Jump to content

Debat vedr. "Verdens nemmeste tuningschip"

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Hvad skal drive kompressoren????? Motoren producerer nemlig ikke nok strøm til at kunne trække den luftstrøm der skal til for at føde bilen med ladetryk.......

• Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Hvad skal drive kompressoren????? Motoren producerer nemlig ikke nok strøm til at kunne trække den luftstrøm der skal til for at føde bilen med ladetryk.......
Som tidligere sagt, så vil du høre nærmere, mener abosolut jeg sagde at jeg ikke før havde leget med den!! Nogen gange er det godt at slå koldt vand i blodet, Kære Supermule! :)
Besvaret
Det lyder jo for godt til at være sandt !! Hvor mange hk havde den før ?? Og hvor er den blevet målt ??
Jeg var desværre ikke med da bilen blev kørt på rullefelt hos Bruno Hansen Motorsport da det blev gjort udenfor åbningstiden, men så udskriften. Den blev inden chip målt til 178HK og 234nm og 195HK og 257nm efter. Dette er bare info og INGEN er tvunget til noget som helst :) Men min kammy er glad!
Besvaret
Det smarte ved den er at den på ingen måde påvirker motorens levetid eller garanti (den er testet oversøesk i lang tid) og så kan den tages ud på 10 min når bilen skal til syn og sættes i igen på samme tid.
Med hensyn til levetid så bør man da tage det med et gram salt. Hvis man blot smider én chip, der er masseproduceret, i bilen, så er det efter min mening ikke så smart. Hver enkelt bil har sine bittesmå forskelle (jeg taler naturligvis om samme modeller). Forskellen på en 1.8T motor bliver jo også større hvis man sammenligner på antallet af km, den har rullet. Så en sådan chip kan aldrig være helt tilpasset til den enkelte bil, men et kompromis, som alt andet lige må påvirke levetiden. Skal man have chippet sin bil er det i mine øjne bedst at få lavet en chip til bilen, men det er min holding :thumbup: Overvejer man ikke at beholde bilen i mange år, så er det et godt tilbud.
Besvaret
Med hensyn til levetid så bør man da tage det med et gram salt. Hvis man blot smider én chip, der er masseproduceret, i bilen, så er det efter min mening ikke så smart. Hver enkelt bil har sine bittesmå forskelle (jeg taler naturligvis om samme modeller). Forskellen på en 1.8T motor bliver jo også større hvis man sammenligner på antallet af km, den har rullet. Så en sådan chip kan aldrig være helt tilpasset til den enkelte bil, men et kompromis, som alt andet lige må påvirke levetiden. Skal man have chippet sin bil er det i mine øjne bedst at få lavet en chip til bilen, men det er min holding :thumbup: Overvejer man ikke at beholde bilen i mange år, så er det et godt tilbud.
Det er derfor jeg beder om bil model og motor, da den kodes derefter. Da der kun ændres på måden indsprøjtningen fungere på, så er det lige meget om den har kørt 10000km eller 100.000km. Subaru i Japan har testet disse chips igennem en længere periode og de siger det modsatte af hvad du siger, Credde :) Men kan sagtens følge dig :) De makser på INGEN måde motoren ud! Det er det smarte ved dem! Subaru tilbyder dem til deres kunder i Japan ved nykøb og de er dækket af samme garanti! Men igen, kun info!
Besvaret

Så blev den elektriske kompressor smidt i. Det er ikke lige så nemt som med chippen, men man skal kun bruge "alm." værktøj som et topnøglesæt´og stribs. Kompressoren får strøm fra batteriet og da den kun bruger 30Amp, så er det intet problem. Kompressoren virker som NOS, med en lille kontakt som sættes hvor man nu har lyst (Vi installerede den i motorrummet, så den aktiveres når pedalen er i bund). Sagt på en anden måde, så er kompressoren ikke aktiv før føren har brug for den. Lad mig lige understrege at det VIRKELIG kan mærkes. Hvor stor en forøgelse vi fik ved jeg ikke da den ikke er testet efter installation, ENDNU, men der skal godt nok skiftes gear noget oftere og den Turbo "lag" bilen før havde er væk (vel og mærke hvis klampen er i bund) ;) Kompressoren, ligesom chippen, er specielt programmeret til den enkelte bil og dennes ECU, så alt ummidelbart kører perfekt. Men igen, man skal vide hvad man laver (det gør min ven, ikke jeg ;) ) når den skal sættes i. Nå, men så blev det prøvet og et sæt er allerede bestilt til fars egen nye dyt :)

Guest Supermule
Besvaret

Kan du ikke lige smide et link til producenten eller modellen af den kompressor der?????? For så skal jeg fortælle dig, hvorfor du føler bilen er blevet kvikkere......Det har noget med chippen at gøre, da den bliver programmeret til bilen.....ikke kompressoren. Der er en grund til at INGEN kører med det og det er fordi det ikke gi'r noget som helst.....snarere tværtimod.

Så blev den elektriske kompressor smidt i. Det er ikke lige så nemt som med chippen, men man skal kun bruge "alm." værktøj som et topnøglesæt´og stribs. Kompressoren får strøm fra batteriet og da den kun bruger 30Amp, så er det intet problem. Kompressoren virker som NOS, med en lille kontakt som sættes hvor man nu har lyst (Vi installerede den i motorrummet, så den aktiveres når pedalen er i bund). Sagt på en anden måde, så er kompressoren ikke aktiv før føren har brug for den. Lad mig lige understrege at det VIRKELIG kan mærkes. Hvor stor en forøgelse vi fik ved jeg ikke da den ikke er testet efter installation, ENDNU, men der skal godt nok skiftes gear noget oftere og den Turbo "lag" bilen før havde er væk (vel og mærke hvis klampen er i bund) ;) Kompressoren, ligesom chippen, er specielt programmeret til den enkelte bil og dennes ECU, så alt ummidelbart kører perfekt. Men igen, man skal vide hvad man laver (det gør min ven, ikke jeg ;) ) når den skal sættes i. Nå, men så blev det prøvet og et sæt er allerede bestilt til fars egen nye dyt :)
Besvaret

jeg tgilslutter mig altså også supermule i at denne påstand ikke holder. hvis kompressoren bruger 30amp hvilket er rigeligt meget for en blæser så belaster den generatoren på bilen helt vildt da en typisk auto generator ligger på 65-90amp hvoraf bilen øvrige komponenter allerede bruger en del. tror allerhøjst den kan udligne sin egen driftmodstand. disse kompressorer er blever solgt næsten ligesålænge der har været biler og jeg har aldrig set en test hvor det er lykkedes at få det til at virke så er det lykkedes for din kammerat må han være alkymist eller også er han ved at lave en styg styg prank med dig.

Guest Supermule
Besvaret

Nok også derfor der er nogen der monterer et stort ekstra batteri, for at føde den, og så skal de oplade det 3 gange om ugen........:lol:

Besvaret
Kan du ikke lige smide et link til producenten eller modellen af den kompressor der?????? For så skal jeg fortælle dig, hvorfor du føler bilen er blevet kvikkere......Det har noget med chippen at gøre, da den bliver programmeret til bilen.....ikke kompressoren. Der er en grund til at INGEN kører med det og det er fordi det ikke gi'r noget som helst.....snarere tværtimod.
Den chip der blev installeret den anden dag er taget ud inden kompressoren blev installeret, så det har INTET med den at gøre. Tak for jeres "concerns", men holder mig nu til hvad jeg selv har oplevet og set de sidste dage. Producent kan jeg ikke oplyse, da disse ikke forhandles i DK endnu, men når dette er sket, så oplyser jeg gerne. Jeg ved man i mange år har kunnet købe look-a-likes på markedet, men disse skulle arbejde anderledes. Alkymist? Styg styg prank? øhhh..??, mener vidst jeg skrev jeg selv har været til stede og selv har prøvetkørt dytten efter installation af begge :rolleyes: Igen, takker for jeres "concerns"... :rolleyes:
Besvaret

Er der ikke sat en anden chip i, da kompressoren blev monteret eller er det standard chippen, der er sat tilbage igen? :rolleye: Dengang jeg havde en Golf IV med Rotrex kompressor, der var bilen da også chippet så den var tilpasset til kompressoren for at få det perfekte forløb. Ja den rykkede sgu ret vildt.

Besvaret
Er der ikke sat en anden chip i, da kompressoren blev monteret eller er det standard chippen, der er sat tilbage igen? :rolleye: Dengang jeg havde en Golf IV med Rotrex kompressor, der var bilen da også chippet så den var tilpasset til kompressoren for at få det perfekte forløb. Ja den rykkede sgu ret vildt.
Og blev den kompressor monteret på en bil med allerede monteret turbo ?? For i testede jo turbo biler med chip, -eller... ??
Besvaret
Og blev den kompressor monteret på en bil med allerede monteret turbo ?? For i testede jo turbo biler med chip' date=' -eller... ??[/quote'] Min gamle Golf IV havde ingenting at gør med Pendlerens bil med chip. Golf'en var en Golv IV 1.8 (sugemotor) som fik 200 hk med kompressor på (der blev også monteret intercooler, komplet udstødning), men det er længe siden jeg havde den.
Besvaret
Min gamle Golf IV havde ingenting at gør med Pendlerens bil med chip. Golf'en var en Golv IV 1.8 (sugemotor) som fik 200 hk med kompressor på (der blev også monteret intercooler' date=' komplet udstødning), men det er længe siden jeg havde den.[/quote'] Nej det var heller ikke dig jeg skrev til, :rolleye: det var "Pendleren" :th2:
Besvaret

*SUK* For at være HELT ærlig (og det skal man jo være), så er jeg en smule træt af at oplyse om *guf* herinde, da man meget hurtigt bliver haglet ned med underlige ideer om hvor forkert man er på den og at det man oplyser om ikke virker, på anden vis er defekt eller at ens bekendte er ved at køre en prank på en!! :rolleyes: Dette var en løbende oplysning imens vi installerede og testede! Spørgsmål er jeg åben overfor, men de samme mistroiske spørgsmål er jeg ked af at besvare! Bilen vi testede på var/er en Turbo (Læs tråden). I denne blev installeret en chip, jeg og en bekendt inden længe, vil forhandle i DK/Skandinavien. Dette medførte 17HK mere samt 23nm ekstra. Vi hev derefter denne chip ud igen, da vi skulle teste en ny slags elektrisk kompressor, som lige er kommet på markedet i Japan. Med andre ord, så stod denne AUDI A4 1.8T standard igen og ja med standard ALT!!!!!! Vi har nu efterfølgende på selv samme bil med standard 178hk og 234nm, med kompressor, målt denne til 207hk og 289nm ( når kompressoren er aktiv ). Vi har nu for et par dage siden testet samme bil MED turbo, MED ny chip, SAMT kompressor og denne blev målt til 222hk og 312nm (når kompressoren er aktiv) Jeg har allerede solgt 12 chip's og 7 kompressorer, så når disse glade og heldige individer vender tilbage med feedback, da jeg har bedt om dette, så skal jeg gerne skrive om det herinde, såfremt det er muligt at lytte UDEN at være kvæulant :th2: INTET batteri skal oplades 15 gange ugentligt, som Supermule, så pænt siger og ej heller belaster dette batteri eller generator!! Jeg har 100% tilbageleverings garanti, såfremt disse på NOGEN måde ikke giver ekstra hk og nm og den smides self. videre til den enkelte som køber disse!! IGEN... Dette er kun en oplysning, INGEN tvang! Så skal jeg vidst lige suge på en smøg!!!

Besvaret
Vi har nu for et par dage siden testet samme bil MED turbo, MED ny chip, SAMT kompressor og denne blev målt til 222hk og 312nm (når kompressoren er aktiv)
Tak det var alt skvadderhovedet her ville vide :eek: Lige et andet spørgsmål, er chippen (generelt) lavet til 95 oktan eller 98 oktan?
Besvaret
Er det ikke muligt at få den her tråd lukket, da den intet formål tjener! Må indrømme jeg er rystet.. Trist for dem som er interesseret!
Ignorér det/dem du ikke mener kan bruges til noget. Jeg synes det lyder overmåde interessant, og glæder mig til fortsættelsen. Engang kunne man jo heller ikke flyve. Det var bestemt "umuligt!" ;)
Besvaret
Ignorér det/dem du ikke mener kan bruges til noget. Jeg synes det lyder overmåde interessant, og glæder mig til fortsættelsen. Engang kunne man jo heller ikke flyve. Det var bestemt "umuligt!" ;)
Tak for opmundringen, Gio :th2: Men tror bare vi stopper her.. Er en smule for, skal vi kalde det, dansk for mig det her :) Men skal da nok lige smide dig en PM med feedback, når den tid kommer!
Besvaret
Tak for opmundringen, Gio :th2: Men tror bare vi stopper her.. Er en smule for, skal vi kalde det, dansk for mig det her :)
Til almindelig info, så kan man selv vedligeholde en liste over hvilke brugere man vil se indlæg fra eller ikke. Klik på folks Avatar - også kendt som "profilbillede" (hvis de har nogen/en/ét), og gå så ind og kig på deres profil. Derinde finder du denne mulighed: 6cxoo05.png Just FYI...:D
Besvaret
Til almindelig info' date=' så kan man [i']selv vedligeholde en liste over hvilke brugere man vil se indlæg fra eller ikke. Klik på folks Avatar - også kendt som "profilbillede" (hvis de har nogen/en/ét), og gå så ind og kig på deres profil. Derinde finder du denne mulighed: Just FYI...:D
Øhhh.................. okay!!! I guess!!! :rolleyes: Mente umiddelbart vi alle var voksne mennesker og at dette IKKE var debatten på Jubii!!!!!
Guest Supermule
Besvaret

Kan du ikke lige smide rullefeltsudskrifter af tingene online???? Sætter du kompressoren før eller efter turboen på indsugningssiden????? Og lidt sund skepsis burde du forholde dig til og ikke spille pisse fornærmet. For var det så godt, hvorfor ser vi det så ikke i Tyskland hos de store tunere????

Besvaret

Uhm....der findes mange ting /teknik i Østen som aldrig nogen sinde kommer uden for landets grænser - ej heller ikke hos de store tuningsfirmaer. Samme firmaer som forøvrigt er bundet af lukrative sponsoraftaler af de kendte mærker. (ja, har venner inden for branchen, så har hørt lidt om hvordan de store mærker forblir store mærker) Jeg er af natur altid skæptisk, men aldrig lukket for nye tiltag - så hvis de her nye ting giver nogenlunde det der blir skrevet, er det sq da skide fint. Der findes SÅ mange forskellige chips og elektriske dit og dat på Ebayt f.eks som ikke gir en skid af hvad de lover i salgsannoncen - nok derfor folk er mistroiske. Men man skal regne med at du har testet på en turbo motor, det gir nemlig intet på en sugemotor. Det tvivler jeg meget på - men det har du heller ikke skrevet noget om - så det skal du ikke lastes for hehe. men altså 1000kr for 12-17 hk - det er ok billigt. En chiptuning koster generelt omkring 4-10k og gir omkring en 30-50 hk alt efter motor og bil osv osv. så det hænger meget godt sammen. Tror du den elektriske kompressor gir det ekstra hk - fordi den når at køle luften lidt ned inden den ryger i møllen på bilen ? Kold luft til en bil, gir ret gode resultater, især i en turbo bil. Men held og lykke med testene og salget - lyder spændende.

Besvaret
Kan du ikke lige smide rullefeltsudskrifter af tingene online???? Sætter du kompressoren før eller efter turboen på indsugningssiden????? Og lidt sund skepsis burde du forholde dig til og ikke spille pisse fornærmet. For var det så godt, hvorfor ser vi det så ikke i Tyskland hos de store tunere????
Du har helt ret.. SUND skepsis (nøgleordet her er SUND) Ingen er pissefornærmet, ihvertfald ikke jeg. :rolleyes: Er som bare en smule træt af "Rasmus modsat" typer... :laugh: Er RET sikker på der ALTID har og ALTID vil eksistere biludstyr i Japan, som du og den tyske verden ALDRIG vil se eller høre om, men Basse siger egentlig det der skal siges. Jeg takker mange gange for interessen til dem som har sendt PM's med ønske om køb, spørgsmål og gode idéer :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...