Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Min fantastiske Fabia har lige være til 30.000 km service hos Skoda i Fosie, og fik skiftet olie og oliefilter. Med det samme da jeg hentede bilen i dag bemærkede jeg en susende lyd under handsketummet som helt sikkert ikke var der i morges. Det er naturligvis noget med ventilationssystemet, da det varierer med hvilke hastigheder jeg anvender, men lyden er uafhængigt af hvilken retning det "puster". Er der nogen der kan give et bud på hvad pokker det kan være fordi jeg forstår ikke et klap:confused: ??? Det bør da ikke komme efter et servicetjek eller er det bare mig der uvidende?

Besvaret
Min fantastiske Fabia har lige være til 30.000 km service hos Skoda i Fosie, og fik skiftet olie og oliefilter. Med det samme da jeg hentede bilen i dag bemærkede jeg en susende lyd under handsketummet som helt sikkert ikke var der i morges. Det er naturligvis noget med ventilationssystemet, da det varierer med hvilke hastigheder jeg anvender, men lyden er uafhængigt af hvilken retning det "puster". Er der nogen der kan give et bud på hvad pokker det kan være fordi jeg forstår ikke et klap:confused: ??? Det bør da ikke komme efter et servicetjek eller er det bare mig der uvidende?
De har nok byttet pollen filteret og ikke sat dækselet rigtig på igen :):)
Besvaret
Min fantastiske Fabia har lige være til 30.000 km service hos Skoda i Fosie, og fik skiftet olie og oliefilter. Med det samme da jeg hentede bilen i dag bemærkede jeg en susende lyd under handsketummet som helt sikkert ikke var der i morges.
Måske de endelig har sat en motor i bilen, og det er den du kan høre?? :laugh:
Besvaret
De har nok byttet pollen filteret og ikke sat dækselet rigtig på igen :):)
Hvis det er sandsynligt så skal jeg vel et smut forbi dem igen, oder was? Homer :fight: .... good one ;)
Besvaret

Jeg takker og giver dem et ring og et besøg i morgen. Der kan jo ikke være nogen tvivl om at det er noget de har forårsaget :th2: så burde de jo også kunne fixe det

Besvaret
Det er vel hvad man kan forvente når man skifter fra Luksus BMW til Skoda
Hehe.. Utvivlsomt rigtigt - men samme værksted roder også med luksus Audi så vidt jeg ved :rolleyes: Jeg skal i øvrigt nok undlade at komme med sjove historier om luksus-BMW på nuværende tidspunkt :p
Besvaret
Hehe.. Utvivlsomt rigtigt - men samme værksted roder også med luksus Audi så vidt jeg ved Jeg skal i øvrigt nok undlade at komme med sjove historier om luksus-BMW på nuværende tidspunkt :p
Hehe Audi anser jeg ikke som luksus :) Men BMW historierne må du gerne komme med - jeg kører ikke BMW :) Har hørt lidt om dine historier... tænkte du godt kunne tage lidt gas :love2:
Besvaret
Hehe Audi anser jeg ikke som luksus
Ah.. Så er jeg ikke den eneste ;)
Men BMW historierne må du gerne komme med - jeg kører ikke BMW
Nix :) Dem har jeg vist udpenslet nok. Ingen tvivl om at jeg nok VAR uheldig med min femmer og at jeg VAR uheldig med værkstedet. Intet er perfekt, må man kunne lære af det.
Har hørt lidt om dine historier... tænkte du godt kunne tage lidt gas :love2:
No worries... Det kan jeg sagtens.. :thumbup:
Besvaret

jeg må lære at levet med "suset" ... er lige kommet hjem igen, de tjekkede filteret og det sad som det skulle, og konkluderede at det nok var noget skidt der havde sat sig fast i ventilationen, og at jeg bare må acceptere lyden. :thumbdown

Besvaret
... er lige kommet hjem igen' date=' de tjekkede filteret og det sad som det skulle, og konkluderede at det nok var noget skidt der havde sat sig fast i ventilationen, og at jeg bare må acceptere lyden. :thumbdown[/quote'] Det var bare den sidste vending, jeg ville acceptere. Hvis lyden er kommet efter, de har lavet bilen, så skal det da bare fixes. Har du prøvet at køre blæserne på fuld blæs og så lukke alle de luftdyser, der ikke er i nærheden af lyden for at få så meget blus på. Prøv både med varm og kold luft.
Besvaret

enig credde, det var også mit udgangspunkt, men mekanikeren prøvede hvad han kunne og lige meget hjalp det. Mht til diverse tests så er de prøvet :sad:

Besvaret
enig credde' date=' det var også mit udgangspunkt, men mekanikeren prøvede hvad han kunne og lige meget hjalp det. Mht til diverse tests så er de prøvet :sad:[/quote'] Så må de jo give dig en lånebil indtil fejlen er udbedret. Det er da den ringeste service jeg nogensinde har hørt om.
Besvaret

Kan det tænkes at det kan være selve det nye filter de har sat i der er problemet, men at de bare er for nærige til at indrømme det? Jeg har lige ligget og rodet rundt og det lyder altså som om lyden kommer gennem det nye filter. Det er pisseirriterende, og nu tror jeg faktisk ikke længere rigtigt på forklaringen om skidt i ventilationen.:mad:

Besvaret
Jeg har lige ligget og rodet rundt og det lyder altså som om lyden kommer gennem det nye filter.
Kør op til dem igen - bed dem tage filteret ud...og se om lyden er væk. Så får i da opklaret dét.
Besvaret
... er lige kommet hjem igen' date=' de tjekkede filteret og det sad som det skulle, og konkluderede at det nok var noget skidt der havde sat sig fast i ventilationen, og at jeg bare må acceptere lyden. :thumbdown[/quote'] Nu du selv nævner det ... Jeg har oplevet noget tilsvarende - men jeg kan ikke huske om det var på min Fabia - altså noget som var kommet ind og støjede, når blæseren "kørte forbi". Anyway - det forsvandt efter et stykke tid.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...