Jump to content

Recommended Posts

Skrevet
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c07%5c10%5c11033 Kort resume: Prisfald på 25% i København, gør det mindre attraktivt at bo i Sverige... Sjovt at se hvordan mæglerne på hver side af sundet kan have forskellige forklaringer... En dansk mægler ville tale om "en korrektion af markedet" og "vi tror på en udfladning af prisniveauet uden de store stignigner". Samtidigt taler en mægler i Sverige om "sprukne bostadsbobler" og "priserne i København er tilbage i 2002 niveau". Yes sir! Så er spørgsmålet blot om Øresundsudsigten og de ca. 90 kvm + lille rally bil skal skiftes ud med en lille beklemt ejerlejlighed ved åboulevarden? - No chance in hell!!! :D
Besvaret

Citat fra artiklen fra EDC: "– Danskarna har ju inte flyttat till Sverige för att de tycker att det är roligt, säger han till DN." Klart en dansk ejendomsmægler skal sige det, han har jo en stor bunke ejendomme, han skal af med! Men jeg holder med dig, Markowitch, flytte til København i en lille beklemt lejlighed med enorme parkeringsproblemer eller et hus syd for Vordingborg - nej tak.

Besvaret

Hold kæft hvor kan de fyre mange totalt forkerte fakta af i samme artikel. Og ham mægleren er enten lystløgner eller tåbe for at kunne komme med en udtalelse som denne her: Priserna i vissa områden i Köpenhamnsregionen har fallit med cirka 25 procent sedan förra sommaren De er ingen tivil om at de er faldet - men 25% kan jeg ikke få det til. Hvis man sammenligner de vildeste "tosse-udbudspriser" i Ørestaden med hvad der senere blev solgt, så kan man måske få 25%. Men pointen her er netop at priserne blev sat urealistisk højt - meget mere end det nogensinde var værd. Priserna har fallit tillbaka till de nivåer som rådde under år 2002. Det er i hvert fald TOTALT forkert. I 2005 alene steg det i København med næsten 50% - der kræves et fald på 33,3....% for at opveje det (i.e. (1+0,5)*(1-0,3333..)=1). Derudover steg markedet jo også i 2004, 2003 og 2002. Der er rigtig langt ned til et 2002 niveau. At tilstrømningen af danskere er taget noget af, er er vel naturligt nok eftersom at der ikke længere er et kæmpe økonomisk incitament til at flytte over broen. Nu er der kun et større incitament tilbage, så der er såmænd stadig en del som flytter over - det var bare tilflytningen i 2005 og 2006, som var unormal stor. Men det vil nok blive endnu mindre fremover eftersom at det nok kommer til at falde yderligere i København og stige i Malmö/Sydskåne. Bilprisere efterlader dog stadig et kraftigt økonomisk incitament.

Besvaret

dk kontra se Vi sad lige og snakkede om det forleden... at hvis bolig-priserne udlignede sig og var ens i dk og se - så ville vi alligevel blive her i se. Der er alle de andre økonomiske fordele, I alle kender som jeg ikke behøver at liste her, men der er så meget andet, omkring skoler, dagiser hvor synet på børn virker mere tiltalende her. Desuden tror jeg vi er ved at bo her, forbereder vores børn super godt til at få det bedste med fra hvert af de to lande, og arbejde på tværs af grænser, uden at skulle overveje om de taler eller skriver det ene eller andet sprog... Vi ville blive. Kapello

Guest Supermule
Besvaret

Hvis priserne på begge sider af broen var ens, så ville jeg hellere undvære den fucking bro, end at køre i en superbil.......:sick: Jeg er så træt af dem.......

Guest Supermule
Besvaret

Jeg lægger fandme også næsten 75000dkk om året på Lernacken.......:mad: Så hvis de er trætte af mig, så kan de satme undvære indbetalingen.......:lol:

De er sgu nok også trætte af dig... :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...