Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Min nye lejlighed har en del huller i væggen. :( Jeg ved ikke meget om hvordan man ordner den slags, men hører de skal fyldes med silikone. Skal jeg have fat i en blondine eller hvordan griber jeg det an praktisk? Jeg skal også have malet, men det burde vel gøres efterfølgende. Er det svært at fylde huller? :rolleye:

Besvaret

Afhængig af størrelsen på hullerne og vægmaterialet kan du bruge polyfilla, som kan købes i alle byggemarkeder mm. Det er nemt at bruge og klar til brug, ellers kan du også købe div. spartelmasser, men hvis det bare er små huller, så er det ret nemt at fixe. Og ja, så venter du med at male til bagefter;-)

Besvaret

lige en tilføjelse. når polyfilla er hærdet skal du slibe det i niveau med væggen med sandpapir. Ved påfyldningen af polyfilla skal du derfor fylde så meget i at du har noget at slibe på. (ellers vil der være fordybning i hullet og du skal anvende polyfilla en gang til)

Besvaret
lige en tilføjelse. når polyfilla er hærdet skal du slibe det i niveau med væggen med sandpapir. Ved påfyldningen af polyfilla skal du derfor fylde så meget i at du har noget at slibe på. (ellers vil der være fordybning i hullet og du skal anvende polyfilla en gang til)
Bortset hvis der er strukturtapet på væggen(feks. savsmuldstapet), så bliver det pænest at "vande" efter med en pensel (dyppet i vand) når du har spartlet, ellers bliver der en glat plet.
Besvaret

Sq da rart at se, at der findes andre hankøn derude, der er lige så stor en dør til handman ting, som jeg er *G* Dog lære nød nøgen mand, at spørge sin far - som derefter tvinger en til at prøve selv, inden han kommer forbi og laver det rigtigt *G*

Besvaret

Spartelmasse og en lille flad metalspartel, der er lidt fleksibel - så skal du nok få det rettet pænt af! Jeg har repareret huller i skabslåger med "snickerispackel" og det var fantastisk effektivt - efter maling er det helt usynligt!

Besvaret

Radiator Hullerne er nu fyldt op. Fik ikke en spartel med mig så måtte bruge noget andet værktøj. Resultatet blev ok efter malingen, dog ikke helt usynligt. Skal sælger egentlig ikke sørge for at hullerne er fyldte og væg og loft er klar til maling? Der er også en anden ting. Der er en radiator i badeværelset! Den er tilsyneladende i stykker og kører med fuld skrue, ligegyldigt hvilken vej jeg skruer op eller ned. Udluftninen virker heller ikke (trænger måske blot til rensning). Havde ikke fået noget at vide om disse ting af sælger. Der er lidt sauna over badeværelset. Hvem skal reparere disse ting?

Besvaret
Sq da rart at se, at der findes andre hankøn derude, der er lige så stor en dør til handman ting, som jeg er *G*
Ja det er jo fantastisk at se at jeg ikke er den eneste med to venstrehænder og 10 uduelige tommelfingre!! Måske man skulle lave en klub :laugh:
Besvaret
Hvem skal reparere disse ting?
Du skal påpege dem ved overtagelse. Mener der er en tidsfrist for sådanne sager. Det står et sted herinde på debatten - alternativt i din kontrakt.
Besvaret
Hullerne er nu fyldt op. Fik ikke en spartel med mig så måtte bruge noget andet værktøj. Resultatet blev ok efter malingen, dog ikke helt usynligt. Skal sælger egentlig ikke sørge for at hullerne er fyldte og væg og loft er klar til maling? Der er også en anden ting. Der er en radiator i badeværelset! Den er tilsyneladende i stykker og kører med fuld skrue, ligegyldigt hvilken vej jeg skruer op eller ned. Udluftninen virker heller ikke (trænger måske blot til rensning). Havde ikke fået noget at vide om disse ting af sælger. Der er lidt sauna over badeværelset. Hvem skal reparere disse ting?
Mange steder kører det varme vand til vandhanerne igennem radiatoren i badeværelset og derfor er den altid varm, syntes det var skønt i min gamle lejlighed!
Besvaret
Hullerne er nu fyldt op. Fik ikke en spartel med mig så måtte bruge noget andet værktøj. Resultatet blev ok efter malingen' date=' dog ikke helt usynligt.[/quote'] Næste gang så slip det med meget fint sandpapir. Hvis det er træ, så slip, mal, slip og mal igen. Nej, ikke med mindre i har aftalt det i kontrakten.
Besvaret
Næste gang så slip det med meget fint sandpapir. Hvis det er træ, så slip, mal, slip og mal igen. Nej, ikke med mindre i har aftalt det i kontrakten. Du skal hurtigt muligt gøre opmærksom på dette overfor sælger hvis du mener han skal betale reperationen. Du burde dog som udgangspunkt have undersøgt tingene senest i forbindelse med overtagelsen. Hvis det er en almindelig vandradiator med termostat - så prøv engang at skrue termostaten af (der sidder en klemring der kan løsnes), motioner den lille "dims" der stikker ud af ventilen et par gange og saml det igen - måske hjælper det.
Hvis det er en almindelig vandradiator med termostat - så prøv engang at skrue termostaten af (der sidder en klemring der kan løsnes), motioner den lille "dims" der stikker ud af ventilen et par gange og saml det igen - måske hjælper det.
Besvaret
Mange steder kører det varme vand til vandhanerne igennem radiatoren i badeværelset og derfor er den altid varm' date=' syntes det var skønt i min gamle lejlighed![/quote'] Den forstår jeg ikke ?? Vil det sige at man bader eller børster tænder i vand, der har været igennem en radiator :confused:
Besvaret
Mange steder kører det varme vand til vandhanerne igennem radiatoren i badeværelset og derfor er den altid varm' date=' syntes det var skønt i min gamle lejlighed![/quote'] Min er ikke bare varm, den kører for fuld skrue.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...