bananas Skrevet October 1, 2007 Rapporter Skrevet October 1, 2007 Spøgelsesbilist på Storebæltsbroen Bilist besluttede sig til at køre mod ensretningen på Storebæltsbroen. Utroligt nok skete der ingen ulykker /ritzau/ - 13:51 - 30. sep. 2007 - Det var utroligt det gik godt. Sådan lyder beskrivelsen fra vagtlederen hos politiet i Slagelse efter en bilist med dødsforagt kørte mod trafikken på Storebæltsbroen. Det var ved syvtiden søndag morgen, at manden kom kørende fra Fyn og kørte op på Vestbroen. Af grunde kun han selv kender, besluttede han sig for at vende om, da han kom til Sprogø. Han tog altså turen tilbage med havariblinket tændt i overhalingsbanen til trods for, at der kom andre biler mod ham. Politiet i Slagelse forsøgte at få kollegerne på Fyn til at standse bilisten, men han drejede fra motorvejen og forsvandt, da han kom tilbage til Nyborg. Kilde: http://ekstrabladet.dk/112/article342994.ece Jeg håber sandelig ikke at der nogensinde vil finde getagelser sted på Øresundsbroen. Et er sikkert: Hvis jeg nogensinde mødte en sindsyg stodder, som kørte den gale vej, og fik fat på ham/hende senere, så ville jeg ikke kunne beherske mig.
BS Besvaret October 1, 2007 Rapporter Besvaret October 1, 2007 Så en polsk varevogn der vendte rundt på den svenske side ved betalings anlægget. Så kørte han retur i modsatte side i nødsporet. Han så helt vantro på mig da jeg blinkede som en sindssyg af ham! Hvad faen jeg bildte mig ind. Det er sq for sygt!
Nils Besvaret October 1, 2007 Rapporter Besvaret October 1, 2007 Man kan forstå, hvis folk er berusede eller demente eller begge dele, men fuldt bevidst og med katastrofeblink. Aflever kørekortet og ryk direkte i fængsel.
Guest michaelbo Besvaret October 1, 2007 Rapporter Besvaret October 1, 2007 Rolig ! Man kan forstå, hvis folk er berusede eller demente eller begge dele, men fuldt bevidst og med katastrofeblink. Aflever kørekortet og ryk direkte i fængsel. Behersk dig :)Han skrev jo den var på polske plader :D
Lynge Besvaret October 1, 2007 Rapporter Besvaret October 1, 2007 Jeg ville sige Nordvang spændetrøje, manden er til fare for sig selv og sine omgivelser, det må give gummi celle på ubestemt tid:rolleye: Aflever kørekortet og ryk direkte i fængsel.
CoolAIR Besvaret October 1, 2007 Rapporter Besvaret October 1, 2007 Lynge, hvad er det med dig og spændetrøjer? http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=115165&postcount=8 http://debat.sunddebat.com/showpost.php?p=93913&postcount=8
NGO Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Begge tilfælde (polak på øresund og fynbo på storebælt) er for mig at se det logiske resultat af kun at have betalingsanlæg på den ene side af broerne. Når folk med svag dømmekraft bliver sat over for valget "betal 220kr" uden alternative muligheder, vil der utvivlsomt opstå situationer hvor de vælger at ignorere både sund fornuft og færdselsloven og køre i den modsatte retning. Der er trods alt nogen for hvem 220kr er en stor sum penge. (og reelt det dobbelte pris hvis man "bare" er kørt forkert og faktisk slet ikke skulle ha været over på den anden side) En mulig løsning kunne være en "sight-seeing" afkørsel ved siden af betalingsanlæget hvor man kun har muligheden for at vende om og køre hjem i den anden retning. Om personer med så svag dømmekraft så overhoved burde have lov til at køre bil og hvad man evt. skulle gøre ved dem, er så en anden diskusson.
ulmus Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Begge tilfælde (polak på øresund og fynbo på storebælt) er for mig at se det logiske resultat af kun at have betalingsanlæg på den ene side af broerne. Når folk med svag dømmekraft bliver sat over for valget "betal 220kr" uden alternative muligheder, vil der utvivlsomt opstå situationer hvor de vælger at ignorere både sund fornuft og færdselsloven og køre i den modsatte retning. Der er trods alt nogen for hvem 220kr er en stor sum penge. (og reelt det dobbelte pris hvis man "bare" er kørt forkert og faktisk slet ikke skulle ha været over på den anden side) En mulig løsning kunne være en "sight-seeing" afkørsel ved siden af betalingsanlæget hvor man kun har muligheden for at vende om og køre hjem i den anden retning. Om personer med så svag dømmekraft så overhoved burde have lov til at køre bil og hvad man evt. skulle gøre ved dem, er så en anden diskusson. Man behøver da ikke køre over øresundsbron. Hvis man f.eks. skal ind på kundeservice, kan man da blive lukket ud via bommen. Det kunne da være kønt, hvis man skulle køre over broen, fordi man skulle ind at tale med brofolket.
Guest Supermule Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Så er der jo lige det store MEN!! Med en sight seeing afkørsel gør man det i princippet gratis for folk at passere broen, men det koster penge at komme ind i Sverige.... Det burde jo være brugerne der betaler broen og ikke tvang om betaling for at køre ind i Sverige.... Begge tilfælde (polak på øresund og fynbo på storebælt) er for mig at se det logiske resultat af kun at have betalingsanlæg på den ene side af broerne. Når folk med svag dømmekraft bliver sat over for valget "betal 220kr" uden alternative muligheder, vil der utvivlsomt opstå situationer hvor de vælger at ignorere både sund fornuft og færdselsloven og køre i den modsatte retning. Der er trods alt nogen for hvem 220kr er en stor sum penge. (og reelt det dobbelte pris hvis man "bare" er kørt forkert og faktisk slet ikke skulle ha været over på den anden side) En mulig løsning kunne være en "sight-seeing" afkørsel ved siden af betalingsanlæget hvor man kun har muligheden for at vende om og køre hjem i den anden retning. Om personer med så svag dømmekraft så overhoved burde have lov til at køre bil og hvad man evt. skulle gøre ved dem, er så en anden diskusson.
Bigbird Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Ham polakken.... Ville han have været i stand til at krydse ovre mellem høj og lav bro mon, eller om han tog den ned igennem tunnel hvor IKKE er nødspor
NGO Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Så er der jo lige det store MEN!! Med en sight seeing afkørsel gør man det i princippet gratis for folk at passere broen, men det koster penge at komme ind i Sverige.... Det burde jo være brugerne der betaler broen og ikke tvang om betaling for at køre ind i Sverige.... Det har du helt ret i problemet ville jo optimalt være løst med et betalingsanlæg i hver ende, men det er jo tidligere fravalgt af økonomiske årsager. (for begge broers vedkommende)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu