD-Kort i, som kan benyttes til fx MP3. Har set det i funktion og det fungerer perfekt (viser endda sangtitel osv.) :th2: Har selv en Ipod tilslutning til den org. radio i min Passat og det fungerer ganske glimrende. Største anke er, at man ikke kan se sangtitel!
Admin Besvaret April 4, 2007 Rapporter Besvaret April 4, 2007 Jeg leder så småt efter en MP3 afspiller der egner sig til at være med i bilen tilsluttet Aux-In i radioen. Det stiller jo lidt andre krav - primært at det gerne må være muligt at betjene den uden at se for meget på dimsen. Det vil sige ... - bladre et album frem / tilbage - skip til næste sang i et album Uden at se på display'et. Det dømmer eksemplevis en iPOD ude der skal man have fat i rullehjulet og knapper for at skifte album. Det er ikke videre trafiksikkert. Http://www.driveandplay.dk
larscph Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Hej Lars... Og tak for sidst :) Har du overvejet en PhatBox? http://www.phatnoise.com/vw/ Kobles til i stedet for CD-veksleren, men tager MP3 i stedet, og betjenes via MFD2'eren... Selv tak for sidst... Surt vi ikke fik noget billede på din MFD :( Til gengæld virkede Xenon-kodningen - så nu
larscph Besvaret April 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2007 Mp3 Nu gik det så hverken værre eller bedre end at min trofaste mobiltelefon gik i stykker for et par uger siden. Og den kunne ikke repareres. Så nu har jeg købt mig sådan en fidus her http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10653 Sony-Ericsson W880i og et lille kabel til så den kan sættes til Aux-In stikket i armlænet i bilen. Nem og alt i alt rimelig billig løsning. Men selvfølgelig ikke helt intereret som hvis man satte en PhatBox eller en rigtig iPOD adaptor i. Til gengæld har telefonen trykknap betjening i menuerne - i modsætning til ipod rullehjulet - som jeg altså syntes fungerer bedre i bilen.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu