Toft Skrevet April 5, 2007 Rapporter Skrevet April 5, 2007 Efter som Broløbet desværre ikke bliver til noget mere, så vil MAI afholde et andet årligt løb i Malmö som erstatning. I stedet for en halv-marathon fra Peberholm og til Malmö Stadion (det tidligere broløb), så er de nu kommet med et nyt løb, et 10 km løb Jeg må sige jeg er dybt skuffet over at et så stort og cool arrangement, som broløbet har været i seks år, nu frem over skal være et skallet 10 km løb i Malmö. Jeg havde da forventet at distancen stadig skulle være en halv-marathon, og ikke blot 10 små km Ruten i år bliver i stedet: Start fra Malmö Stadion, op og runde Torso'en, og tilbage til Malmö Stadion...... Altså, hvis Copenhagen Marathon kan arrangeres, så bør Malmö Halv-marathon vel også være en mulighed.... 10 km løb, helt ærligt!!! Nåh, men jeg har dog tilmeldt mig stadsloppet, i håb om at MAI tager sig sammen, og fra 2008 arrangerer en værdig arvtager fra broløbet. Er der andre skuffede løbere, der skal løbe de 10 km der?
nielsen.se Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 Efter som Broløbet desværre ikke bliver til noget mere, så vil MAI afholde et andet årligt løb i Malmö som erstatning. I stedet for en halv-marathon fra Peberholm og til Malmö Stadion (det tidligere broløb), så er de nu kommet med et nyt løb, et 10 km løb Jeg må sige jeg er dybt skuffet over at et så stort og cool arrangement, som broløbet har været i seks år, nu frem over skal være et skallet 10 km løb i Malmö. Jeg havde da forventet at distancen stadig skulle være en halv-marathon, og ikke blot 10 små km Ruten i år bliver i stedet: Start fra Malmö Stadion, op og runde Torso'en, og tilbage til Malmö Stadion. Altså, hvis Copenhagen Marathon kan arrangeres, så bør Malmö Halv-marathon vel også være en mulighed.... 10 km løb, helt ærligt. Nåh, men jeg har dog tilmeldt mig stadsloppet, i håb om at MAI tager sig sammen, og fra 2008 arrangerer en værdig arvtager fra broløbet. Er der andre skuffede løbere, der skal løbe de 10 km der? Er der stemning for eget halvmarathon? Man kunne sikkert få en masse hjælp og tilladelser fra Malmö og fra Bron. Det kunne også hjælpe bron til at nærme sig deres kunder...
Thomas Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 Er der stemning for eget halvmarathon? Man kunne sikkert få en masse hjælp og tilladelser fra Malmö og fra Bron. Det kunne også hjælpe bron til at nærme sig deres kunder... Tror ikke du skal regne med bron der! Det er da fordi det er for dyrt at lukke den.
CoolAIR Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 Øhm... den plejer da ikke at blive lukket. Kun i det ene spor, så vi ikke kan komme over ;)
Gio Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 I kunne foreslå dem at alle løbere skulle have BroBizz, og skulle bibbes igennem systemet (ergo betale) for at deltage (udover det normale deltagergebyr, förstås) ;) Desuden synes jeg det er noget fis at broen skal spærres halvt af, fordi en bunke kondi-narkomaner skal bevise noget ovefor dem selv. Kan i ikke tage en løbetur på Hallands-åsen istedet? Der er garanteret mere at være stolt af bagefter - og en del mindre til gene for os der rent faktisk skal bruge broen den pågældende dag ;) Måske CPH kunne overtales til et lignende arrangement på de store baner - hvis de bare lige spærrer lidt af og sætter hastigheden midlertidigt ned for afgange og ankomster Held & lykke med MAI-løbet...og hvad der ellers skulle dukke op af kropslige udfordringer bærende supinations/pronations-optimeret fodtøj. Kondi...det er noget vi drikker
nielsen.se Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 Tror ikke du skal regne med bron der! Det er da fordi det er for dyrt at lukke den. Ok, jeg fik ikke forklaret mig godt nok. Jeg mente ikke at løbet skulle foregå på bron, men mere at bron skulle sponsere nogle udgifter og være sparringspartner. De har immervæk afviklet 5-6 løb, og burde qua dette have noget viden og ekspertise på området. Det ville være en oplagt mulighed for bron at genvinde noget af den tabte ære.. En hjemmeside kan hurtig sættes op med tilmeldinger. Et banner der hænger på bron ved betalingsfilerne. Artikler i diverse nyhedsbreve. Så er rygtet hurtig spredt. Der skal en del frivillige til at stå ved væskedepoterne. Burde være muligt at få i stand ved hjælp fra andre foreninger her i malmö. E.g. scouts o.l. Sætter man en dato ultimo august, primo september burde det da næsten kunne nåes?
CoolAIR Besvaret April 5, 2007 Rapporter Besvaret April 5, 2007 I kunne foreslå dem at alle løbere skulle have BroBizz, og skulle bibbes igennem systemet (ergo betale) for at deltage (udover det normale deltagergebyr, förstås) Desuden synes jeg det er noget fis at broen skal spærres halvt af, fordi en bunke kondi-narkomaner skal bevise noget ovefor dem selv. Kan i ikke tage en løbetur på Hallands-åsen istedet? Der er garanteret mere at være stolt af bagefter - og en del mindre til gene for os der rent faktisk skal bruge broen den pågældende dag Måske CPH kunne overtales til et lignende arrangement på de store baner - hvis de bare lige spærrer lidt af og sætter hastigheden midlertidigt ned for afgange og ankomster Held & lykke med MAI-løbet...og hvad der ellers skulle dukke op af kropslige udfordringer bærende supinations/pronations-optimeret fodtøj. Kondi...det er noget vi drikker HAHAHA! Stop - mit kondital daler allerede mens jeg griner Tror sagtens at CPH kan overtales, vi er alligevel vant til kun at bruge en bane, når det er snevejr eller blæsevejr. Ellers skal det jo bare times ;)
CoolAIR Besvaret April 7, 2007 Rapporter Besvaret April 7, 2007 Jeg havde da forventet at distancen stadig skulle være en halv-marathon' date=' og ikke blot 10 små km [img']http://www.langkawi.dk/smileys/l25.gif Er der andre skuffede løbere, der skal løbe de 10 km der? Jeg er ikke skuffet - 10 km er perfekt for mine pronations-udsatte fødder! Og jeg har da også meldt mig til, så vi ses! :th2: Ellers vil jeg godt foreslå at du tager til Kbh. den 20. maj. Der kan du nemlig få 2 halvmaraton for den halve pris! VH Lars
BS Besvaret April 7, 2007 Rapporter Besvaret April 7, 2007 Jeg er ikke skuffet - 10 km er perfekt for mine pronations-udsatte fødder! Og jeg har da også meldt mig til, så vi ses! :th2: Ellers vil jeg godt foreslå at du tager til Kbh. den 20. maj. Der kan du nemlig få 2 halvmaraton for den halve pris! VH Lars Ja hvis der skal bruges service bil er jeg klar
Toft Besvaret April 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 12, 2007 Jeg er ikke skuffet - 10 km er perfekt for mine pronations-udsatte fødder! Og jeg har da også meldt mig til, så vi ses! :th2: Den gang jeg gik i folkeren, der løb vi 10 km i skolernes motionsløb, op til efterårsferien. Det var meget passende den gang, 10 km er sgu ikke en distance for voksne, når vi snakker om et organiseret løb Altså jeg mener bare, det er et skridt i den forkerte retning at gå fra 21,1 km til kun 10 km, når der trods alt var omkring 10.000 deltagere (fra 36 forskellige nationer) der bakkede op om MAI's broløb. Jeg er ikke i tvivl om at der selvfølgelig kommer nogle tusinde deltagere her om to måneders tid, men der er sgu nok ikke overvejende mange af dem der er gengangere. Hvem fanden gider tage til Malmö for at løbe 10 km, med mindre man bor i eller omkring byen? Men der skal da nok være en masse nye ansigter der melder sig til, folk som ikke er vant til at løbe så meget i fritiden, men alligevel lige skal bevise over for dem selv at de stadig kan nappe 10 km ;) Ikke for at gøre grin med folk der kun vil løbe 10 km og som synes det er en fin distance, men hvorfor arrangeres der så ikke to distancer for voksne: et halv-marathon (som i gamle dage) og et 10 km løb? Børnene som løber samme dag, de har to distancer (1,7 km og 3,4 km). Så burde det heller ikke være så svært at arrangere noget tilsvarende for voksne. Jeg har skrevet til MAI omkring mit synspunkt, men har ikke fået svar. Men håber da at mange andre også henvender sig til MAI (dog går jeg ikke ud fra at det bliver nogle her fra debatten, efter at have læst tråden i gennem)... Stadig skuffet...
claus Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 Jeg tror sgu det er mest passende for min kondi at løbe en tur med børnene .... den korte vel at mærke
alex Besvaret April 12, 2007 Rapporter Besvaret April 12, 2007 Altså jeg mener bare, det er et skridt i den forkerte retning at gå fra 21,1 km til kun 10 km, når der trods alt var omkring 10.000 deltagere (fra 36 forskellige nationer) der bakkede op om MAI's broløb. Enig - det er sku for tyndt.... Er der nogen herinde, som træner til Copenhagen ? Og nu hvor jeg er i gang - nogen som skal med til Nike Test 3 på søndag ? Eller BT Halvmarathon d. 29. April ? Mvh Alex
CoolAIR Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Altså jeg mener bare, det er et skridt i den forkerte retning at gå fra 21,1 km til kun 10 km, når der trods alt var omkring 10.000 deltagere (fra 36 forskellige nationer) der bakkede op om MAI's broløb. Helt enig - det er da en katastrofe at flytte løbet fra broen til fastlandet! Det har ligesom ligget lidt i kortene, for de startede da også med at løbe igennem tunnellen de første par gange, i stedet for start fra Peberholm. Og er også helt enig i at det er tyndt i det mindste ikke at have en halvmarathon i løbet, til dem der kan lide det. Beklager at jeg misforstod dit første indlæg... Personligt er jeg nu ligeglad om 10 km er en "børne-distance", det er op til folk selv hvad de vil løbe. For nogen kan det være milliard gange værre at gå 5 km end det vil være for dig at løbe 21 km. Hvis det drejer sig om at tiltrække så mange løbere som muligt, skulle man nok overveje en distance på 5 km også... Der bliver da også løbet 10 km ved OL men det er måske ikke organiseret nok!?
Toft Besvaret June 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 16, 2007 Det bliver en våd fornøjelse idag, men hvad faen, der findes kun forkert påklædning jo :D God tur til dem der deltager idag! ........undtagen stavgænger folk Og så er det samtidig en reminder til dem som ikke er klar over at der er stadslopp idag, så ved I hvor trafikken ikke glider så nemt senere idag. http://www.mai.se/swedbank/images/0_karta_swedbank_stor.jpg :th2:
Junkeren Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Jeg har skrevet til MAI omkring mit synspunkt, men har ikke fået svar. Men håber da at mange andre også henvender sig til MAI (dog går jeg ikke ud fra at det bliver nogle her fra debatten, efter at have læst tråden i gennem)... Jeg kunne sq osse godt finde på at skrive til MAI omkring det synspunkt. Ingen byer med respekt for sig selv og internationale ambitioner forfalder til kun at arrangere en 10 km. Men skal de arrangere et broløb, må de helt op i et andet gear end i går. Det var da et usædvanligt dårligt arrangeret løb ude på ruten. Jeg nævner i flæng: bomme på tværs af vejen kort efter start, fejlvisning af en af førergrupperne efter 8 km, manglende markering af rute på Vestra Hamnen, ingen officials til at holde folk bag startstregen... Havde forventet noget mere for mine 150 SEK - som eddermaneme er hampert for 10 km. Nåmen havde et godt løb trods alt og nåede under mine 40 min. Havde lokket et par gamle løbebuddies fra Århus med over, så der var prestige på spil i tävlingsklassen - og en fandens masse svale borkar bagefter
Kasper Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Havde forventet noget mere for mine 150 SEK - som eddermaneme er hampert for 10 km. Du fik da også en drikkeflaske, 2 stk. chokolade, banan og en medalje :D Fy for pokker noget skodvejr.
Toft Besvaret June 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2007 Nåmen havde et godt løb trods alt og nåede under mine 40 min. Fin tid der Jeg måtte nøjes med en tid der hed 42:31, men er nu ok tilfreds med det, alle mulige omstændigheder taget i betragtning :) Det var da et usædvanligt dårligt arrangeret løb ude på ruten. Jeg nævner i flæng: bomme på tværs af vejen kort efter start' date=' fejlvisning af en af førergrupperne efter 8 km, manglende markering af rute på Vestra Hamnen, ingen officials til at holde folk bag startstregen...[/quote'] Ja, flere ting kan påpeges. For første gang virkede tidtagningen ikke som den plejer. Normalt fungerer den sådan, at den chip alle løbere er udstyret med, der starter tiden når chippen passerer startstregen, og tiden slutter når chippen passerer målstregen. Altså en præcis tid på hver enkelt løber, og sådan plejede MAI også at gøre ved de nu nedlagte broløb. Igår startede ALLE løberes tid, præcis da startskuddet lød kl. 15:00:00 :thumbdown Det er jo selvfølgelig ok for kenyanerne i forreste række, men knap så fedt for resten af feltet! Fanme om så ikke når man kommer i mål, så registreres det heller ikke automatisk via ens chip, men man skal hen til en official i målområdet og scannes med en håndscanner!!!! Det er fanme godt nok uprofessionelt! Og lige så uprofessionelt, at MAI ikke havde oplyst det ville foregå således når man kom i mål, SÅ FOLK VAR KLAR OVER DET!!! MAI har INTET oplyst om at tidtagningen foregik således igår, i stedet for som det plejer. Så jeg var ikke klar over det, og kom første afsted små 2 min efter startskuddet, pga jeg åbenbart havde fået slukket for min computer inden start, så den skulle lige genstartes (hvilket tager ca et minut før den har fået gps-signal). Men tænkte det gjorde jo ikke noget, min tid starter jo først når jeg passerer startstregen..... Da jeg kom i mål var der mildest talt kaos pga INGEN fattede at deres tid ikke blev stoppet før de havde været forbi en official med en håndscanner - og ja det tog tid!! Virkelig RINGE af MAI :thumbdown Så min tid hos MAI blev registreret til 44:36, men på min computer (som blev aktiveret præcis på startstregen og igen præcis på målstregen), der kan jeg se at min tid var 42:31 - så de kan stikke deres lousy tidtagning op i røven!!! HVAD FANDEN LIGNER DET AT ARRANGERE ET LØB TIL 150 SEK, HVOR TIDTAGNINGEN ER UBRUGELIG?!?! SKANDALE!!!
Junkeren Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Fin tid der Jeg måtte nøjes med en tid der hed 42:31, men er nu ok tilfreds med det, alle mulige omstændigheder taget i betragtning :) Du ligger da heller ikke på den lade side så. Godt gået! Sig til hvis du finder et andet løb i nærheden hvor de forhåbentligt har bedre styr på sagerne. HVAD FANDEN LIGNER DET AT ARRANGERE ET LØB TIL 150 SEK, HVOR TIDTAGNINGEN ER UBRUGELIG?!?! SKANDALE!!! Det ligner ikke noget. Det kan næppe kaldes en skandale, men fremover går jeg i hvert fald uden om løb arrangeret af MAI. De er blacklisted!
Kasper Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Hehe som I piver, hvis jeg ikke havde haft en sten i skoen og ikke blevet væltet af kenyaneren havde jeg sikkert løbet på 28:59
Toft Besvaret June 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2007 Hehe som I piver' date=' hvis jeg ikke havde haft en sten i skoen og ikke blevet væltet af kenyaneren havde jeg sikkert løbet på 28:59[/quote'] Det er vel ikke for meget forlangt, at man som deltager forventer bare minimum standard for et såkaldt organiseret løb Men hvis du selv ingen forventninger har til et organiseret løb, og blot er tilfreds med bare at få lov til at løbe en tur rundt om den opreklamerede Torso, samt at få en banan og en flaske vand, så fred med det :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu