BS Skrevet June 17, 2007 Rapporter Skrevet June 17, 2007 Har 24 mbit fra Telia ( ingen kommentarer omkring udbyder valg) Når jeg kobler direkte på modemmet kører jeg i snit 12 mbit. Lige så snart jeg går over den trådløse router daler den ned til 3-4 mbit. Hvad er det i routeren der evt er sat forkert op som skal æde så meget båndbredde? Hastighederne er målt med TPtest5
larscph Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Får du de 3/4 mbit uanset om du kobler trådløst til routeren eller i en almindelig LAN port på routeren? Hvis det kun er på det trådløse interfacet: Har du låst det trådløse interface til G-std i routeren? Prøv at skifte kanal - måske du "slås" om båndbredden på kanalen med naboerne?
BS Besvaret June 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2007 Ja det skal så lige afprøves. Kan du allerede løfte lidt af sløret for hvis det enten bliver ja eller nej :D
Guest Supermule Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Regn med at din kabelforbindelse kører duplex og din trådløse forbindelse kører simplex.... Det er tit svaret på lavere generel hastighed ved trådløs overføring....
larscph Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Ja det skal så lige afprøves. Kan du allerede løfte lidt af sløret for hvis det enten bliver ja eller nej :D Hvis det genrelt kører langsomt igennem routeren uanset om det er trådløst eller med kabel - ja så ved jeg det faktisk ikke... Hvad mærke er din router?
Guest Supermule Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Hvilket klientkort kører du med????
BS Besvaret June 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2007 Hvilket klientkort kører du med???? Denne her http://www.zonetusa.com/DispProduct.asp?ProductID=139
Guest Supermule Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Det er tit meget skidt at køre med 2 forskellige mærker, når det er trådløs..... Køb dig en smc klient eller et komplet sæt fra Zyxel.... www.zyxel.dk
larscph Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Enig! Forsøgte på et tidspunkt at få et eller andet TopCom klientkort til at spille med min Linksys router, det var bestemt ikke noget der spillede og elendig rækkevidde. Derimod fungerer det perfekt med det indbyggede kort i Heidis nye Acer laptop sammen med Linksys'en!
BS Besvaret June 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 17, 2007 Det underlige er jo bare at da jeg havde internet i lejligheden var der ingen problemer. Men har lige testet. Kabel direkte i bredbåndsmodem: 10.38 mbit Kabel i router: 10.34 mbit Trådløst: 3.94 mbit Lidt utilfreds stillende. @Supermule. Hvad skulle det hjælpe med et komplet sæt fra Zyxel?
larscph Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Det vil sige - du har nøjagtig samme hardware, blot ny udbyder. Prøv engang at vælge en anden kanal til den trådløse og sæt den til G-Only hvis du ikke allerede har gjort det. Der er 11 kanaler at vælge imellem, og kører du på den samme som en af naboerne så kan det altså godt give reduceret performance.
Gio Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Som tidligere skrevet - prøv nogle af de andre kanaler, da der kan være meget trafik/forstyrrelser på "standard"-kanalerne. Prøv også med og uden kryptering. Prøv forskellige standarder (b og g) - og sørg for at teste KUN med én maskine connect´ed. Andre trådløse klienter kan trække hastigheden for resten ned. Hvordan ser "luften ud" i dit område? Prøv at hente NetStumbler, og se hvad der foregår af andre trådløse internet-ting. Udover forstyrrelser fra andre trådløse net, så kan en standard trådløs DECT-telefon lave megen støj også.
larscph Besvaret June 17, 2007 Rapporter Besvaret June 17, 2007 Udover forstyrrelser fra andre trådløse net' date=' så kan en standard trådløs DECT-telefon lave megen støj også.[/quote'] For slet ikke at tale om en mobiltelefon!
BS Besvaret June 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 18, 2007 Har lige smidt netstumbler på. Ingen aktivitet i området. Når du (Gio) nu skriver trådløs tlf. Så fik vi jo sådan en smart satan gratis med da vi købte vores bredbånd. Så det skal lige afprøves. Vil prøve også at skifte kanal. Lige nu kører den på kanal 6. Det med B og G har jeg ikke haft rodet med. Forresten. I Netstumbler kan jeg aflæse en støj skala for mit eget netværk. Det ligger på omkring -40. Hvad siger det?
Gio Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Forresten. I Netstumbler kan jeg aflæse en støj skala for mit eget netværk. Det ligger på omkring -40. Hvad siger det?Det er, groft sagt, din netværksmæssige S/N-ratio (signal/støj-forhold) Tallet bør, i dette tilfælde, være så lavt som muligt (-40 er bedre end -78 eks.)
Gio Besvaret June 18, 2007 Rapporter Besvaret June 18, 2007 Men er -40 acceptabelt/normalt?Det er fint - jeg har selv -60 her i køkkenet med min bærbare. Jeg har to vægge og et køleskab imellem mig og mit AP.
MRoderick Besvaret June 19, 2007 Rapporter Besvaret June 19, 2007 Studsede lidt over udtrykket "Simplex" og slog det op på wikipedia, http://en.wikipedia.org/wiki/Simplex_communication "According to the ANSI definition, a simplex circuit is one where all signals can flow in only one direction." Så det Supermule nok mener er at der er risiko for at dit udstyr kører "Half-duplex" http://en.wikipedia.org/wiki/Duplex_%28telecommunications%29#Half-Duplex "A half-duplex system provides for communication in both directions, but only one direction at a time (not simultaneously)" Stort set alt netværksgrej idag, så vidt jeg ved, burde aldrig køre half-duplex, så som Gio Siger, er det nok nærmere støjkilder i dit lokalmiljø der forstyrrer og nedsætter hastigheden. Prøv evt. at frakoble diverse støjkilder mens du laver dine tests, og se om det bliver bedre. Hvis udstyret er relativt nyt, burde der ikke være nogen problemer med at de er fra forskellige leverandører, det er derfor man har industri standarder ;)
DarkAdMiN Besvaret June 21, 2007 Rapporter Besvaret June 21, 2007 Lige meget hvad opnår du aldrig samme hastighed som kabel. Ved trådløs overfører du typisk med 1/3 af din oprindelig hastighed. Surt sjov. for ca. 2år siden gik jeg også amok omkring dette og fattede det simpelthen ikke. Efter at have brugt timer på google fandt jeg frem til at sådan vil det altid være. Dog kan det godt hjælpe en smule med skifte kanalerne og fin-tune instillingerne i routeren (kryptering kan spille en stor rolle)
Zidane Besvaret June 25, 2007 Rapporter Besvaret June 25, 2007 ...Som tidligere skrevet - prøv nogle af de andre kanaler' date=' da der kan være meget trafik/forstyrrelser på "standard"-kanalerne...[/quote'] Hvordan skifter man kanalen på sin trådløse modem? Kiggede efter nogle svar på google, men det hjælp ikke ret meget
Gio Besvaret June 25, 2007 Rapporter Besvaret June 25, 2007 Hvordan skifter man kanalen på sin trådløse modem? Du beder dit accesspoint om at bruge en anden kanal...simpelt nok. Standard er vist kanal seks og elleve - så disse er ofte dårlige valg i tæt bebyggelse.
Zidane Besvaret June 25, 2007 Rapporter Besvaret June 25, 2007 Du beder dit accesspoint om at bruge en anden kanal...simpelt nok. Hvordan gør man det?
Guest Supermule Besvaret June 25, 2007 Rapporter Besvaret June 25, 2007 Rtfm.......................................
Gio Besvaret June 25, 2007 Rapporter Besvaret June 25, 2007 Hvordan gør man det? Rtfm.......................................Præcis.....Hvilket trådløst accesspoint har du?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu