Tomcat Skrevet May 4, 2007 Rapporter Skrevet May 4, 2007 Hej Alle Jeg har været ude og kigge på en dejllig Volvo S40 2.0 Diesel Volvo i Danmark vil sælge den til mig 40.000 SEK billigere end de vil i Sverige så DK er der hvor jeg vil købe den. Og inden i spørger om udrustningen så er det efter de tillæg som er til forskel i udrustningen DK/SE. Er der nogle der kender til den HELT rigtige metode? Det som jeg havde forestillet mig er følgende: 1. Købe bilen uden moms og uden afgifter i DK 2. Få grænseplader på den og trække den til sverige og få SE plader på den. 3. Grine min røv i laser over at en Svensk bil er billigere i Danmark end i sverige. Er den helt i skoven, eller hvordan ordner man den bedst og billigst? Eventuel en der ved mere i detaljer om hvordan det fungerer?
Basse Besvaret May 4, 2007 Rapporter Besvaret May 4, 2007 Hvorfor får du ikke Volvo i DK til at ordne det hele for dig ? altså reg. den i sverige mv. så den står med svenske plader på, når du henter den. Det ved jeg andre mærkeforhandlere da gør. Ford f.eks.
andersen Besvaret May 4, 2007 Rapporter Besvaret May 4, 2007 Jeg har gjort det to gange. Bilen skal rigtig nok købes uden afgift og uden moms i Danmark. (Momsen kommer der en udfyld-selv-regning på i Sverige nogle uger efter besiktning). Du skal have bestilt en tid hos Bilprovningen til en registreringsbesiktning - dette kan dog være den sværeste del (synes jeg ihvertfald selv), for af en eller anden årsag kan de ikke booke særlig lang tid i forvejen og alt er fyldt, så det er et puslespil at få udleveringen af bilen og registreringsbesiktningen til at passe fordi man kun kan blive skrevet op (på en gul seddel - ikke noget med at blive lagt ind i deres booking-system!). Hvis man er heldig, og holder dem til ilden, burde det dog kunne lade sig gøre. Til besiktningen skal du huske at medbringe bilens CoC-dokument (mener jeg at huske det hedder). Hvis du kan smooth-talke din forhandler, så hør om du må låne hans faste prøveskilte, da disse nemlig også gælder i Sverige. På den måde kan du køre bilen til besiktning i Sverige og så køre bilen tilbage til ham igen og aflevere pladerne. Det med grænseplader har jeg indtryk af kan være rimelig besværligt og også en lidt bekostelig affære (men har ikke selv prøvet det). Efter besiktningen er det bare at vente nogle dage, så kommer pladerne med posten til dig. Påställ bilen, ring til forsikringsselskabet, afsted til forhandleren og smide pladerne på og så afsted ud i det blå :th2: Det kan sikkert gøres på et hav af andre måder, men det er sådan jeg har gjort :)
Tomcat Besvaret May 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 4, 2007 Basse: Jeg spurgte en Volvo Forhandler i Slagelse, han kunne ikke hjælpe mig med at "importere" den for mig til sverige. Skal man snakke med Volvo Danmark direkte? Eller skal man prøve sig ad i KBH Regionen hos en anden forhandler? Andersen: Tak for tipsene.. :th2: Faste prøveskilte. Kan du forklare mig lidt hvordan de fungerer?.. Hvad med forsikring hvis jeg smadrer øsen mens man har dem på? Det er meget sjældent jeg beder folk skære det ud i pap for mig, men nu når det drejer sig om så mange penge vil jeg gerne være helt sikker på jeg forstår hvordan det skal gøres. Kunne du evt. sætte den op med en 1-2-3 liste. Så jeg er sikker på at det gøres i den rigtige rækkefølge. Synes forresten jeg har set dig før? Har det været til noget "Start Virksomhed op i Øresund seance" eller ved et Øresundsborger møde?
2mas Besvaret May 4, 2007 Rapporter Besvaret May 4, 2007 Du skal have bestilt en tid hos Bilprovningen til en registreringsbesiktning - dette kan dog være den sværeste del (synes jeg ihvertfald selv), for af en eller anden årsag kan de ikke booke særlig lang tid i forvejen og alt er fyldt, så det er et puslespil at få udleveringen af bilen og registreringsbesiktningen til at passe fordi man kun kan blive skrevet op (på en gul seddel - ikke noget med at blive lagt ind i deres booking-system!). Hvis man er heldig, og holder dem til ilden, burde det dog kunne lade sig gøre. Til besiktningen skal du huske at medbringe bilens CoC-dokument (mener jeg at huske det hedder). Hvis du kan smooth-talke din forhandler, så hør om du må låne hans faste prøveskilte, da disse nemlig også gælder i Sverige. På den måde kan du køre bilen til besiktning i Sverige og så køre bilen tilbage til ham igen og aflevere pladerne. Det med grænseplader har jeg indtryk af kan være rimelig besværligt og også en lidt bekostelig affære (men har ikke selv prøvet det). QUOTE] God beskrivelse, men husk forhandlerens faste prøveskilte IKKE har kasko på når du kører ind i Sverige, så kør pænt.. Bestil tid til registreringsbesigtning her: http://www.bilprovningen.se/externt/bpweb.nsf/va_LookupWeb/F95137EE3E26BA46C125716A0045F983!opendocument&m=5 Jeg ringede tirsdag og fik tid dagen efter. Jeg har selv lige hentet en Impreza WRX STI ( fik pladerne ind af døren igår:love: ) og vi har sparet 45000,- dkr... Mvh 2mas S
Basse Besvaret May 5, 2007 Rapporter Besvaret May 5, 2007 Basse: Jeg spurgte en Volvo Forhandler i Slagelse, han kunne ikke hjælpe mig med at "importere" den for mig til sverige. Skal man snakke med Volvo Danmark direkte? Eller skal man prøve sig ad i KBH Regionen hos en anden forhandler? Det skal nok være en forhandler i øresundsregionen - altså kbh eller helsingør f.eks. De har formentlig prøvet det før. Nu er det så sikkert heller ikke alle forhandlere der gider yde den ekstra service, det er de nemlig ikke forpligtet til - når den skal eksporteres - sikkert. Jeg har da læst herinde, at andre forhandler gerne vil hjælpe med den slags. Selv en gammel brugtvognsforhandler jeg har snakket med i DK, kunne hjælpe med at fjerne afgift, låne faste prøveskilte mv. til mig, hvis jeg købte en bil af ham *G*
Tomcat Besvaret May 6, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 6, 2007 Hvordan bestiller man bilen uden moms? Troede man skulle betale moms på alle køb i DK, uanset om man direkte trækker den til Sverige? Afgiften er så en anden sag.
repeat Besvaret May 18, 2007 Rapporter Besvaret May 18, 2007 Vi overvejer at købe en fabriksny bil fra DK også, men er lidt nervøse for "skjulte" udgifter. Og da min kone er lidt mistænkelig over for det. Hun kan ikke forstå at alle ikke bare køber bilen i DK. Er det rigtig forstået at den pris man skal betale er listepris uden moms? Derefter køre man den til SV og får den til et registreringsbesiktning? Hvad koster det? Et par dage efter skulle pladerne være der, som man vel også skal betale for? Hvornår får man så regningen på den svenske moms? Og hvordan bliver den regnet ud? Ud fra hvad den danske listepris er el. ud fra hvad den svenske listepris er uden moms? Har virkelig brug for et godt råd, da vi står over for vores første bilkøb og er der andet vi skal tage hensyn til??
Anka Besvaret May 18, 2007 Rapporter Besvaret May 18, 2007 Når i køber bilen fabriksny i DK til export er den "renset" for alle afgifter og moms - når bilen har gennemgået ursprungskontroll(reg.besiktning) i S, kan man printe en deklaration ud fra Skattverkets hjemmeside, udfylde den og insende den sammen med den originale faktura - så følger et indbetalingskort på den svenske moms et par dage senere. Man bliver også opkrævet noget skrotningsavgift(vistnok 1500SEK) og et sæt nr.plader til 120SEK. Husk at bede den danske forhandler om et coc - dokument(certificate of conformity), som skal bruges i forbindelse med ursprungskontrollen. Vær dog opmærksom på at biler, som ikke er "svensksålde" kan være sværere at sælge igen, når den tid kommer - nogle forhandlere nægter simpelthen at tage dem i bytte. Køber man bilen hos en svensk forhandler følger der ofte også fri service, halvkasko forsikring o.lign. med i købet - det skal man også lige overveje.
Markowitch Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 Husk også at en importeret bil også kan være dyre at forsikre en en svensksåld. Der kan også være skærpede krav fra forsikringen, såsom at alle rudder skal have indgraveret et nummer... Dengang jeg købte bil overvejede jeg også at købe i Danmark og importere til Sverige, men kom til den konklusion at det ikke var besværet værd, med mindre vi taler om en rigtig bøf af en bil. Altså en luksus- eller entusiastbil. Dog synes eksemplet i ovenstående med Volvo S40 jo at tale lidt i mod det jeg siger her :D Ellers, fik jeg selv rabat da jeg købte bil her i Sverige og det skal man da også tage med i fald man kun kigger på listepriser...
Rene Larsen Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 Husk også at en importeret bil også kan være dyre at forsikre en en svensksåld. Der kan også være skærpede krav fra forsikringen, såsom at alle rudder skal have indgraveret et nummer... Dengang jeg købte bil overvejede jeg også at købe i Danmark og importere til Sverige, men kom til den konklusion at det ikke var besværet værd, med mindre vi taler om en rigtig bøf af en bil. Altså en luksus- eller entusiastbil. Dog synes eksemplet i ovenstående med Volvo S40 jo at tale lidt i mod det jeg siger her :D Ellers, fik jeg selv rabat da jeg købte bil her i Sverige og det skal man da også tage med i fald man kun kigger på listepriser... Ja, der er forskellige faktorer som man skal tage med i sine overvejelser - skal jeg købe i DK, SE eller Tyskland. Jeg fik i runde tal SEK 50.000 i rabat på min A6'er (fabriksny) da jeg købte min i SE, plus de tre første måneder gratis forsikring og tre års gratis trafikforsikring. Ydermere er en svensk solgt bil normalt bedre udstyret end en bil købt i DK eller Tyskland (Tyskland er det land som har det 'dårligste' standardudstyrs niveau). I DK hører det til undtagelserne at man få yderligere rabat.
repeat Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 OK, har også hørt det med at udstyrspakken i f.eks DK er noget dårligere end i SV. Selv om begge biler købes med samme "udstyrspakke" Havde ikke lige overvejet det med forsikringen. Ved jo at man normalt får 2 vagnskade forsikring med til en ny bil i SV. Og at man så jo kun skal købe en halvforsikring. Har bla kigget på en Saab 9-3 biopower. Ved i om hvis man køberbilen i DK, stadig får en "rabat" fra regeringen når man indregistrere den?
Tomcat Besvaret May 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 19, 2007 Hej Alle Lige en update til alle: Har skrevet under på bilen (Volvo S40'eren) og der er ialt 50.000 SEK til forskel på prisen i SE VS DK. Udrustningsningsniveauet på den jeg købte i DK er lidt højere end den i SE og så fik jeg et Premium Højtalersæt med 12 højtalere og subwoofer med i prisen. Det med at man ikke kan presse den danske forhandler ved køb af en importbil er noget sludder. Fik presset den 10000 SEK.
repeat Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 way to go Tom....... Gad vide om vi kan gøre det samme med en Saab el VW:) Nogen gode råd?? Er ikke specielt erfarend i det. Da jeg prøvede hos DinBil malmö, var hans eneste tilbud et sæt måtter til bilen.
Martin_M Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 way to go Tom....... Gad vide om vi kan gøre det samme med en Saab el VW:) Nogen gode råd?? Er ikke specielt erfarend i det. Da jeg prøvede hos DinBil malmö, var hans eneste tilbud et sæt måtter til bilen. Jeg har lige bestilt en A6'er hos DinBil Malmø - de slap med 71.000 SEK i rabat :th2: så var prisen fornuftig... Prøvede også import fra DK, men prisen her kom ikke i nærheden af den jeg havde forhandlet mig til hos DinBil...
Anka Besvaret May 19, 2007 Rapporter Besvaret May 19, 2007 Jeg har lige bestilt en A6'er hos DinBil Malmø - de slap med 71.000 SEK i rabat :th2: så var prisen fornuftig... Prøvede også import fra DK, men prisen her kom ikke i nærheden af den jeg havde forhandlet mig til hos DinBil... ....og jeg har da lige fået 50.000SEK i rabat på en ny Bimmer hos BMW i Lund.:) - det er bare at presse citronen så meget som muligt.
Tomcat Besvaret May 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 20, 2007 Jeg synes lidt det har noget at gøre med hvilken sælger man får fat i. 1. Få fat i en ung gut 20-30 som er begyndt som bilsælger. Han skal nok give dig en god rabat. 2. Somregel skal man også kigge på biler i slutningen af hver kvartal da mange sælgerne (ikke alle), har et salgsbudget der skal lukkes så der er de villig til at gå den ekstra mile for at gøre et salg. 3. Brug aldrig en negativ tone, og lade være med at fortælle at du kan få den x antal tusinde billigere hos andre. Tal venskabeligt med ham og tal gerne om vind og vejr udover det. 4. Sørg for at købe når der er kampagne. 5. Køb i sverige hvis du kan og prisen er nogenlunde den samme. Du undgår en masse benarbejde. De 4-5 strategier har fungeret fint for mig, og jeg har købt 1 brugt og 3 nye biler indtil videre.
repeat Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 OK, så er der jo ikke andet at gøre end at smøre ærmerne op. Var nede ved Saab idag, da jeg er interesseret i deres 1.8t biopower, og han foreslog selv en rabat på 14.000 (en jubilæums udstyrspakke). Nogen foreslag til hvordan jeg griber det an herfra, for at "presse citronen"?? Hvad slags udstyr kan jeg gå videre med? Service aftaler osv??? Har bare aftalt at jeg ville prøve en tur i den en dag, og udvist interesse. Og han er ikke en ung sælger, men ligner en gammel løve i faget:rolleye: Nogen der har erfaring med Saab malmö?
Tomcat Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Ja.. Eller rettere Opel/Saab malmö. (samme firma/forhandler). Ringe service, dårlige sælgere. Mere kan jeg ikke sige. Har en Opel Astra GTC 06 som jeg har haft i lidt over 1 år. (Skal iøvrigt sælges, får jo volvoen). Har haft den til de sædvanlige services hos OPEL/SAAB BilPartner malmö. Ringere service skal man lede længe efter. De gør deres arbejde men ikke en finger mere og kommunikationen er dårlig med dem. Hvis du skal købe i sverige skal du købe bilen uden for byen. BilPartner Malmö mistænker jeg opjusterer deres avancer når de hører en dansk stemme (ikke helt nyt fænomen blandt bilhandlere.) Tag op i midten af skåne eller den nordlige del af skåne. Din fabriksgaranti på bilen kan du alligevel anvende i hele sverige på SAABs værksteder. HUSK! SAAB har 10000 kroners kampagne på deres BIOPower modeller udover de 10000 du får tilbage af skattefar i sverige. Så de 4000 han har givet dig udover er for LIDT. Du skal minimum have 6% udover de 10000 som SAAB sverige har givet BILPartner malmö i rabat.
Martin_M Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 OK, så er der jo ikke andet at gøre end at smøre ærmerne op. Var nede ved Saab idag, da jeg er interesseret i deres 1.8t biopower, og han foreslog selv en rabat på 14.000 (en jubilæums udstyrspakke). Nogen foreslag til hvordan jeg griber det an herfra, for at "presse citronen"?? Hvad slags udstyr kan jeg gå videre med? Service aftaler osv??? Har bare aftalt at jeg ville prøve en tur i den en dag, og udvist interesse. Og han er ikke en ung sælger, men ligner en gammel løve i faget:rolleye: Nogen der har erfaring med Saab malmö? Al min snak og forhandling foregik pr mail. Fandt en sælger på audis site, og skrev at jeg ønskede et tilbud på den og den bil med det og det udstyr. Rabatten var allerede ved første tilbud på 50.000+ så kom der lidt små justeringer og jeg pressede lidt mere - igen på mail - det udløste en samlet rabat på 71.000 + måtter og indgravering af nr plade i ruder. Så er ganske godt tilfreds - nu skal der bare hurtigt gå et par mdr. så jeg kan få kareten - 10-12 ugers levering
Tomcat Besvaret May 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 21, 2007 Martin_M Kanonfed rabat :th2: Var det i SE eller DK?
Martin_M Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Martin_M Kanonfed rabat :th2: Var det i SE eller DK? SE - smider tilbuddet op senere
Anka Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Jeg købte en demobil(BMW 335iMsport ca 1000km på klokken), så der var allerede slået lidt af prisen. Listeprisen sagde ekstraudstyr for ca 110.000sek, men jeg meddelte sælgeren at jeg kun ville betale betale ca 50.000 for udstyret - vi blev så enige om 60.000sek, altså 50.000 i rabat i forhold til den oprindelige udbudte pris.:) Forøvrigt utroligt så stor forskel der er fra forhandler til forhandler - jeg var først hos Forenede Bil i Malmø, hvor en arrogant sælger fuldstændig afviste at købe en byttebil der ikke var svensksåld(bilen købt fabriksny i DK og 14mdr gammel) og han mente forøvrigt, de fleste BMWforhandlere havde denne politik. En halv time senere stod jeg sjovt nok hos BMW i Lund, og fik øjeblikkeligt et fair bud på min bil. Jeg handler ALDRIG! BMW hos Forenede Bil, det ligger helt fast.....
Martin_M Besvaret May 21, 2007 Rapporter Besvaret May 21, 2007 Her er det tilbud jeg sagde ja til fra Audi:
repeat Besvaret May 22, 2007 Rapporter Besvaret May 22, 2007 Ja.. Eller rettere Opel/Saab malmö. (samme firma/forhandler). Ringe service, dårlige sælgere. Mere kan jeg ikke sige. Har en Opel Astra GTC 06 som jeg har haft i lidt over 1 år. (Skal iøvrigt sælges, får jo volvoen). Har haft den til de sædvanlige services hos OPEL/SAAB BilPartner malmö. Ringere service skal man lede længe efter. De gør deres arbejde men ikke en finger mere og kommunikationen er dårlig med dem. Hvis du skal købe i sverige skal du købe bilen uden for byen. BilPartner Malmö mistænker jeg opjusterer deres avancer når de hører en dansk stemme (ikke helt nyt fænomen blandt bilhandlere.) Tag op i midten af skåne eller den nordlige del af skåne. Din fabriksgaranti på bilen kan du alligevel anvende i hele sverige på SAABs værksteder. HUSK! SAAB har 10000 kroners kampagne på deres BIOPower modeller udover de 10000 du får tilbage af skattefar i sverige. Så de 4000 han har givet dig udover er for LIDT. Du skal minimum have 6% udover de 10000 som SAAB sverige har givet BILPartner malmö i rabat. Ja det er dem jeg har været hos. Hvis det er dem i jägersro du mener? Synes heller ikke han har smidt nok rabat i. Men er da lidt ked af at høre at servicen er så dårlig derude. Ville ellers have troet at de svenske bil mærke, holdt en god standart. Men så må jeg jo lette bagdelen og køre lidt ud i skåne. De 10K er jo et kampagne tilbud, så man må kunne handle med dem som normalt alligevel..... Synes det er svært at finde den rette bil. Har jo også kik på en VW passat variant, men det er jo ved DinBil malmö. Så nu er jeg oppe på to forhandlere som har et dårligt ry:thumbdown
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu