Dani Skrevet September 12, 2007 Rapporter Skrevet September 12, 2007 Så skal jeg ud og købe bil. Meeen kan ikke beslutte mig om det skal være Mercedes 320cdi E - klasse W211 eller 400cdi E - klasse W211. Der var en mekaniker der sagde at jeg skulle holde mig lang væk fra 400cdi, da der er en masse bøvl med motoren. Er det rigtig? håber nogen kan hjælpe. Fortsat god dag
Guest Supermule Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Helt klart 400cdi, men den er dyr at holde kørende.....Men hold da kæft et motorvejslokomotiv...........:)
Dani Besvaret September 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2007 I know :-) Men det er jo en diesel som kører 10,6 på literen. 320 kører lidt over 13 på literen så 3 km til eller fra, hvor meget betyder det....
Guest Supermule Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Ikke en skid.....Det kommer an på hvor tung din højre fod er.....ganske enkelt!! :) I know :-) Men det er jo en diesel som kører 10,6 på literen. 320 kører lidt over 13 på literen så 3 km til eller fra, hvor meget betyder det....
Dani Besvaret September 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2007 yep, men det er bare motoren jeg er lidt nervøs over, at de simpelthen dør ved ca.4 - 500.000km
Gio Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 yep' date=' men det er bare motoren jeg er lidt nervøs over, at de simpelthen dør ved ca.4 - 500.000km[/quote']Mener du det alvorligt?!?
Guest Supermule Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Mange motorer dør langt før..................yep' date=' men det er bare motoren jeg er lidt nervøs over, at de simpelthen dør ved ca.4 - 500.000km[/quote']
Dani Besvaret September 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2007 Jeg har selv set en Mercedes S klasse 400cdi taxa hvor top stykket var revnet og dysserne var færdig, da jeg spurgte hvor meget den var kørt svarede manden 396.000km, han fortalte så at det var simpelthen sygdom på 400cdi motorene
Dani Besvaret September 12, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 12, 2007 Det var så hvad mekanikeren sagde, men en 400cdi er jo en stor motor, den burde ikke tage så meget skade bare efter små 400.000km, der skulle bestilles en ny motor til bilen.
Guest Supermule Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 En taxa kan du ikke bruge som reference......De bliver stoppet og startet en million gange om dagen, samt fyret af på en kold motor..... Slet ikke det samme som den slags kørsel du kører når du pendler..... Køb du trygt en 400cdi i tyskland med garanti på....Så er du sgu godt kørende!! Alternativet kunne jo være en A8 4,0TDi
Gio Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Det er vel de færreste der kører 400.000 i én og samme bil. Men fair nok, hvis du satser på at have den i mange år, og/eller kører ekstremt mange kilometer om året.
PRESTIGE AUTO Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Må jeg ha lov til at foreslå en E420cdi... Der har været problemer med 400 motoren, kædehjulene til knastkæden har været dårlige på motoren og hvis de ikke er blevet skiftet i tide så dør motoren når kæden hopper.... 420cdi motoren har ikke de problemer.... Sådan en med en chip hænger fint med en E55!! Jeg får nok snart en ind så kan du komme forbi og se om det er noget for dig!!
Guest Mogens Besvaret September 12, 2007 Rapporter Besvaret September 12, 2007 Et dansk fænomen... Det er vel de færreste der kører 400.000 i én og samme bil... Enig - sådan noget foregår kun i afgiftsplagede lande som DK. I andre lande, hvor der hersker normale tilstande uden afgift, køber man vel ikke en bil med dét høje km-tal medmindre, man får den "foræret..."
Guest PeterK Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Jeg har lige købt en MB 350 Kombi (Benzin) Avantgarde, FULDT udrustet. 2 år gammel, 50.000km. Jeg gav små DKK250.000 for den!! Fantastisk cruiser og jeg har lige været i Århus med kone og 2 børn og FULD oppakning. Kørte ret frisk og den gik sgu 12,5 km/L......Det syntes jeg VIRKELIG er imponerende for en små 2 tons stationcar som er strømlinjet som en skotøjsæske:laugh: Jeg kan derfor på det kraftigste anbefale dig denne model og så er det en benzin som lyder LANGT bedre og støjer LANGT mindre. Den er på INGEN måder sløv og rykker fint ALTID. Jeg er vant til at køre 911, og var lidt betænkelig ved denne familiebil, MEN superpositivt overrasket! Præstationer/facts: (250 km´t, 0-100 = 7,1 (kombi), 7-trins automat, 272HK) Årlig afgift ca. 2600sek!! Til orientering bliver jeg dagligt vækket af min genbo når han starter sin MB 270 CDI......Kedelig kedelig lyd:flov:
larscph Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 12,5 km/L i en 272 hk stationcar på benzin.. Lyder ret imponerende.. Den er opgivet til 9-10 km/L ved blandet kørsel på MB's website. Hvad bruger den af benzin ved almindelig daglig kørsel? En diesel støjer i øvrigt ikke når den først er oppe i fart. Slet ikke en stor MB slæde da.
Guest PeterK Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 12,5 km/L i en 272 hk stationcar på benzin.. Lyder ret imponerende.. Den er opgivet til 9-10 km/L ved blandet kørsel på MB's website. Hvad bruger den af benzin ved almindelig daglig kørsel? En diesel støjer i øvrigt ikke når den først er oppe i fart. Slet ikke en stor MB slæde da. Den køre ca. 9-10 km/L, når jeg køre fra Klagshamn til Vestra Hamnen, men når jeg kører til jobbet i Ballerup og vi først er ude på motorvejen, så kører den 11-12 stykker.........Den nye 7 trins gearkasse er uhyggelig effektiv/intelligent - ikke en omdrejning for meget, medmindre du spørger efter dem:laugh:
Guest PeterK Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Helt seriøst syntes jeg ikke der er det store at hente/spare ved større dieselbiler, medmindre det er V8,V10 eller 4x4 hvor topmodellerne i benzin køre < 5km/L Man skal virkelig køre MANGE kilometer, før det virkelig betaler sig. Desuden har de sidste vintre vist at dieselprisen nærmest var den samme som oktan 95 og det er stadigvæk LANGT lettere at sælge en brugt benzin i Sverige end en diesel. Dog ikke dem som kører 20+ km/L som er blevet meget moderne. Jeg ved at diesel ikke støjer oppe i fart, men hvor tit er man rigtig oppe i fart i København i disse kø-helvedes tider, hvor jeg cruiser rundt med soltaget åbent i min nye MB 350;)
larscph Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Det er langt lettere at opnå fast rabat på diesel. Jeg får 100 øre per literpå den skiltede pris i Danmark. Lige nu kører Jet dog stadig priskrig på diesel i Sverige så det er faktisk billigere at tanke her. Kører så i øvrigt også ~60.000 km årligt og meget af det på motorvej, så er der vist ikke meget tvivl om at diesel er det smarteste uanset om det er min nuværende VAG 2.0TDI eller den tidligere 3 liters række-6 fra BMW. Jeg syntes faktisk også min gamle BMW lød ganske fint, men selvfølgelig klart en diesel.. Og så trak den som et lokomotiv. Bestemt ikke symaskine. Men ellers er jeg enig, hvis man syntes lyden af diesel er ringe, så skal man da seriøst overveje en benzin motor.
Guest PeterK Besvaret September 13, 2007 Rapporter Besvaret September 13, 2007 Men ellers er jeg enig, hvis man syntes lyden af diesel er ringe, så skal man da seriøst overveje en benzin motor.
Guest Mogens Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Bi-fuel Eller man kunne overveje en 2-bil strategi til f.eks DKK 300.000. .... Kr. 100.000 Passat TDI, Golf TDI eller lign. 3-5 år gamle udgaver På ovenstående vil afskrivningen være yderst begrænset over de næste 3 år.... Det er underligt, så lidt der tales om bi-fuel biler herinde - det er nærmest et ikke-eksisterende begreb. På landevejen synes jeg, man eksempelvis ser relativt mange Saab bio-power, men det er åbenbart ikke Sund-debat-læsere, der ejer/kører i dem. I så fald måtte man formode/forvente lidt input/erfaringer/argumenter fra dem...
credde Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Det er langt lettere at opnå fast rabat på diesel. Jeg får 100 øre per literpå den skiltede pris i Danmark. Lige nu kører Jet dog stadig priskrig på diesel i Sverige så det er faktisk billigere at tanke her. Hvordan får du så meget rabat?
credde Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Eller man kunne overveje en 2-bil strategi til f.eks DKK 300.000. .... På ovenstående vil afskrivningen være yderst begrænset over de næste 3 år.... Den strategi har jeg lavet for en måned siden. Væk røg diesel-passaten og ind med en Fiat Punto 1.2 benzin (som kører mellem 17-20 km/l på de tankninger jeg har foretaget). For 3 uger siden kom så Porschen til :th2:
larscph Besvaret September 14, 2007 Rapporter Besvaret September 14, 2007 Hvordan får du så meget rabat? Det er via mit arbejde hvor man har kringlet en ret god aftale med et af benzinselskaberne.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu