Jump to content

Undgå svensk beskatning af dansk boligsalg?

Recommended Posts

Skrevet

har læst at man skal sørge for at sælge sin danske bolig inden man flytter til sverige for at undgå 20% beskatning af gevinsten. Hvordan forholder det sig i praksis? Står i den situation hvor jeg har købt hus i sverige og sælger min andelslejlighed. jeg flytter til sve d. 12 okt, og har sat min andel til salg d. 14 okt. Påregner at forsøge at få sve personnummer så hurtigt som muligt, så jeg kan opskrive børn i institution. vil dette betyde at jeg kan risikere at blive sve beskattet af gevinsten ved mit dk boligsalg? Går stærkt ud fra det kan lade sig gøre at sælge uden beskatning. Nogle som har viden el. erfaring på området?

Besvaret

Vil bare bekræfte hvad Markowitch skriver, da han skriver mener Du kan ikke få svensk personnummer før du er flyttet til Sverige. Og du skal ikke flytte din folkeregisteradresse fra DK til SE, før du har har solgt din danske bolig. That is - hvis du vil undgå at betale skat til SE af gevinsten - og det er jo dét du gerne vil undgå. :(

Besvaret
Det er lykkedes mig at få skrevet vores 2 unger op til förskola' date=' selv om jeg endnu ikke er flyttet til Sverige. Så prøv at snakke med kommunen.[/quote'] Det troede jeg ikke var muligt. Det skal jeg da klart forsøge. Hvor lang tid før du fik sve person nummer fik du lov til at skrive dem op? Har jo købskontrakten så det burde vel egentlig være muligt. Synes bare jeg har læst man først kan når man har sve person nr. Men måske det blot kræver man render ind i den rette person på kommunen
Besvaret
Det troede jeg ikke var muligt. Det skal jeg da klart forsøge. Hvor lang tid før du fik sve person nummer fik du lov til at skrive dem op? Har jo købskontrakten så det burde vel egentlig være muligt. Synes bare jeg har læst man først kan når man har sve person nr. Men måske det blot kræver man render ind i den rette person på kommunen
Jeg har endnu intet personnr. Vi flytter først ind i vores nye hus den 1 november.
Besvaret

spørgsmål jeg står nu og er ved at sælge mit hun i dk og flytter så hurtigt som muligt til sverige (igen) men er det på selve overtagelses datoen jeg kan flytte eller er det den dag jeg har en bindende underskrift!! Mig og det der skat er ikke så gode venner!! vil helst undgå :-)

Besvaret
jeg står nu og er ved at sælge mit hun i dk og flytter så hurtigt som muligt til sverige (igen) men er det på selve overtagelses datoen jeg kan flytte eller er det den dag jeg har en bindende underskrift!! Mig og det der skat er ikke så gode venner!! vil helst undgå :-)
Skattemæssigt er det altid underskriftdatoen der gælder.. Så når I begge har skrevet under på en købsaftale på dit danske hus kan du flytte.
  • 1 month later...
Besvaret

så er jeg blevet i tvivl igen (måske mere paranoid end i tvivl :) ) for at slå det helt fast. har fattet at jeg ikke skal flytte folkeregister adresse før jeg har solgt lejligheden. men hvilken dato er gældende for "flytte folkeregister" Den dato man INDBERETTER til folkeregistret at man har tænkt sig at fraflytte landet Eller den dato man har indberettet man flytter fra landet og til sverige. Håber på et svar i aften hvis nattesøvnen skal redes :scared: :scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...