lovebuine Skrevet June 3, 2007 Rapporter Skrevet June 3, 2007 mig og min kammerat bor her i vores hus og jeg har betalt licens i over et år, pludselig får min kammerat et brev hvor der står at han ikke betaler licens og om han har noget tv. og hvad jeg forstår fra radiotjänst hjemmeside, så er det per hushold man skal betale ikke pr person, og de kan vel ikke være så dumme at de ikke kan se vi bor på samme adresse og slet ikke kan se at jeg betaler som jeg skal. er reglerne lavet om?? nogle der ved, skal han virkelig betale 2000kr om året også?? vi bor jo i samme hus bruger de samme tv sammen??
Maria Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 De tjecker vist ikke ens adresse inden de ringer. De har ringet til os lige efter jeg var blevet tilmeldt, og da jeg sagde at vi betalte licens i mit navn, har de ikke ringet siden.
Thomas Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 mig og min kammerat bor her i vores hus og jeg har betalt licens i over et år' date=' pludselig får min kammerat et brev hvor der står at han ikke betaler licens og om han har noget tv. og hvad jeg forstår fra radiotjänst hjemmeside, så er det per hushold man skal betale ikke pr person, og de kan vel ikke være så dumme at de ikke kan se vi bor på samme adresse og slet ikke kan se at jeg betaler som jeg skal. er reglerne lavet om?? nogle der ved, skal han virkelig betale 2000kr om året også?? vi bor jo i samme hus bruger de samme tv sammen??[/quote'] Han skal bare ringe til dem og sige det som det er, det er dumt bare at smide den væk og glemme det for så får i bare en rykker!
lovebuine Besvaret June 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2007 de ringede ik, de har skrevet et brev til min kammerat, og det kræver jo man slår vores adresse op.
Nils Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 Du kan bare ignorere det, hvis I ellers betaler. De sender rutinemæssigt til adresser med personer, der ikke er tilmeldt.
Guest Supermule Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 Ja Rikke har også lige modtaget en hilsen...... Som alt andet junkmail, ryger det lige i ovnen.....
Guest Trine Besvaret June 3, 2007 Rapporter Besvaret June 3, 2007 mig og min kammerat bor her i vores hus og jeg har betalt licens i over et år' date=' pludselig får min kammerat et brev hvor der står at han ikke betaler licens og om han har noget tv. og hvad jeg forstår fra radiotjänst hjemmeside, så er det per hushold man skal betale ikke pr person, og de kan vel ikke være så dumme at de ikke kan se vi bor på samme adresse og slet ikke kan se at jeg betaler som jeg skal. er reglerne lavet om?? nogle der ved, skal han virkelig betale 2000kr om året også?? vi bor jo i samme hus bruger de samme tv sammen??[/quote'] Nu vil jeg ikke være den sure kælling. Men det er pr husholdning, og bofællesskaber defineres så vidt jeg ved ikke som én husholdning men flere..... Det gør de ihvertfald i DK. Hvordan man definerer 2 kammerater der bor sammen ved jeg ikke, men I kan vel altid påstå I er et par:).... Men de der trusselsbreve modtager alle der ikke er tilmeldt på adressen som de andre skriver. Vi har modtaget et årligt da man kun kan tilmelde et personnummer til licens.
lovebuine Besvaret June 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 3, 2007 yes de får lige en mail så, og hvis der er problemer med dem, ja så er vi et par hehe, men i følge deres hjemmeside så kan jeg ikke se at han skal betale også, han bor jo her
laughingfrog Besvaret June 5, 2007 Rapporter Besvaret June 5, 2007 yes de får lige en mail så' date=' og hvis der er problemer med dem, ja så er vi et par hehe, men i følge deres hjemmeside så kan jeg ikke se at han skal betale også, han bor jo her[/quote'] Vi har osse fået de breve et par gange nu, eller rettere, min kammi har, som bor hos mig, jeg har dog indtil videre intet hørt fra dem, eheh, og da lejligheden er min, har han bare ringet til dem, og sagt at han intet tv har, og desuden er det ikke hans bostad... så sker der ik mere før næste år...
janlunde Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 yes de får lige en mail så' date=' og hvis der er problemer med dem, ja så er vi et par hehe, men i følge deres hjemmeside så kan jeg ikke se at han skal betale også, han bor jo her[/quote'] Pas på måske vil de forlange beviser for at I er et par :D
Nic Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Ifg. deres faq. skal man kun betale en gang pr husstand Hur definieras ett hushåll? Till ett hushåll räknas de personer som bor på samma adress och ingår i familjegemenskapen. Till hushållet räknas också t ex fritidshus, husvagn eller tillfällig bostad på annan ort - förutsatt att man inte bildar ett nytt hushåll på detta ställe. Varje hushåll betalar en tv-avgift för ett obegränsat antal tv-mottagare, enligt 2 § lag om TV-avgift.
Guest Trine Besvaret June 6, 2007 Rapporter Besvaret June 6, 2007 Ifg. deres faq. skal man kun betale en gang pr husstand Hur definieras ett hushåll? Till ett hushåll räknas de personer som bor på samma adress och ingår i familjegemenskapen.. Men netop denne definition gør at jeg vil mene 2 venner ikke indgår i en familie:) men derfor er et bofælleskab og ikke en husholdning.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu