Nif Skrevet April 18, 2007 Rapporter Skrevet April 18, 2007 Hvad sker der rent teknisk når man sætter sin bil i P. Blokerer den hjul, gearkasse så det vil være helt umligt at flytte den ?
BS Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Du vil kunne mærke hvis du parkere på en lille hældning og sætter den i P at den kan "trille" inden den holder helt stille. Dvs den låser ikke hjulene men blot gearkassen. Ikke anderledes end du parkere med manuelt gear i 1 gear fx.
Nif Besvaret April 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2007 Min kæreste holder på færgen og personen i bilen foran kommer ud og skal have noget i bagagerummet. Han kommer hen og siger at hun holder helt oppe i hans bil. Der er jo P sensor og er derfor ikke parkeret i røven af ham. Hun beklager at bilen må være trillet, og bakker 30-40 cm. Efter 10 min går han ud igen og siger at nu holder hun oppe i røven af ham igen. Nu har jeg lige prøvet at skubbe med alle krafterne, og kan ikke rokke den ud af flækken. Hvis jeg grynger bilen MEGET kraftigt kan jeg ikke engang tvinge den en smule frem som man ville kunne med Man.gear.i fx.1. Måske det kunne tænkes at det var ham foran som ikke havde trukket håndbremsen. Kan man holde ned af en kæmpe stejl bakke uden at trykke/trække P-bremsen? Dette kan man jo ikke med manuel gear.
BS Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Min kæreste holder på færgen og personen i bilen foran kommer ud og skal have noget i bagagerummet. Han kommer hen og siger at hun holder helt oppe i hans bil. Der er jo P sensor og er derfor ikke parkeret i røven af ham. Hun beklager at bilen må være trillet, og bakker 30-40 cm. Efter 10 min går han ud igen og siger at nu holder hun oppe i røven af ham igen. Nu har jeg lige prøvet at skubbe med alle krafterne, og kan ikke rokke den ud af flækken. Hvis jeg grynger bilen MEGET kraftigt kan jeg ikke engang tvinge den en smule frem som man ville kunne med Man.gear.i fx.1. Måske det kunne tænkes at det var ham foran som ikke havde trukket håndbremsen. Kan man holde ned af en kæmpe stejl bakke uden at trykke/trække P-bremsen? Dette kan man jo ikke med manuel gear. Jeg vil mene det er den foran der "triller" for en bil i P rykker sig altså ikke, som du også selv har fundet ud af. Om du kan parkere den på en stejl bakke kun i P ved jeg ikke. Jeg turde ihvertfald ikke. Jeg supplere altid med håndbremsen i sådanne tilfælde.
jacobe Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Jeg kan forsikre dig om, at alle beboerne i f.eks. San Francisco bruger deres p-bremse, samt iøvrigt parkerer med hjulene drejet ind mod fortovet. Men under normale forhold flytter bilen sig ikke.
cbpwr Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Har aldrig oplevet at min Ford Sierra 93 har flyttet sig når den står i P. Men det er rigtigt den kan flytte sig få cm indtil den låser. Men ellers ikke Bruger også kun "P" på færgen Men der er sikkert stor forskel på Automat Gearkasser. -Claus-
larscph Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Men der er sikkert stor forskel på Automat Gearkasser. Fælles for dem er dog nok at de låser når de står i P.
cbpwr Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 var det ikke lige det der startede tråden ? at netop ikke alle biler låser i p ? -Claus-
jacobe Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 var det ikke lige det der startede tråden ? at netop ikke alle biler låser i p ? -Claus- Hvis de ikke gør, er gearkassen defekt.
larscph Besvaret April 24, 2007 Rapporter Besvaret April 24, 2007 var det ikke lige det der startede tråden ? at netop ikke alle biler låser i p ? Det var spørgsmålet OM det er tilfældet. Jeg har aldrig oplevet at de ikke låser i P. Måske nogen af de nye semi-automatiske?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu