Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

København, den 29. maj 2007 Militærøvelse tæt på Øresundsbron den 1. juni Det svenske forsvar gennemfører i perioden fra den 23. maj til den 3. juni en stor militærøvelse i Skåne. Fredag den 1. juni gennemføres en militærøvelse ved Lernacken og området omkring Øresundsbrons betalingsanlæg. Kampvognene og de mange soldater kan forekomme at være lidt voldsomme, men det er kun en øvelse og udgør dermed ingen fare for trafikanterne. Under øvelsen rykker et stort antal kampvogne og soldater frem på begge sider af motorvej E22 i retning mod betalingsanlægget og besætter Lernacken. Øresundsbron opfordrer alle trafikanter til at koncentrere sig om deres kørsel på motorvejen og om at være opmærksom på trafiksikkerheden. I Limhamn foregår øvelsen fra torsdag den 31. maj, hvor militærstyrker og ˆvogne ankommer til området. Den største trafikpåvirkning bliver dagen efter kampøvelsen ved Lernacken, det vil sige lørdag morgen, hvor der er begrænset fremkommelighed på de store veje ˆ dog undtagen motorvejen. Af sikkerhedsmæssige årsager kan visse veje være midlertidigt afspærret for al trafik. Øvelseskommandoen opfordrer trafikanter til at være opmærksomme og holde mindst 25 meters afstand til de militære køretøjer. Øvelsen ˆ kaldet Combined Challenge 2007 ˆ foregår forskellige steder i hele Skåne og omfatter 7.500 mand og hundredevis af køretøjer og kampvogne fra hele Sverige. Øvelsen er en forberedelse til en fredsskabende EU-indsats for eksempel med Nordic Battle Group, som skal være klar til indsats fra og med 2008. Øvelseskommandoen har besluttet at gennemføre en stor del af øvelsen i Malmö-området, eftersom tætbebyggede områder er det mest realistiske miljø for fredsskabende indsatser. Læs mere om øvelsen på det svenske forsvars hjemmeside www.mil.se/combinedchallenge <http://www.mil.se/combinedchallenge> Med venlig hilsen Øresundsbro Konsortiet Anna Holm Informationschef

Besvaret

Ja det har vi mærket en del til heroppe i nærheden af Åhus... Mange køretøjer på vejene og Helikoptere (Chinook's for dem der vil vide det) i luften,s amt et par jagerfly i hurtig overflyvning. Min søn gør store øjne... :-)

Besvaret
Øvelseskommandoen har besluttet at gennemføre en stor del af øvelsen i Malmö-området, eftersom tætbebyggede områder er det mest realistiske miljø for fredsskabende indsatser.
Det er der sku stil over. Kan godt huske da jeg selv rendte rundt i grønt tøj i danmark og man end ikke måtte komme inden for 500 meter af bondegårde fordi bondemanden ellers kom og krævede erstatning for den stress man havde påvirket hans dyr med, ved lige så stille at trille forbi med 5 bæltekøretøjer. Har været med på en tur hvor en bonde efterfølgende fik tildelt 75.000 i erstatning fordi hans strudse var blevet skræmt..
Besvaret
De kan bare komme an' date=' jeg kører Volvo :D[/quote'] :lol: Tror nu alligevel jeg vil holde behørig afstand. Hvis man nu skulle komme til at ridse en kampvogn, har de jo en kanon de kan skyde efter én med! :fight:
Besvaret

"Fredag den 1. juni gennemføres en militærøvelse ved Lernacken og området omkring Øresundsbrons betalingsanlæg. Kampvognene og de mange soldater kan forekomme at være lidt voldsomme, men det er kun en øvelse og udgør dermed ingen fare for trafikanterne. Under øvelsen rykker et stort antal kampvogne og soldater frem på begge sider af motorvej E22 i retning mod betalingsanlægget og besætter Lernacken. Øvelseskommandoen opfordrer trafikanter til at være opmærksomme og holde mindst 25 meters afstand til de militære køretøjer. " Angreb frem mod broen, med betalingsanlægget som mål ? Er det første april i Sverige oder was, sjældent har jeg hørt noget så latterligt :rolleye: - det er jo et fuldstændigt nonsensscenarie. "Områder omkring broer til 2 ciffrede milliardbeløb er det mest realistiske miljø for fredsskabende indsatser" Ha ha , gad godt have hørt hvad Hr. Søvndal ville stille af §20 spørgsmål hvis HOK fandt på lignende. Det vil 100 % sikkert også skabe trafikkaos. Mule holder aldrig 25 meters afstand til nogen, omend han nok får ondt i hovedet hvis han ikke viger for sådan en stridsvagn. Deres plan er nok snarere: - at vise power og få Thor Pedersen til at ryste i bukserne og give Sverige nogle flere danske skattekroner. - Vise at de godt kan lukke for tilflytningen af jävle danskere hvis de vil. - opsætte en statue af General Magnus Stenbock (ham der smed os ud i sin tid) på Lerbacken ligesom den udenfor færgeterminalen i Helsingborg - Afledningsmanøvre - det rigtige mål for nedkæmpelse og beherskelse er Rosengaard

Besvaret
Med mindre deres plan er: - at vise power og få Thor Pedersen til at ryste i bukserne og give Sverige nogle flere danske skattekroner. - Vise at de godt kan lukke for tilflytningen af jävle danskere hvis de vil. - opsætte en statue af General Magnus Stenbock (ham der smed os ud i sin tid) ligesom udenfor færgeterminalen i Helsingborg - Afledningsmanøvre - det rigtige mål for nedkæmpelse og beherskelse er Rosengaard
Combined Challenge 2007 ...jeg tror de går efter en combi af ovenstående - hvis de da ikke bare skal ud og lege med deres dyrt betalte overskudslegetøj. :rolleyes:
Besvaret

Rosengård Gad vide om de er ude og rekononcere området, nu har der ligget sådan et flueben de sidste 3 timer over Rosengård (Polis)..... i starten er det altid spændende men nu kan de godt fise af så vi kan få noget madro :-)

Besvaret
...ved lige så stille at trille forbi med 5 bæltekøretøjer.
Trille og trille... Her hos os drøner der bæltekøretøjer forbi i en lind strøm og de triller sq ikke! Forleden morgen ved 8-tiden var der så meget knald på, at vores nabos datter trillede ud af sengen! :p Hendes natbord blev også tømt, da alt på bordet trillede ned på grund af rystelserne! Så det er altså ikke fordi de lister deru'a'...!
Besvaret

det er utroligt, det står han mår bra :rolleyes: ............. kanske han så den kom og dukkede sig :o. ser ud til det er en skoda felicia.. den er sikker :)

Besvaret
hmm nej... sydsvenkan skriver han mår bra o aftonbladet han er alvorligt skadet :( ud fra billledet tror jeg på aftonbladet
Aftonbladet skriver altså således: "Föraren i personbilen fick föras till sjukhus men klarade sig mirakulöst nog utan allvarliga skador". "Bilen krossades men föraren klarade sig mirakulöst undan med ett skrubbsår". "Vi fick först in uppgifter på att han skulle vara allvarligt skadad, men enligt de senaste uppgifterna ska han ha klarat sig med skrubbsår och lite ont i nacken". Så der må du have læst forkert ;) Heldigvis!:scared:
Besvaret
"Bilen krossades men föraren klarade sig mirakulöst undan med ett skrubbsår". "Vi fick först in uppgifter på att han skulle vara allvarligt skadad, men enligt de senaste uppgifterna ska han ha klarat sig med skrubbsår och lite ont i nacken". Så der må du have læst forkert ;) Heldigvis!:scared:
De burde have skrevet "Vi gav först uppgifter på att han skulle vara allvarligt skadad" fordi det var hvad de skrev, vi læste ikke forkert, men de har ændret artiklen.
Besvaret
bilpansar_384_78462a.jpg Olyckan inträffade i låg fart, då bandvagnen körde genom en allé. av - åbenbart klarer han den
Det var vores nabos far, der var i bilen! Bilen holder 500 meter herfra, så som jeg sagde i et tidligere indlæg: De kører som død og helvede de der stridsvogne..! :fight:
Besvaret
Jeg havde så glædet mig til at skulle se en masse kampvogne osv............. meeen næ nej krigen var slut da jeg kørte på arbejde........:mad:
Så kom til Bunkeflo/Vintrie/Bunkeflostrand :rolleyes: Jeg gider i hvert fald ikke slæbe min bil ud af garagen mere idag :sick:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...