Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

hejsa, hvordan kan jeg kontrollere traffikken på min computer?fx når min familie medlem bruger internet søgning og msn...jeg vil gerne se hvad der bliver skrevet tværs over trafikken.jeg vil have et overblik over hvad der sker på min computer . er det muligt?nogen anbefalinger?

Besvaret
hejsa, hvordan kan jeg kontrollere traffikken på min computer?fx når min familie medlem bruger internet søgning og msn...jeg vil gerne se hvad der bliver skrevet tværs over trafikken.jeg vil have et overblik over hvad der sker på min computer . er det muligt?nogen anbefalinger?
Jeg går ud fra at du med msn mener messenger? I så fald er du på vej til at bryde loven (bare hvis du ikke vidste det i forvejen). Uanset om det er din PC, så er personlig kommunikation personlig. Ifølge grundlovens paragraf 72 er det forbudt at »bryde og undersøge« post, og det gælder også for de moderne elektroniske komunikationsformer. ...... »Som udgangspunkt er der ingen tvivl om, at det er en overtrædelse af loven. I samme øjeblik, man kigger i et brev, en mail eller en sms, som man ved ikke er tiltænkt en selv, begår man en forbrydelse. Og så er det sådan set ligegyldigt, hvem den tilsigtede modtager er,« siger advokat Martin von Haller Grønbæk til MetroXpress. Kilde: bl.a. http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30648
Besvaret
Ligemeget hvordan du vender og drejer denne sætning så tror jeg ikke at du får nogle anbefalinger herindefra!!? Hvis du er en bekymret far til din datter så er der andre måder at ordne dette på eller hvis du mener at der via din PC bliver begået ulovligheder kan dette jo også undgås på anden måde.. Men det du er ude i er ikke lovligt heller ikke selvom du er den ene eller anden person.. Nettet flyder med ting og sager og kan man finde opskrifter på bomber kan man sikkert også finde det du søger, men du får ikke, som IT administrator, dem jeg kender til!
Besvaret

Hvis alle brugere af en given arbejdsstation er informeret om (og klar over!) at denne monitoreres/logges, så er det ikke ulovligt. Hvis du derimod begynder en overvågning uden brugernes samtykke, så er du ude på dybt vand - præcis som hsahirf og Molnartos siger. Du bør istedet begrænse de ting denne maskine kan bruges til, sådan at "de ting" du ikke vil have foregår på førnævte maskine ikke kan lade sig gøre - enten fordi du har, administrativt, lukket af for adgangen til disse, eller kun lader det foregå i et givent tidsrum hvor du selv er til stede. Der findes undtagelser i virksomheder - men så er vi også ovre i en anden boldgade med forskellige regelsæt.

Besvaret
Kender ikke programmet, men det kan måske få dig igang og give dig ideer. http://www.download.com/Activity-Monitor/3000-2653_4-10557970.html
Besvaret
jeg vil have kontrol over messanger.nogen gode programmer til den?
Du kan da bare sætte password på. Men hvis du gad søge nettet ville du finde masser af programmer til at "kontrollere" messenger.
Besvaret
jeg vil have kontrol over messanger.nogen gode programmer til den?
Hvad mener du men kontrol over?? 1. Kontrol over hvem der bruger din konto? Svaret er sæt password på. 2. Kontrol over kærestens/konens trafik?? Svaret er det rager ikke dig og det er ikke lovligt. 3. Kontrol over ungernes forbrug og sikkerhed?? Der er der sandsynlig vis programmer hvor du kan begrænse adgangen til msn.
Besvaret
af samme grund bruge jeg webmessenger når jeg er i netværk :th2: mener også msnplus har en kryptering til at komme udenom alt det snifferi
Ja...den kan kryptere dine samtale-logs. Men det nytter ikke når der er installeret en key-logger ;)
Besvaret
Ja...den kan kryptere dine samtale-logs. Men det nytter ikke når der er installeret en key-logger ;)
ahh trode den krypterede dataflowet.. men det ville vel også kræve en decrypter i den anden ende. og keyloggerne er altså bare djævelsk simple :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...