cbpwr Skrevet September 2, 2007 Rapporter Skrevet September 2, 2007 Hej Har boet her siden feb. 2006, har aldrig fået nogle skatte papire fra skatteverket. Kun dem med mit person nr osv. Ingen selvangivelse. Min kone som har arbejdet ca. 1 måned i sverige har fået svensk selvangivelse (logisk nok). Skal jeg have en ? Arbejder jo 100% i dk. -Claus-
Guest Trine Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Ja du er fuldt skattepligtig i Sverige, så du SKAL aflevere en selvangivelse. At den så i de fleste tilfælde indeholder udelukkende nuller er en anden sag...
Gio Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Ja du er fuldt skattepligtig i Sverige' date=' så du SKAL aflevere en selvangivelse. At den så i de fleste tilfælde indeholder udelukkende nuller er en anden sag...[/quote']Jeg kan sagtens forstå forvirringen. Den eneste gang jeg har udfyldt en svensk selvangivelse, var da jeg solgte min gamle lejlighed jeg boede i fra 2003 til 2005, og dermed skulle betale skat af fortjenesten. Den kom helt automatisk til min nye danske adresse, og blev udfyldt, indsendt og betalt. Efter jeg flyttede herover anden gang, har jeg ikke set skyggen af noget som helst. Og det er tilsyneladende ikke et problem. Præcis som det heller ikke var det tidligere, da jeg boede her. Lån ligger i dkr, og indkomst 100% i dk - for god ordens skyld.
Guest Trine Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Jeg kan sagtens forstå forvirringen. Den eneste gang jeg har udfyldt en svensk selvangivelse, var da jeg solgte min gamle lejlighed jeg boede i fra 2003 til 2005, og dermed skulle betale skat af fortjenesten. Den kom helt automatisk til min nye danske adresse, og blev udfyldt, indsendt og betalt. Efter jeg flyttede herover anden gang, har jeg ikke set skyggen af noget som helst. Og det er tilsyneladende ikke et problem. Præcis som det heller ikke var det tidligere, da jeg boede her. Lån ligger i dkr, og indkomst 100% i dk - for god ordens skyld. Og du har så meget gæld at du ingen renteindtægter har overhovedet på dine konti?
Gio Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Og du har så meget gæld at du ingen renteindtægter har overhovedet på dine konti?Spidsfindigt spørgsmål, Fru Moerke. Hvis det forholder sig sådan at jeg må svare "ja", så er det nok u-interessante små-beløb det drejer sig om. Jeg er desværre ikke indehaver af en hengemt schweizisk konto indeholdende poker-millioner :p Jeg skrev bare omkring min egen erfaring med svensk selvangivelse. Jeg kan jo ikke få noget skat tilbage fra Sverige alligevel, eftersom jeg ikke (direkte) betaler dem en bøjet fem-øre. Jeg skal også gerne indrømme, at jeg HADER selvangivelser - svenske som danske! Jeg er en spade til tal - men er heldigvis tilsvarende super-god på en del andre punkter.
Guest Supermule Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Hvorfor skal du altid væve dig rundt om ting???? Du indrømmer du er blank til tal, men skal lige indskyde at du er fandens dygtig til andre ting??? Hvorfor det???? Jeg undres...........Som du selv har udtalt i en anden tråd....... Det er da en ærlig sag, ikke at ha' en rød reje på sin konto i Sverige..... Det er da da mange der ikke har, da den tit bliver brugt til regninger og ikke andet..... Så svar dog ja og vær ligeglad med resten....... Spidsfindigt spørgsmål, Fru Moerke. Hvis det forholder sig sådan at jeg må svare "ja", så er det nok u-interessante små-beløb det drejer sig om. Jeg er desværre ikke indehaver af en hengemt schweizisk konto indeholdende poker-millioner :p Jeg skrev bare omkring min egen erfaring med svensk selvangivelse. Jeg kan jo ikke få noget skat tilbage fra Sverige alligevel, eftersom jeg ikke (direkte) betaler dem en bøjet fem-øre. Jeg skal også gerne indrømme, at jeg HADER selvangivelser - svenske som danske! Jeg er en spade til tal - men er heldigvis tilsvarende super-god på en del andre punkter.
Gio Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Hvorfor skal du altid væve dig rundt om ting???? Du indrømmer du er blank til tal, men skal lige indskyde at du er fandens dygtig til andre ting??? Hvorfor det???? Jeg undres...........Som du selv har udtalt i en anden tråd....... Det er da en ærlig sag, ikke at ha' en rød reje på sin konto i Sverige..... Det er da da mange der ikke har, da den tit bliver brugt til regninger og ikke andet..... Så svar dog ja og vær ligeglad med resten....... Hvad er det du prøver at sige? :D *nudge-nudge*
Guest Trine Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Min pointe er bare at man, grundet sin fulde skattepligt i Sverige, skal indberette til det svenske skattevæsen. Renteindtægter (værende fra danske eller svenske konti!!) er en lille sjov ting som rigtig mange ikke tænker over, men de er rent faktisk skattepligtige i SE og ikke i DK. Spekulationer om det nok går alligevel, og det jo ikke er så mange penge yada yada yada.... er i mine øjne sagen uvedkommende. Du spurgte om du skulle selvangive i Sverige når du er grænsegænger, og svaret er ubetinget ja. (så kan du jo vælge at lukke øjenene og gøre ingenting..det blander jeg mig ikke i:))
Gio Besvaret September 2, 2007 Rapporter Besvaret September 2, 2007 Min pointe er bare at man, grundet sin fulde skattepligt i Sverige, skal indberette til det svenske skattevæsen. Renteindtægter (værende fra danske eller svenske konti!!) er en lille sjov ting som rigtig mange ikke tænker over, men de er rent faktisk skattepligtige i SE og ikke i DK. Spekulationer om det nok går alligevel, og det jo ikke er så mange penge yada yada yada.... er i mine øjne sagen uvedkommende.Point taken - og jeg må jo aflevere tallene, når og hvis de spørger efter dem :)
thsk Besvaret September 3, 2007 Rapporter Besvaret September 3, 2007 Renteindtægter (værende fra danske eller svenske konti!!) er en lille sjov ting som rigtig mange ikke tænker over' date=' men de er rent faktisk skattepligtige i SE og ikke i DK.[/quote'] Ja, men hvis man for hver svensk konto har renteindtägter for under 100 kr så bliver det ikke beskattet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu