Pippi Skrevet May 27, 2007 Rapporter Skrevet May 27, 2007 Hejsa Jeg påtænker at købe en marklägenhet eller mindre rækkehus/hus i Malmö eller omegn. Har set på rigtige mange objekter på hemnet.se men når jeg når til et billede af legepladsen så siger jeg cut. Jeg er enlig kvinde som bare trænger til fred og ro med min kat, men vil alligvel gerne bo i nærheden af malmø. Hvor undgår man alle børnefamilierne (og larm i mine øre) *S*
Markowitch Besvaret May 27, 2007 Rapporter Besvaret May 27, 2007 Hejsa Jeg påtænker at købe en marklägenhet eller mindre rækkehus/hus i Malmö eller omegn. Har set på rigtige mange objekter på hemnet.se men når jeg når til et billede af legepladsen så siger jeg cut. Jeg er enlig kvinde som bare trænger til fred og ro med min kat, men vil alligvel gerne bo i nærheden af malmø. Hvor undgår man alle børnefamilierne (og larm i mine øre) *S* Hejsan Pippi Inde på Malmø kommunes hjemmeside kan man finde områdefakta for alle bydele. Her skal du så specielt lede efter områder hvor der ikke bor så mange omkring de 30 år, da det oftest er alderen hvor man har småbørn. Du kan starte med at kigge i Limhamn, Erikslust, Slottsstaden da det er mit indtryk at der bor en del ældre mennesker i de områder. Kvm priserne skal også være høje nok til at skræmme børnefamilier væk fra området og over til egen villa med have :o F.eks. findes der en hel del særdeles idylliske fiskerhuse i gamle Limhamn, der er så små og så dyre at ingen børnefamilie med sund fornuft ville bo der :D. Muligvis lige noget for dig og katten.
Mulde Besvaret May 28, 2007 Rapporter Besvaret May 28, 2007 Så må jeg så også lige indskyde en bemærkning: Også kun mig og katten, jeg bor i Oxie, legeplads lige uden for døren, men jeg hører dem faktisk aldrig. Altså børnene. De render da og leger engang imellem, men jeg hører dem alligevel sjældent. Nu ved jeg jo ikke, hvor meget man hver især vil kalde "for meget" - personligt har jeg ikke noget imod at kunne høre, at der er lidt liv, men mit tip vil nok være under alle omstændigheder at fravælge ikke så meget en legeplads som en stor, bar væg, som de kan gå og sparke en bold op ad i timevis. DET ville irritere mig grænseløst !! (og jeg har så heller ikke en sådan væg i nærheden)
splint Besvaret May 28, 2007 Rapporter Besvaret May 28, 2007 Ved at det ikke er det rette forum, men hvordan kan du have et nick, der hedder pipi og samtidigt efterlyse et børnefrit område. Hænger ikke rigtigt sammen.
Kasper Besvaret May 28, 2007 Rapporter Besvaret May 28, 2007 Slottsstaden kan jeg ikke anbefale, hvis man vil undgå børnefamilier. De fleste som bor her er mellem 25-45 og så er der de gamle, der altid har boet i samme lejl.
Pippi Besvaret May 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 28, 2007 Løsning fundet Det viser sig at jeg skal have 3 katte med, og de 2 skal have plads. Så jeg vælger nok at bosætte mig i et hus på landet, så ser jeg formentlig ingen børn *S* Hører dog at bønnerne kan finde på at skyde katte, om det er rigtigt ved jeg ikke...hm. Men tak for svar everyone.
hexa Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Det viser sig at jeg skal have 3 katte med, og de 2 skal have plads. Så jeg vælger nok at bosætte mig i et hus på landet, så ser jeg formentlig ingen børn *S* Hører dog at bønnerne kan finde på at skyde katte, om det er rigtigt ved jeg ikke...hm. Men tak for svar everyone. DEt er meget sjældent en landmand i Sverige skyder dine katter, jeg er fød i sv og det har jeg aldrig hørt om, men mange ganger når man bor i villaomsåde kan katterne være uhelldige, når det er mennsker som ikke bryder sig om katter som tisser i deres bede og sandkasser, men at en landmand.... det er tror jeg ikke,så skal du havet drelt ham meget, og så pas godt på dine dyr. mvh hexa
Carsten Olsen Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Det viser sig at jeg skal have 3 katte med, og de 2 skal have plads. Så jeg vælger nok at bosætte mig i et hus på landet, så ser jeg formentlig ingen børn *S* Hører dog at bønnerne kan finde på at skyde katte, om det er rigtigt ved jeg ikke...hm. Men tak for svar everyone. :rolleye:
Furland Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Det viser sig at jeg skal have 3 katte med, og de 2 skal have plads. Så jeg vælger nok at bosætte mig i et hus på landet, så ser jeg formentlig ingen børn *S* Hører dog at bønnerne kan finde på at skyde katte, om det er rigtigt ved jeg ikke...hm. Men tak for svar everyone. Det er ikke helt forkert! Da man på flere gårde ikke ønsker "tilløbne" katte, har man retten til at aflive dem, om det er at skyde dem eller fange dem osv. er sagen ligegyldig. MEN! det må "man" dog ikke på katte der er øremærkede, eller på anden måde oplyser om ejer, eks. halsbånd med data på dig, samtidigt er det en god ting hvis de er chippede og er i de svenske registre! Vi har f.eks. problemet med en kat vi ikke ønsker, og da vi har været rundt hos alle naboer i godt 3km omkreds (godt og vel), ser vi ingen anden udvej en at få den humant aflivet, da den forhindrer alle vores andre katte at færdes frit på gården. Ingen vil tage den trods opslag oma. tiltag, så det er desværre vores eneste løsning ved sådan et problem!
raket77 Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Hejsa Jeg påtænker at købe en marklägenhet eller mindre rækkehus/hus i Malmö eller omegn. Har set på rigtige mange objekter på hemnet.se men når jeg når til et billede af legepladsen så siger jeg cut. Jeg er enlig kvinde som bare trænger til fred og ro med min kat, men vil alligvel gerne bo i nærheden af malmø. Hvor undgår man alle børnefamilierne (og larm i mine øre) *S* Tror at jeg har fundet stedet til dig og dine katte. http://www.roglekloster.se/
Steensommer Besvaret June 1, 2007 Rapporter Besvaret June 1, 2007 Tror at jeg har fundet stedet til dig og dine katte. http://www.roglekloster.se/ Har kun en kommentar: *RLOF*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu