michael og carina Skrevet May 23, 2007 Rapporter Skrevet May 23, 2007 Har droppet tanken om en 4x4 på benzin, da vi kører for mange km. Har kigget på xc 90 d5 og Ml 270 cdi begge fra 2003 kørt omkring de 100000 km. En ML 270cdi koster fra 240000 skr mens Volvoen starter fra 270000 skr. Føler man får noget mere udstyr i merceren, som læder,automatgear, som er et must.. Hvad ville være det bedste køb mht gensalg,omkostninger, køreglæde osv? Kan ikke rigtig finde nogen test af MLeren? Nogen der har ejet en af disse 2 modeller og kan fortælle lidt om den??
Guest Supermule Besvaret May 23, 2007 Rapporter Besvaret May 23, 2007 En 2003 ML270cdi er en superlækker bil og den er langt billigere i dele og drift, end en XC90'er.....Bevares....Volvo'en er en dejlig bil, men skal du pendle og driftsikkerhed er et must, så SKAL du vælge Merceren..... ML55'eren var den billigste bil jeg nogensinde har ejet.....Aldrig har jeg brugt så lidt på rep og dele, som til den.....
Guest Mogens Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Dajli' vogn En 2003 ML270cdi er en superlækker bil He he, det er du for een gangs skyld ikke ene om at mene :) www.dinside.no/php/art.php?id=8661 Bli med på tur i ML 270 CDI, men før start advarer vi deg mot at du muligens aldri vil ønske å stanse. Vi har kjørt M-klassen i by, på landevei og motorvei, og en rask konklusjon må være at M-klassen er nærmest perfekt til motorvei og langkjøring. Da er det bare å koble inn fartsholderen og gli behagelig, avslappet og stille av gårde.
jacobe Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Jeg har ikke meget at byde ind med, men pudsigt nok sad jeg og bladrede i et gammelt FDM Motor-blad hos mekanikeren så sent som imorges. Der havde de netop de to nævnte biler (dog i benzinudgaver) op imod hinanden, og FDM kunne bedre lide Volvoen. Ville bare lige nævne det, for herinde vil man sandsynligvis aldrig opleve en Volvo blive anbefalet over en Mercedes, BMW eller Audi for den sags skyld ;)
Lars C Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Her er brugttester ML: http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0607/060710.pdf XC90: http://www.automotorsport.se/biltester/2006/0607/060710.pdf og lidt blandet ML her: http://www.teknikensvarld.se/test_prov/mercedes_1/ml/index.xml
Steensommer Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Der er jo altid kritikpunkter for og imod biler, især for dem der går op i mærker. Men Mercedes er jo altid kendt som en dejlig bil, men som ruster hurtigt. Så vælger du Mercedes, så husk at få den ordentlig rustbeskyttet (Ikke at Volvoen ikke også vil kunne nyde godt af dette). Du kunne også købe en BMW 118d - den har 143 heste og kører 21,3 km/L og koster det samme som Merceren, men den er bare fra ny istedet :)
jacobe Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Du kunne også købe en BMW 118d - den har 143 heste og kører 21' date='3 km/L og koster det samme som Merceren, men den er bare fra ny istedet :)[/quote'] Han kunne også købe 7 brugte VW Lupo'er i hver sin farve, som han kan skifte imellem alt efter ugedagene.... Men det var vist iøvrigt en stor 4x4, han var ude efter.
Miriam Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Du kunne også købe en BMW 118d - den har 143 heste og kører 21,3 km/L og koster det samme som Merceren, men den er bare fra ny istedet :) Nu har en 118d jo ikke lige så meget tilfælles med en ML !
Anna Besvaret May 24, 2007 Rapporter Besvaret May 24, 2007 Hej Michael og Carina Vi har en XC90 (7-sæders udgave), som vi har haft i snart 2 år. Det er godt nok ikke en diesel, eftersom der ikke var økonomi i at købe den i diesel den gang vi købte (vægtafgiften var 4 gange så høj for dieselbiler, hvilket vist nok er ændret siden). Jeg kender dog Volvos dieselmotorer andet sted fra og det er nogle rigtig gode og stærke motorer (det er samme motorer som Volvo Penta's marinemotorer). Vi har været meget glade for vores bil og den er noget af det mest komfortable, man kan køre i. Hver vinter kører vi nordpå i Sverige på skiferie og det er bilen simpelthen født til. Hvis I skulle finde på at købe XC90'eren og I køber den brugt, skal I dog være opmærksomme på, at XC90' i første års model havde nogle børnesygdomme. De skulle være ryddet af vejen. /Anna
michael og carina Besvaret May 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 24, 2007 Jeg takker for svarene. Tror det bliver en MLer, det virker som om man får mere for pengene..
Guest PeterK Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Luftaffjedring???? Nogen som ved om XC90 findes med "luftaffjedring" og hvad det hedder på "Volvo-sprog"??
Homer Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Nogen som ved om XC90 findes med "luftaffjedring" og hvad det hedder på "Volvo-sprog"?? findes ikke - køb en Touareg! :)
Guest PeterK Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 findes ikke - køb en Touareg! :) Er du sikkert? Er det ikke det som hedder nivåregulering??
Homer Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Er du sikkert? Er det ikke det som hedder nivåregulering?? Kan det måske godt hedde, men har du fundet en XC90 med "nivåregulering" da? Du skal nok mere lede efter ordet "Luftfjädring"
michael og carina Besvaret July 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2007 Efter at have prøvet og kigget på MLeren nogen gange, har vi droppet den. Den er for lastvognsagtig. Så nu er vi tilbage hvor vi startet:cry: Fedt at man pludselig har råd til de dyrere biler, men det er et luksus problem da der er så mange
Guest PeterK Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Efter at have prøvet og kigget på MLeren nogen gange, har vi droppet den. Den er for lastvognsagtig. Så nu er vi tilbage hvor vi startet:cry: Fedt at man pludselig har råd til de dyrere biler, men det er et luksus problem da der er så mange Det forstår jeg godt. Den "gamle" ML er også totalt "outdated" rent designmæssigt!! Så hellere en XC90 eller Touareg som til forveksling ligner sig selv fra lancering til nu!! Hvis jeres budget er omkring SEK 300.000 ville jeg langt hellere kigge efter den nye A6 avant, hvor man sagtens kan få en 2005 Quattro pænt udstyret med under 40.000 km på bagen........ Man er selvfølgelig tættere på asfalten, men det er alletiders pendlermaskine med oceanere af plads og komfort!!
michael og carina Besvaret July 24, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 24, 2007 Endnu et godt bud, men vi vil prøve og eje en stor 4 hjulstrækker. Kigger på X5( er den jeg helst vil have) XC90(kærsten er vild med den, den var jeg sikker på jeg skulle, indtil jeg læste dvs biltest hvor den viser sig at have rigtig mange problemer) Toureng(har aldrig prøvet den, syntes selv det er den flotteste, men igen har læst og hørt fra folk at bla gearkassen ikke holder, kender 2 der har skiftet over til andre mærker pga kvaliteten) Nogen der kan be eller afkræfte dette. Vi har et max beløb der hedder 260-280000... Var ude og se den nye Honda Crv, den er bare for lille i forhold til det vi gerne vil have
Guest PeterK Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Endnu et godt bud, men vi vil prøve og eje en stor 4 hjulstrækker. Kigger på X5( er den jeg helst vil have) XC90(kærsten er vild med den, den var jeg sikker på jeg skulle, indtil jeg læste dvs biltest hvor den viser sig at have rigtig mange problemer) Toureng(har aldrig prøvet den, syntes selv det er den flotteste, men igen har læst og hørt fra folk at bla gearkassen ikke holder, kender 2 der har skiftet over til andre mærker pga kvaliteten) Nogen der kan be eller afkræfte dette. Vi har et max beløb der hedder 260-280000... Var ude og se den nye Honda Crv, den er bare for lille i forhold til det vi gerne vil have Fair nok- Så skal I også prøve at eje én. Det er også en speciel oplevelse og en fed fornemmelse at køre I. Som I sikkert allerede ved, så er der to budgetter I skal forholde jer til: Initialinvesteringen på bilen: I jeres tilfælde max 260-280.000 Driftomkostningerne: 4x4 biler, specielt de "høje" tyskere/svenskere er/kan være meget kostbare og de fleste dele (dæk, bremser, etc.) slides i rekordfart pga den tunge vægt. Så over en f.eks 3 årig periode kan de samlede investerings og driftudgifter være billigere ved køb af en "almindelig" bil til ca. 350-400.000. Og for det beløb snakker vi opnåelige biler for jer, som A6 3,2 eller BMW 525/530 og så er det de nye modeller!!! Men igen - de fleste følger jo hjertet første gang og næste gang har vi lært af hjernen:laugh: (Inkl. undertegnede) Angående 4x4 modeller I beskrev: Køb XC90éren og få den tjekket fra A til Z og få lavet noget garanti! Vi har lige udvidet vores Mercedes B170 garanti med 3 år for SEK 6500!!
Peteomagic Besvaret July 24, 2007 Rapporter Besvaret July 24, 2007 Det forstår jeg godt. Den "gamle" ML er også totalt "outdated" rent designmæssigt!! Så hellere en XC90 eller Touareg som til forveksling ligner sig selv fra lancering til nu!! Hvis jeres budget er omkring SEK 300.000 ville jeg langt hellere kigge efter den nye A6 avant, hvor man sagtens kan få en 2005 Quattro pænt udstyret med under 40.000 km på bagen........ Man er selvfølgelig tættere på asfalten, men det er alletiders pendlermaskine med oceanere af plads og komfort!! Hvad med en Audi Q7 ??? Har selv en og jeg har da aldrig slappet så meget af når jeg kører bil, jeg syns den er super.
Guest Supermule Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Jeg har lige købt min gamle ML55'er tilbage.......:) Den bedste bil jeg har haft til dato.....og den billigste........
michael og carina Besvaret July 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 25, 2007 Ja hvis man skulle vælge med hjernen blev det nok en lupo... Det er det samme med stylet biler, hver gang siger man nej du får ikke en skid for stylingen, men alligevel gør jeg det igen og igen:) Ved godt den er noget dyrere og køre i, men nu skal det prøves Peteomagic.. Hvis det kender et sted hvor jeg kan få en Q7 til 280000, så sig lige til... Supermule.. Er ude efter en Diesel, så de trods alt kører lidt mere på literen..
Peteomagic Besvaret July 25, 2007 Rapporter Besvaret July 25, 2007 Ja hvis man skulle vælge med hjernen blev det nok en lupo... Det er det samme med stylet biler, hver gang siger man nej du får ikke en skid for stylingen, men alligevel gør jeg det igen og igen:) Ved godt den er noget dyrere og køre i, men nu skal det prøves Peteomagic.. Hvis det kender et sted hvor jeg kan få en Q7 til 280000, så sig lige til... Supermule.. Er ude efter en Diesel, så de trods alt kører lidt mere på literen.. Du kan give mig 250000 dkkr og så overtager mit lån til 4000.- sek om mdr, så er den din :th2: Skal faktisk sælge den, da jeg skal bruge lidt kontanter til lidt hus. men ville allehelst beholde den.
larscph Besvaret July 26, 2007 Rapporter Besvaret July 26, 2007 X5( er den jeg helst vil have) XC90(kærsten er vild med den, den var jeg sikker på jeg skulle, indtil jeg læste dvs biltest hvor den viser sig at have rigtig mange problemer) Uden at vide noget som helst konkret om XC90 syntes jeg også at have læst om problemer med dem mere end ét sted. Undersøg i det mindste i dybden hvad det drejer sig om og hvilke modeller hvis I skal ha' sådan en. Men du skal da have en X5.... Den er dog lidt gammeldags inden i (ligner E39 serien, den forrige 5'er) - men jeg kan nu ret godt li' det, det er meget "hyggeligt" på en eller anden måde og oser langt væk af kvalitet. Jeg kan bestemt meget bedre lide det interiør end Volvos, men det er jo alt andet lige en smagssag hvad man foretrækker. Deres 3 liters 6-cyl rækkediesel er en super motor jeg har haft den i en 530dA i 193 hk udgaven og kan kun anbefale den motor.
nielsen.se Besvaret July 26, 2007 Rapporter Besvaret July 26, 2007 Du kan give mig 250000 dkkr og så overtager mit lån til 4000.- sek om mdr, så er den din :th2: QUOTE] Men hvad skyldes der på bilen så?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu