Jump to content

Hvor kører folk hen i deres dejlige biler?

Recommended Posts

Guest Mogens
Skrevet

Da vi boede i Humlebæk, kunne man i week-end'en somren igennem opleve alverdens lækre biler på Strandvejen. Såvel lørdag som søndag (især søndag) kørte folk fra Kbh mod Hornbæk om formiddagen og retur igen om eftermiddagen. Nice for een, der interesserer sig for biler, at opleve - man kunne blot ta' opstilling ved vejen :) Hvad gør ejerne af den slags biler i Skåne - udover at besøge Västra Hamn. Vi mødte en del amerikanerbiler på vej mod Skanor lørdag eftermiddag - dét område er måske ofte "udflugtsstedet" ? ;)

Besvaret

Har lagt mærke til der er en del unge der mødes med deres biler, lørdag aften i väla, helsingborg - men det er mere gjelet biler, ikke nogle specielle. Men pæne det er de da :-)

Besvaret
Da vi boede i Humlebæk, kunne man i week-end'en somren igennem opleve alverdens lækre biler på Strandvejen. Såvel lørdag som søndag (især søndag) kørte folk fra Kbh mod Hornbæk om formiddagen og retur igen om eftermiddagen. Nice for een, der interesserer sig for biler, at opleve - man kunne blot ta' opstilling ved vejen :) Hvad gør ejerne af den slags biler i Skåne - udover at besøge Västra Hamn. Vi mødte en del amerikanerbiler på vej mod Skanor lørdag eftermiddag - dét område er måske ofte "udflugtsstedet" ? ;)
Joh, Skanör /Falsterbo er absolut et af udflugtsstederne. Skanör er nok lidt folkelig ift. Falsterbo som er lidt mere "high society", men begge steder er meget hyggelige. Skanör havn er også et besøg værd, der ligger nogle flotte sejlere og dermed følger også bilerne. I sommersæsonen er der sort af mennesker ude på "Näset" som området også kaldes. Dér findes også Sydsveriges nok fineste strande. Så læg turen forbi en lun sommeraften :th2: Det må være Skånes svar på Hornbæk Strand.
Besvaret

Synes det er pisse irriterende folk skal køre ud til os på Vestre Hamnen om sommeren. Det er fedt nok de kommer og viser deres biler frem - flotte Lamborghinier mv. det kan vi godt lide. Men når de kører rådent/hurtigt og folk bliver sure på dem går det ud over os der bor her! Forleden da jeg skulle ud af kælderen i min Porsche og op på vejen (Man skal køre ca. 200 m i "gågade" - der hvor alle folk går og nyder deres is, kigger på turning torso, slikker som mm. så var der en gammel mand der skældte mig ud over at der måtte jeg ikke køre og at jeg bare kunne tage min smarte bil og smutte et andet sted hen. Da var det så jeg fortalte ham at jeg bor her og det er den eneste vej jeg kan komme ud af kældrene og op på vejen (på en stille og rolig måde) - da blev han godt nok pinligt berørt... rystede på hovedet af mig og gik sin vej (han kunne jo se porten var ved at lukke i baggrunden, så det var jo nok rigtig nok det jeg havde sagt). Jeg synes flere gange at folk de kigger skævt på mig når jeg kommer kørende der - og jeg kører ikke stærkt eller noget som helst. Men når man har en bil som dig Mogens, så er det sq ligegyldigt hvor man kører. Du er jo bare ude efter opmærksomhed og den er der nok af ligegyldigt hvor man kører i den bil :) Hvis det er for oplevelsens skyld, så er Helsingborg / Lund / Skånes dyrpark nogle meget gode steder :)

Besvaret
Hvis det er for turens skyld' date=' så er kystvejen mellem Trelleborg og Ystad ret flot, den kan anbefales.[/quote'] Og, må jeg som mc'ist tilføje at Skåne har verdens bedste veje !... Såh, hvis det er for turens skyld, så kom med os mc'ister, så skal vi nok finde de små snoede veje for jer... :th2: Jeg kender vel et par hunderede km's som ikke er i nærheden af landeveje :th2:
Besvaret
Og, må jeg som mc'ist tilføje at Skåne har verdens bedste veje !... Såh, hvis det er for turens skyld, så kom med os mc'ister, så skal vi nok finde de små snoede veje for jer... :th2: Jeg kender vel et par hunderede km's som ikke er i nærheden af landeveje :th2:
Så er det vel også snart på tide, at genoptage de berygtede onsdagsture? Jeg ser i hvert fald frem til at blive vist lidt rundt, de steder jeg endnu ikke har drømt om at udforske! :)
Besvaret

Nogle gange, så tager jeg bare et venstresving somewhere - og så kører man derudaf med en på opleveren. Fantastiske veje overalt - kunne være man skulle organisere de her ud i det blå ture lidt. Bare afsætte 2 timer hver 1. mandag i måneden og køre derudaf. Kunne sgu være hyggeligt

Besvaret

Kunne være cool nok - at kommer ud på en "guided tour de backroad" :-) Her kan mc og biler jo sagtens lave noget sammen - og det er jo ligemeget om man har en gammel kedelig bil, eller en ny smart en - er turen og oplevelserne det kommer an på.

Besvaret
Her kan mc og biler jo sagtens lave noget sammen - og det er jo ligemeget om man har en gammel kedelig bil' date=' eller en ny smart en - er turen og oplevelserne det kommer an på.[/quote'] Find EEN mc'ist der gider vente på det, og jeg vil vise dig en ædru svensker i Helsingør... :rolleye:
Besvaret

Jeg ville gerne se andres biler

Hvis det er for turens skyld, så er kystvejen mellem Trelleborg og Ystad ret flot - den kan anbefales.
Som sagt var det for at se andre bilister. OG tråden kæntrer en anelse - jeg har ikke behov for at vise mig i min bil...
Besvaret
Find EEN mc'ist der gider vente på det' date=' og jeg vil vise dig en ædru svensker i Helsingør... :rolleye:[/quote'] Troede vi skulle ud og køre - og nyde naturen - ikke ligge med 200 km/t og fyre den lille skridt raket af :D eller som andre siger det - jeres penis af metal :D Og tror du har ret med de ædru svenskere i Helsingør - kunne godt mærke der var skolefri idag *G* Men tilbage til emnet, som mogens også påpeger - og kom nu væk med den danske jantelov. Man har en fed bil, fordi man kan li at køre i noget lækkert, ikke fordi man skal ud og score sin næste eks kone eller vaske andres savl af sin bil, efter endt tur :-)
Besvaret
Som sagt var det for at se andre bilister. OG tråden kæntrer en anelse - jeg har ikke behov for at vise mig i min bil...
Det sagde jeg heller ikke, men der er jo forskel på at cruise for at se natur / en god tur på vejene eller for at se andre biler. Men når det nu er det sidste, så kan jeg, som andre også har gjort, anbefale Skanør-Falsterbo.
Besvaret

I Helsingborg er der mange som mødes fredag og lørdag aften.Mener det er kl. 22 ved shell/MacD eller väla. Men det er efter smag. Synes ikke rigtig jeg har set noget godt. For det meste er det bare en masse gejlede biler med neonlys og spartlede skørter, som lige har set fast and the furious Zzzz.

Besvaret
I Helsingborg er der mange som mødes fredag og lørdag aften.Mener det er kl. 22 ved shell/MacD eller väla. Men det er efter smag. Synes ikke rigtig jeg har set noget godt. For det meste er det bare en masse gejlede biler med neonlys og spartlede skørter, som lige har set fast and the furious Zzzz.
Dét kender man også fra havnekvarteret i Malmö - var dernede forleden aften, og dét gider jeg ikke. Nuvel, det ér nok på vejene mod og i Skanor-area, det sker :)
Besvaret

Vil gi Nif ret - det er mest wannabe biler der holder deroppe, med diverse "thansen" ting klistret på - de holder ved Coop/Max også nogle gange, i väla. Tvivler på du finder Porsche, ferrari, jag, lambo, shelby gt mustang osv der oppe heheh. Men Mogens, er der ikke en porsche klub mv. i Sverige ? - der må du da kunne finde ligesindet, og køre ture osv osv - og de kender vel også Inn steder for den slags ekslusive biler ?

Besvaret

Cruising...

Men Mogens, er der ikke en porsche klub mv. i Sverige ? - der må du da kunne finde ligesindet, og køre ture osv osv - og de kender vel også Inn steder for den slags ekslusive biler ?
Jow jow, der findes da en svensk Porsche-klub. Nu gik mit spørgsmål imidlertid ikke på, at jeg skulle køre, men istedet se andre cruise i deres biler...
Besvaret
Jow jow, der findes da en svensk Porsche-klub. Nu gik mit spørgsmål imidlertid ikke på, at jeg skulle køre, men istedet se andre cruise i deres biler...
Hvis man vil nyde, må man yde *G*
Besvaret
Synes det er pisse irriterende folk skal køre ud til os på Vestre Hamnen om sommeren.
Hvad havde du forestillet dig inden du flyttede til Västra Hamnen? Sådan er det når man vil bo et "attraktivt" sted ;) Folk der flytter til Dragør, de brokker sig også bagefter over støj fra Lufthavnen :rolleyes: Men enig i at folk skal tage hensyn til dem der rent faktisk bor på Västra Hamnen, ligesom de der bor der må finde sig i at folk kommer derud og spiser is :)
Guest Mogens
Besvaret
Hvad havde du forestillet dig inden du flyttede til Västra Hamnen? Sådan er det når man vil bo et "attraktivt" sted ;) Folk der flytter til Dragør, de brokker sig også bagefter over støj fra Lufthavnen
Prøv engang at læse, hvad der står - hele teksten istedet for det udpluk, du citerer. Han begrunder rent faktisk sin udtalelse, Toft !
Men enig i at folk skal tage hensyn til dem der rent faktisk bor på Västra Hamnen, ligesom de der bor der må finde sig i at folk kommer derud og spiser is
Der tages ingen hensyn til dem, der bor her - og dét lever vi så med :laugh:
Besvaret
Prøv engang at læse' date=' hvad der står - hele teksten istedet for det udpluk, du citerer. Han begrunder rent faktisk sin udtalelse, Toft ![/quote'] Øh ja, jeg HAR læst HELE indlægget og opfatter det som at det er irriterende at VH er overrendt af folk og biler. Er I mest generet af at alle skal ud og glo på Torsoen med en is i hånden (med dertil hørende trafik kaos), eller at alle kører rådent hvor I bor? Du behøver ikke nødvendigvis at svare, jeg kender godt svaret fra dem jeg kender der bor der/har boet der. Hvis din søn eller what ever han er, har skrevet indlægget fordi det er irriterende at bilerne generelt kører mere rådent på VH (om sommeren?) end hvad der opleves i andre områder omkring Malmö, så undskylder jeg da gerne, men så synes jeg det er underligt formuleret (og i flere afsnit). Har svært ved at tro at lige netop VH skulle være meget mere plaget af ræs/rådden kørsel :confused: Og det er ikke for at retfærdiggøre råden kørsel nogen steder frem for andre steder ;)
Guest Mogens
Besvaret
Øh ja, jeg HAR læst HELE indlægget...
OK, så skyldes det nok, at du ikke kan eller vil forstå... :)
Besvaret

Fatter ikke hvorfor folk herinde, altid skal være så agressive i deres fremtoninger på skrift. Tag dog en chill-pill - og kom op til overfladen og træk luft. Vejret er dejligt og solen skinner :-)

Besvaret
OK' date=' så skyldes det nok, at du ikke kan eller vil forstå... :)[/quote'] Jep, jeg har problemer med at forstå det. Jeg troede bare at hans indlæg relaterede sig til tråden, og ikke mindst trådens overskrift :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...