popp.byg Skrevet September 25, 2007 Rapporter Skrevet September 25, 2007 Hej Jeg sidder også renger lidt på det med at flytte over sundet...! Jeg er nu kommet ind i et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Kæresten er på su, og har et lille job ved siden af. Hun tjener knap 7-8000kr om måneden. Men hende fradrag vil blive højere end dette beløb hvis vi flytter til sverige, da hun vil have omkring 150 tur/retur hver dag. Hende fradrag vil komme til at lægge på omkring 9-10K....! Hvordan får vi udnyttelse af dem...? -POPP-
mrode Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Hej Jeg sidder også renger lidt på det med at flytte over sundet...! Jeg er nu kommet ind i et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Kæresten er på su, og har et lille job ved siden af. Hun tjener knap 7-8000kr om måneden. Men hende fradrag vil blive højere end dette beløb hvis vi flytter til sverige, da hun vil have omkring 150 tur/retur hver dag. Hende fradrag vil komme til at lægge på omkring 9-10K....! Hvordan får vi udnyttelse af dem...? -POPP- http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/afsnit5studerendeledigeogpensionister/ Studerende har ikke normalt befordringsfradrag.
popp.byg Besvaret September 25, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 25, 2007 http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/afsnit5studerendeledigeogpensionister/ Studerende har ikke normalt befordringsfradrag.Arrrh...! Tak for dette link Studerende har ikke befordringsfradrag for transport mellem hjem og uddannelsessted, men de får rabat på månedskort til den kollektive trafik.Men forstår ikke hvorfor studerende ikke kan få befordring hvis det evt. har langt til skole/uddannelsessted. Men sådan er reglerne bare. ØV
DoJo Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Arrrh...! Tak for dette link Men forstår ikke hvorfor studerende ikke kan få befordring hvis det evt. har langt til skole/uddannelsessted. Men sådan er reglerne bare. ØV Nok fordi der ikke er nogen samfundsmæssig gevinst ved at have mobile studerende.
koustrup Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 150 tur/retur hver dag. WOW det var da ellers noget :-)
Thomas Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Hej Jeg sidder også renger lidt på det med at flytte over sundet...! Jeg er nu kommet ind i et spørgsmål som jeg håber i kan svare på. Kæresten er på su, og har et lille job ved siden af. Hun tjener knap 7-8000kr om måneden. Men hende fradrag vil blive højere end dette beløb hvis vi flytter til sverige, da hun vil have omkring 150 tur/retur hver dag. Hende fradrag vil komme til at lægge på omkring 9-10K....! Hvordan får vi udnyttelse af dem...? -POPP- Undrer hvordan i har kommet frem til det fradrag, skylder hun mange penge væk?
koustrup Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 http://www.skm.dk/publikationer/udgivelser/skattenidanmarki2007/afsnit5studerendeledigeogpensionister/ Studerende har ikke normalt befordringsfradrag. Hey Mikkel. Ved du hvad "Kun studerende, der har erhvervsarbejde ved siden af studierne, kan fratrække de udgifter, der knytter sig til arbejdet" Dækker over?? Tænker her på om hvis man fks. en dag man ikke skal til forlæsning, og man derfor tager på arbejde, så kan trække den tur fra? KK
mrode Besvaret September 25, 2007 Rapporter Besvaret September 25, 2007 Hey Mikkel. Ved du hvad "Kun studerende, der har erhvervsarbejde ved siden af studierne, kan fratrække de udgifter, der knytter sig til arbejdet" Dækker over?? Tænker her på om hvis man fks. en dag man ikke skal til forlæsning, og man derfor tager på arbejde, så kan trække den tur fra? KK Det er længe siden jeg var revisor og dette er blot ud fra min hukommelse. Hvis du en dag kun tager på tager på arbejde kan man vist nok få befordringsfradrag, men hvis du har timer eller lignende, kan man ikke.
FrøkenKragh Besvaret September 26, 2007 Rapporter Besvaret September 26, 2007 Hej Hej:-) Jeg vil lige blande mig i denne tråd.:) Selvfølgelig skal man trække kørsel fra som studerende hver gang man er på arbejde - altså også hvis man har timer inden man møder på arbejde.:th2: Om man har forelæsning før eller efter arbejdet kan i bund og grund ikke komme SKAT ved, ligesom det heller ikke kommer SKAT ved om almindelige arbejdstagere får et gratis lift til arbejde - de får jo stadig kørselsfradraget det til trods:rolleyes: . Blot lidt info fra en studerende - som får kørselsfradrag selvom hun bruger sit SU-månedskort til at komme på job...
bananas Besvaret September 26, 2007 Rapporter Besvaret September 26, 2007 Hej Hej:-) Jeg vil lige blande mig i denne tråd.:) Selvfølgelig skal man trække kørsel fra som studerende hver gang man er på arbejde - altså også hvis man har timer inden man møder på arbejde.:th2: Om man har forelæsning før eller efter arbejdet kan i bund og grund ikke komme SKAT ved, ligesom det heller ikke kommer SKAT ved om almindelige arbejdstagere får et gratis lift til arbejde - de får jo stadig kørselsfradraget det til trods:rolleyes: . 100% enig. Som studerende har man jo heller ikke mødepligt til forelæsninger, øvelser eller gruppearbejde og ingen registrerer om man er der. I teorien kan man læse alt derhjemmefra - så det ville være umuligt at kontrollere.
mrode Besvaret September 27, 2007 Rapporter Besvaret September 27, 2007 Hej Hej:-) Om man har forelæsning før eller efter arbejdet kan i bund og grund ikke komme SKAT ved, ligesom det heller ikke kommer SKAT ved om almindelige arbejdstagere får et gratis lift til arbejde - de får jo stadig kørselsfradraget det til trods:rolleyes: . Sandt.. kloge ord! Du har helt ret og min hukommelse er åbenbart ikke særligt god. Spørg mig om noget med virksomhedsskatteordningen eller ejendomsavancebeskatningsloven, så er min hukommelse lidt bedre :D
Emil.m.p Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 Så selvom at man er på SU, så "skal man bare" arbejde hver dag, så kan man trække transporten fra? Hvad hvis at man er i bil? så kan man bare trække bro og transport til arbejdet fra?
hpn Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 Altså, med SU kort betaler jeg omkring 750 kr for en mdr (30 dg) - så det er da allerede en besparelse. Hvis man regner det om med 5 dage i ugen er det 34 kr for en enkelt...
Emil.m.p Besvaret October 23, 2007 Rapporter Besvaret October 23, 2007 hpn >> Ja det er jo osse meget fint, men jeg ville fortrække bilen for at være ærlig... Det vil for mit vedkommende gøre en masse ting MEGET lettere.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu