thn Skrevet August 15, 2007 Rapporter Skrevet August 15, 2007 Jeg er lige blevet den lykkelige ejer af en Lenovo 3000 C200. Den volder mig desværre lidt problemer :-( øv Den er præinstalleret med en Vista og en MASSE crap programmer, så ingen tvivl om at der skulle foretages en formatering. Jeg putter min gamle WinXP cd i drevet men der går ikke længe før jeg får den klassiske blå skærm med en masse koder på. Jeg forsøger nogle gange. I desperation prøver jeg med en Win2000 cd og det virker perfekt. Jeg får formateret og installeret Win2000. Nu vil jeg så prøve med XP igen. Men jeg får præcis samme blå skræm :-( Hvad skal jeg gøre ?? Mvh Dennis
Gio Besvaret August 15, 2007 Rapporter Besvaret August 15, 2007 Jeg putter min gamle WinXP cd i drevet men der går ikke længe før jeg får den klassiske blå skærm med en masse koder på.Hvilken udgave? Al´så' date= den oprindelige uden servicepacks, eller...?
thn Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 ja det er den oprindelige. Kan det være problemet?
Gio Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 ja det er den oprindelige. Kan det være problemet?Det kan det sagtens. Din BSOD skyldes typisk en outdated/giftig eller direkte manglende driver. Prøv at låne en installations-cd af nyere dato med SP2, og prøv om det hjælper. Jeg har selv haft "fornøjelsen" af lignende problemer et par gange.
birkster1977 Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Hvis det er en maskine med Dual core CPU kan dette godt være årsagen til at XP giver problemer, jeg ved er muligt at disable den ene core, men lige hvordan det gøres på lenovo maskinerne ved jeg ikke.
Guest Supermule Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Det er slet ikke det der er problemet..... Der mangler en SATA driver til harddisken på din XP CD. Win2000 har en compatibility driver indbygget, men XP cd'en har den ikke med.... Gå ind i din BIOS og ændr din harddisk fra SATA til "compatibility".....Så skal du bare se.....;)
thn Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 Det er slet ikke det der er problemet..... Der mangler en SATA driver til harddisken på din XP CD. Win2000 har en compatibility driver indbygget, men XP cd'en har den ikke med.... Gå ind i din BIOS og ændr din harddisk fra SATA til "compatibility".....Så skal du bare se.....;) hmm... synes bare ikke jeg kan ændre noget for harddisk. det eneste jeg har min bios er dato mv, password og boot rækkefølge
Guest Supermule Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Nej.....kig igen...:) hmm... synes bare ikke jeg kan ændre noget for harddisk. det eneste jeg har min bios er dato mv' date=' password og boot rækkefølge[/quote']
thn Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 nå, så må jeg tilbage til Gio´s råd og prøve det
Guest Supermule Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Jeg har lige inst, en XP pro uden service packs på 2 stks Lenovo'er..... Gik uden probs, når HD er sat til "compatibility"......i BIOS. Dump et screenshot af din BIOS, så vi kan se hvad den siger..... nå' date=' så må jeg tilbage til Gio´s råd og prøve det[/quote']
Gio Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 nå' date=' så må jeg tilbage til Gio´s råd og prøve det[/quote']SM´s råd lyder ikke tosset. Smid et billede af din BIOS-menu - så burde vi kunne pege det rigtige sted. :)
thn Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 Dette er billeder af de 5 menu sider.. håber man kan se hvad der foregår
Guest Supermule Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 Kig lige bagpå pc'en og se om der ikke står et typenr svarende til 6460-65g.... Derefter kan du hente drivere til HD hos Lenovo her Når den så under boot af OS, spørger efter en 3 parts driver til SCSI, så inst. du den du har hentet ved hjælp af et image på en cd.....Alternativt en USB key....
thn Besvaret August 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 16, 2007 sorry... skal lige lære at læse ordentlig
thn Besvaret August 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 20, 2007 Så er det vist tid til en lille update. Har haft lidt travlt de sidste dage så jeg er ikke kommet helt så langt som håbet. Jeg forsøgte først at finde en driver til HDD. Det var dog uden held. Der var læssevis af drivere på hjemmesiden men til alt andet end HDD Så forsøgte jeg GIO´s bud med en nyere, og lånt, version af XP. Den kunne så bare overhovedet ikke boote fra cd :-( så ellers ud til at have de samme filer i roden som min egen men den ville ikke. Så måtte jeg prøve om jeg kunne installere fra win2000 og så oveni. Det kunne godt lade sig gøre men betyder så desværre at jeg har winxp på en 4,5 GB partition og win2000 på en anden partition :-( og jeg havde ikke adgang til at ændre det. Men jeg kører da XP i det mindste nu Nu bøvler jeg så bare med at få internet på lortet. Jeg har aldrig prøvet at rode med trådløst før. (har dog router stående, så det skulle kunne lade sig gøre) Under netværksforbindelser er der oprettet en LAN forbindelse og en 1394 forbindelse. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg kommer til at søge efter noget net.. synes ikke jeg kan finde det noget steder. Bud? Mvh Dennis
thn Besvaret August 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2007 Så fik jeg installeret driver til wireless. Er der nogen der kan forklare mig hvad jeg gør når jeg får denne fejl: "Der kunne ikke oprettes forbindelse til det pågældende netværk. Netværket er muligvis ikke inden for rækkevidde mere. Opdater listen over tilgængelige netværk, og prøv at oprette forbindelse igen." Pc´en står lige ved siden af routeren og der er fuld udslag i signalmeteret Jeg fandt et åbent netværk i bygning som jeg godt kunne logge på. Hvorfor så ikke mit eget som har meget mere signal Mvh Dennis
thn Besvaret August 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2007 Jeg kan se at jeg ikke helt havde valgt det samme som dig. Havde valgt WPA-PSK. og spørg mig ikke hvorfor, jeg ved intet om alt det her. Men nu har jeg valgt præcis de samme ting som dig og det giver desværre præcis samme resultat :( (edit) Den der WEP ting er lavet med 26 karakterer i min router opsætning. Har det noget at sige? kan se at når man går i egenskaber igen ser det ud til at netværksnøglen kun er 8 karakterer (Edit) Mvh Dennis
Rene Larsen Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Du skal benytte den opsætning som DIN router har, da det er den som du ønsker at forbinde til. D.v.s. at hvis din router et sat til at benytte WEP (som ikke er den bedste beskyttelse, WPA er bedere), skal du også sætte din PC op til dette - med den SSID og nøgle som DIN router et sat op med.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu