Jump to content

Recommended Posts

Besvaret
Tænk engang... Jeg havde forventet at få nogle svar, men de kom ikke. Men det er vel egentlig også dejligt... Den, der tier, samtykker...?
Lige akkurat! :th2: Jeg har længe villet skrive i den her tråd, faktisk har jeg quoted de sidste mange indlæg og gået i gang med at skrive... men hver gang synes jeg bare at jeg gentog hvad der allerede var blevet sagt... Jeg er ked af, at Inge ikke har lyst til at være herinde mere, men jeg kan FINT forstå hende, og jeg er klart enig i hendes beskrivelse af debatten. Først tænkte jeg, at jeg følger trop, loggede ud og regnede ikke med at jeg ville skrive herinde mere, da jeg ikke rigtigt synes at mit blodtryk kunne klare det... og gang på gang blev jeg temmelig nedtrykt og rigtig tosset over hvordan nogle tillod at opføre sig overfor andre... Efter en kort samtale med en herindefra på msn, besluttede jeg, at fandme nej! Jeg skal ikke trække mig tilbage, og de der nu påvirker mit blodtryk skal ikke vinde! Efter det fandt jeg ignorefunktionen - og DEN kan klart anbefales!! Jeg tror, at vi allesammen herinde har en del at sige til, hvordan debatten skal fungere, og i den anledning har jeg simpelthen valgt at være mere positiv og rose folk når jeg kan komme til det... Debatten har brug for et boost af god karma, og det vil jeg gerne tilføre den, da jeg synes den har været virkelig god det meste af den tid, jeg har færdes herinde, og jeg synes jeg skylder alle de søde mennesker herinde at vi vender debatten til et sjovt og rart sted at være... Det kan godt være at det virkelig lidt tåbeligt, at jeg bruger en aften på at sende PM'er til folk om nogle ting jeg synes de har gjort godt, men det har jeg nu altså gjort, og for første gang længe glædede jeg mig en morgen til at logge på debatten :D Dét er længe siden og det kan VARMT ANBEFALES! Jeg kan kun opfordre til at vi hver især ændrer holdning og forsøger at passe på den positive ånd herinde... blandt andet ved at komme med ros i stedet for ris, og ved at afværge store konflikter inden de bryder ud... ( et eksempel er denne tråd hvor Gio simpelthen klarer konfliktforebyggelse til ug med slange og kryds :love2:http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=6842) Der er rigtig mange søde mennesker herinde, og forummet er guld værd, så lad os passe godt på det! Mvh Camilla *som nu vimrer ud i køkkenet og ser om urtethe'en har trukket længe nok, lede efter tændstikker så jeg kan tænde lidt røgelse, tænde for noget pling-pling musik og saligt synge "karma pooooooliceeee"* :p
Besvaret
Tænk engang... Jeg havde forventet at få nogle svar, men de kom ikke. Men det er vel egentlig også dejligt... Den, der tier, samtykker...? :rolleyes:
Det tangerer til at være ren forglemmelse... Jeg læste dit indlæg og tænkte at det var da noget af det klogeste der var skrevet i denne tråd. Kunne ikke undgå at more mig over din job-samtale analogi :laugh: Men du har helt ret. Super godt indlæg. God weekend allesammen, her får vi travlt i dag for at forberede min unge sambos 30 års fødselsdags-fest... :)
Besvaret

Jeg har haft det lidt på samme måde som Camilla. Har taget tilløb et par gange, men alligevel sagt til mig selv, at den debat "gider" jeg ikke deltage i og, at dét jeg havde at sige, ville være en gentagelse af andre indlæg. Men Cathrines bemærkning om, at den der tier samtykker, fik mig alligevel lidt op i stolen. Det er jo i og for sig rigtigt nok, men omvendt mener jeg også, at alle os, der næsten dagligt gør brug af dette forum og gerne vil bevare det som et lødigt og rart sted at være med hyggesnak og ikke mindst et væld af nyttige informationer må tilkendegive, når vi synes, at nok er nok. Jo flere jo bedre og dermed større mulighed for at holde niveauet på et fornuftigt plan. Og jeg kan bare tilslutte mig Cathrines bemærkning om, at selv om det er et offentligt forum og vi lever i et frit land med ytringsfrihed, så er der altså en grænse for, hvad man kan tillade sig. Ude i det "virkelige" samfund er der også et sæt uskrevne regler, som vi (de fleste) efterlever. Det samme bør også være tilfældet, når vi sidder ved skærmen. Alt andet er uudholdeligt. M.h.t. nye medlemmer og søgefunktionen, ja så er det efterhånden blevet et megastort forum, hvor det kan være svært at finde rundt. Jeg kan selv have svært ved at finde et indlæg/emne, som jeg ved er blevet behandlet her inde tidligere. Så for helt nye medlemmer, kan jeg godt forstå, hvis det virker lidt overvældende. Men hvis man ikke "gider" bruge tid på at svare på spørgsmål, der har været oppe at vende før, kan man jo godt på en pæn måde henvise til tidligere indlæg med et link eller springe over og lade andre om at svare. Til "gårdvagten" Gio vil jeg bare sig, du gør et godt stykke arbejde, det er ikke altid lige let at ha´ overblikket på så stor en skolegård, men en kop x-tra god kaffe hjælper sikkert på det:D Nu vil jeg køre til DK og blive opvartet:p. Rigtig go´ weekend til alle, med håb om en masse nye, gode og brugbare indlæg her i Debatten:th2:

Besvaret
Jeg ønsker ikke længere at være en del af Øresundsdebatten. Tonen herinde er efterhånden så plat og dårlig, at jeg ikke synes at kunne identificere mig med stedet. Det gælder tilsyneladende mest om at svine andre til, komme med hurtige dumsmarte og nedladende kommentarer til andre samt at retfærdiggøre overtrædelser af færdselslov og andre bestemmelser. Her hører jeg ikke til! Tak til alle jer, der har deltaget i seriøs rådgivning og debat herinde. Jeg vil samtidig opfordre Foreningen Øresundsborger til at løsrive sig helt fra Øresundsdebatten og fortsætte som en seriøs forening. /Inge
Jeg har også haft en længere pause herfra pga. det du skriver. Jeg er på en måde glad for at der også er andre der har følt sig påvirket af omgangstonen. Men jeg håber selvfølgelig at der bliver luget ud i ukrudtet så der er plads til os allesammen. Det der sker er nok at det tit kan være lettere at skrive ting som man aldrig ville kunne sige lige op i ansigtet på et andet menneske. Det synes jeg er en god regel for hvordan man selv kan mærke når man skærper tonen lidt i overkant.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...