Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Er der nogle der ved, hvorvidt priserne (mdl. hyre) vil ændres i pris her d. 1. januar 2008, hvor ejendomsskatterne på huse forsvinder? Jeg har nemlig modtaget tvetydige informationer igennem de svenske bekendtskaber jeg har... Mvh Andersen

Besvaret
Er der nogle der ved, hvorvidt priserne (mdl. hyre) vil ændres i pris her d. 1. januar 2008, hvor ejendomsskatterne på huse forsvinder?
Månedlig Hyre på et hus, hvor der er ejendomsskat ??!!???:confused: Findes vist ikke. Jeg tror det vil være en god idé at præcisere eller omformulere spørgsmålet.
Besvaret
Ja' date=' men det er noget foreningen styrer, og det indgår i fællesudgifterne = avgift.[/quote'] Men så er der jo også noget om det jeg skriver... Altså at den månedlige hyre meget vel vil blive påvirket
Besvaret

Ejendomsskatten for BRF'er er ikke helt afskaffet. Der skal betales 900 kr. pr. bostad pr. år i skat/afgift. For BRF'er med små lejligheder i billige områder kan dette faktisk godt medføre en stigning i skatten. For langt de fleste vil der dog nok være tale om et fald - i hvert fald i nærheden af de store byer. Det er vel op til den enkelte BRF om man vil sende en eventuel skattebesparelse videre til Bostadsrätts-ejerne i form af lavere månedshyra. Ligesom det også er op til BRF'en om man vil sende de ekstra omkostninger videre, som i disse tider kommer på grund af stigende renter på BRF'ens lån.

Besvaret
Ejendomsskatten for BRF'er er ikke helt afskaffet. Der skal betales 900 kr. pr. bostad pr. år i skat/afgift. For BRF'er med små lejligheder i billige områder kan dette faktisk godt medføre en stigning i skatten.
Som jeg har læst udkastet så vil lejligheder der er taxeret under 90.000 og villaer under 280.000 fortsætte med at betale 1% og derfor ikke stige i skat Mvh Dennis
Besvaret
Som jeg har læst udkastet så vil lejligheder der er taxeret under 90.000 og villaer under 280.000 fortsætte med at betale 1% og derfor ikke stige i skat
Nå ja for pokker - det er rigtigt - den havde jeg lige glemt. Godt suppleret.:th2:
Besvaret

En bostadsrätt har ikke noget taxeringsvärde, så jeg ved ikke, hvor de 90.000 skulle komme fra. Desuden ville det være ret uhensigtsmæssigt, at lade skatten følge de enkelte lejligheder, da de beregninger, der skulle til for at skabe fuld millimeter-"rättvisa" i ejendommen ville få bestyrelsesmedlemmernes hoveder til at eksplodere. Det, der har været fremme hidtil om enfamiliehuse, er, at hvis taxeringen er under 450.000, skal skatten på 4.500 årligt - som nu er døbt om til afgift - trappes ned med 100 kroner pr. 10.000, men der er ikke fremlagt noget forslag, så ingen ved sikkert, hvad det ender med. :)

Besvaret

nej jeg mener selvfølgelig huset som helhed. Men mener da bestemt at have set noget med at bostadsrätter også kan få sat afgiften ned hvis den har en lav værdi. Ikke at det kommer til at berøre ret mange her i regionen og det er selvfølgelig 4500 ja. De 2800 er et gammelt tal fra før valget

Besvaret
...mener da bestemt at have set noget med at bostadsrätter også kan få sat afgiften ned hvis den har en lav værdi.
Du tænker formentlig på den såkaldte jordhuleklausul. :cool:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...