Jump to content

Alfaview Konkurs - en af direktørerne tidligere dømt for svindel

Recommended Posts

Skrevet
http://epn.dk/teknologi/article977545.ece Alfaview-direktør tidligere dømt for svindel Af JENS NIELSEN, ComON Offentliggjort 20.06.07 kl. 11:02 Den tekniske direktør hos den krakkede fladskærmsproducent Alfaview har en dom for bedrageri bag sig. For to år siden blev Kim Holmgaard Christensen idømt to års fængsel for groft mandatsvig. Siden blev han en af bagmændene i AlfaView, skriver Ekstrabladet i dag. Bedrageridommen kom sig af, at Kim Holmgaard Christensen i sit selskab United Liberty Oil i perioden 1994-1997 havde narret en række mennesker til at investere i værdiløse oliekilder eller oliekilder, som han ikke selv ejede. Blandt andre en række danske kendisser som bokseren Brian Nielsen og skuespilleren Anders Birchow blev snydt til at investere i alt 200 millioner kroner i olie-eventyret. Da firmaet lukkede uden, at den lovede gevinst blev udbetalt til investorerne, gik bagmandspolitiet ind i sagen. Det københavnske salgskontor blev ransaget og der blev rejst sigtelse mod de to ejere, Kim Christensen og Claus Weywadt, som begge siden blev dømt. Det har ikke været muligt for ComON at komme i kontakt med Alfaviews administrerende direktør og ejer Ole de Leeneeer og få en kommentar til oplysningerne om den tekniske direktørs kriminelle fortid. Efter begæring af firmaet selv blev der i går udstedt konkursdekret mod Alfaview. http://epn.dk/teknologi/article975887.ece Fladskærmsfirma konkurs Offentliggjort 19.06.07 kl. 07:38 Det danske fladskærmsfirma AlfaView indsender i dag konkursbegæring til skifteretten, og hermed mister mange kunder deres penge for forudbetalte fjernsyn. Det ene opkald fra en vred kunde har de sidste dage afløst det andet i fladskærmsgiganten Alfaviews hovedkvarter. Sure mails med krav om tusinder af kroner er væltet ind, og kunder er holdt hen med tom snak -hvis de da overhovedet er blevet svaret, skriver Ekstra Bladet. Kunder blev gidsler Imens har intetanende medarbejdere i 10 butikker taget endnu flere kunder som gidsler i en konkurs. Ledelsen har nemlig siden april vidst, at firmaet led et tocifret milliontab og næppe stod til at redde. Når kunderne har klaget over den manglende levering, har de ofte fået pengene tilbage i form af en kreditnota, der dog har vist sig helt og aldeles værdiløs. Da Ekstra Bladet i går begyndte at undersøge sagen, besluttede firmaets ejer og dirfektør Ole de Leeneer at fremskynde den konkurs, der er været undervejs i et stykke tid. Kilde: Ekstra Bladet Håber ikke at der er nogen herinde, som har købt hos dem. Jeg overvejede i sin tid lidt at købe fra dem, men hver gang kunne jeg ikke lade være med at more og undre mig over, at deres navn komisk nok er stavet forkert. Jeg kom dog altid til den konklusion at deres tekniske ekspertise nok var lidt begrænset, når de godt kunne finde ud af at vælge et popsmart navn, men ikke var i stand til at stave det rigtigt. "alfa" er jo bare det græske "a". På Dansk staver man det godt nok "Alfa", men på engelsk er det med "ph", så det skrives "Alpha". Så skulle de stave deres popsmarte navn rigtigt burde de hedde "AlphaView" og ikke "Alfaview". Og hvad betyder "alfa"?. I statistikken bruges alfa til at betegne skæringen med y-aksen i en lineær regression. Men hvad pokker har statistik med en fladskærm at gøre?. Er der nogen tekniske ting, hvor det græske bogstav "Alfa" betegner noget vigtigt? Jeg kender ikke nogen. Jo mere man tænker over det jo mere ligner navnet noget som er opfundet af en person som ikke har en skid forstand på hvad "alfa" er men bare synes at det lyder smart. Og hvad siger det om opfinderen af navnet, som sikkert er den som har startet firmaet? Guess what - tvivlen var ikke ubegrundet - der VAR tale om en eller anden form for plat eller fusk.
Guest Supermule
Besvaret

Klavs for satan......Skal jeg skaffe dig noget fisse????? :lol: Han må vel for helvede da selvom hvordan han staver sit firmanavn???? Om det så er stavet forkert på swahili......???? :lol: Og ja, jeg hænger mig ikke i stavningen, men mere over at det lyder som noget billigt lort.....:sick:

Besvaret
Og ja, jeg hænger mig ikke i stavningen, men mere over at det lyder som noget billigt lort.....:sick:
Jamen så køb dog gladeligt noget af manden, når han nu om et par år efter overstået fængselsstaf starter et nyt firma, der ikke sælger billige ting, men derimod rigtigt dyre ting under navnet "S.Vindel & F.Up International Trading Services".:laugh: ;) Pointen er at det er nemt at gennemskue om noget er billigt, men svært at gennemskue om noget er noget lort - der sælges også masser af dyrt lort. Men når man nu ligefrem ud af navnet kunne se at det var et firma som satsede mere på præsentation end på at have styr på indholdet, så skal man da for pokker holde nallerne væk.
Besvaret
Jeg fatter ikke folk har været villige til at betale uger og måneder i forvejen for deres produkter. Hvad tænker folk på?
Det fatter jeg heller ikke. Det er desværre langt fra alle, der er klar over risikoen ved at betale forud - ud over mere banal svindel er den største risiko præcis, at den man har købt af går konkurs før man får varen, og så står man bagerst i køen til at få sine penge. Eneste udtagelse er, hvis man har en ordre på en specifik identificerbar vare som står på lageret med serienummer eller lign. således at den er unik og kun kan siges at tilhøre een selv - så får man sin vare. Hvis man bare har en ordre på en fladskærm af model XYZ så ryger man bagerst i køen af kreditorer.
Besvaret

Pænt relevant nyhed for øresundsborgere.. ;) mener da ikke lige Alfaview har nogen speciel øresundsrelevans eller at svindleren som har vist sig at være den virkelige ejer eventuelt bor i sverige (ekstrabladet kunne faktisk vise billeder fra en helt nydelig lille villa i rungsted) Nå men self. ærgeligt for dem som er blevet "snydt" til at forudbetale varer. Men sådan er det vel med forudbetaling. Hvis man har baseret sin forretning på forudbetalinger og så stopper med at modtage ordrer, fordi man kan se at der er en overvejende risiko for at gå konkurs, så har man vel reelt dermed erklæret sig konkurs da man så har skåret den gren over som gerne skulle holde en oppe.

Besvaret
Ligesom Alfa Romeo. :D
Jeg tænkte nøjagtig det samme! Nå, men vi har altså en Alfa View skærm og er svært glade for den. Tuneren er lidt langsom, men ellers er det den eneste negative ting. I skal også huske at EB selv har bragt meget rosende ord om mærket og jeg kan kun understøtte dem, så ikke mærkeligt at de har haft succes... altså med at sælge skærme *G*. Da vi købte vores skærm skulle vi betale 4000 kr. mere for en skærm der var tilsvarende ligeså fed i design og skærmkvalitet. Det eneste der er surt for os, vil være hvis skærmen går i stykker inden januar 2008, da to års garantien så ikke gælder.
Besvaret
Det eneste der er surt for os, vil være hvis skærmen går i stykker inden januar 2008, da to års garantien så ikke gælder.
Gælder 2-års garantien da efter 1. januar 2008??? :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...