Jump to content

Recommended Posts

Guest Supermule
Besvaret

Vent med Vista til den har fået SP1........ Jeg synes det er bøvlet og XP er meget hurtigere end Vista på en bærbar....(hos mig)

Besvaret

Jeg synger samme sang som ovenstående. Vent til SP1 er kommet til Vista, og lur´ så responsen på denne. Medmindre dine præferencer er "design & show-off" fremfor "produktivitet & kompatibilitet" - så skal du klart kyle Vista på din IntelliMac ;) Alternativet, mener jeg, kunne også sagtens være en Linux-distro - både hvad angår bling-faktor og produktivitet/stabilitet.

Besvaret

Jeg samlede for nylig en ny PC, som jeg købte Vista 64 bit til. Det må jeg nu erkende var dumt - i hvert fald ikke optimalt. Omend jeg dog kan leve med det, og ikke gider at lave en komplet reinstalation, så ville XP have været mere stabilt og hurtigere. Stabiliteten er nok det største problem for Vista. Og især spil på Vista kan have problemer.

Besvaret

Hvis erfaringer kan gøres på 7 dage, hvorefter den røg ud igen, så ja, så har jeg erfaringer med den, og ja, den er så slem :) Nu var det meget tidligt jeg prøvede den, og hoved-årsagen til at den fik sparket så hurtigt var manglende kompatibilitet med applikationer. Disse er sikkert løst i mellemtiden. Men da Vista ikke har noget at tilbyde, som XP! ikke kan, ser jeg ingen grund til at skifte igen. Bonus-info ;) : Jeg kører på en MacBook Pro, og skifter mellem min OsX og XP! installation med BootCamp (og Parallels). Hvis du har planer om at gøre det samme, er det nok værd at have i mente, at rygterne siger, at BootCamp går ud af beta, når Leopard (OsX 10.5) kommer i løbet af denne måned, og du derfor er nødt til at opgradere din OsX-installation, hvis du fortsat vil benytte BootCamp. Desuden er jeg overbevist om at Windows-driverne til Mac er optimeret, hvis ikke begrænset til, XP!

Besvaret

jeg vil ligge det på selv samme maskine, har også hørt/læst at bootcamp 1.2 & 1.3 udløber men version 1.4 står der ikke at den udløber.

Hvis erfaringer kan gøres på 7 dage, hvorefter den røg ud igen, så ja, så har jeg erfaringer med den, og ja, den er så slem :) Nu var det meget tidligt jeg prøvede den, og hoved-årsagen til at den fik sparket så hurtigt var manglende kompatibilitet med applikationer. Disse er sikkert løst i mellemtiden. Men da Vista ikke har noget at tilbyde, som XP! ikke kan, ser jeg ingen grund til at skifte igen. Bonus-info ;) : Jeg kører på en MacBook Pro, og skifter mellem min OsX og XP! installation med BootCamp (og Parallels). Hvis du har planer om at gøre det samme, er det nok værd at have i mente, at rygterne siger, at BootCamp går ud af beta, når Leopard (OsX 10.5) kommer i løbet af denne måned, og du derfor er nødt til at opgradere din OsX-installation, hvis du fortsat vil benytte BootCamp. Desuden er jeg overbevist om at Windows-driverne til Mac er optimeret, hvis ikke begrænset til, XP!
Besvaret

XP, XP og atter XP :) Vista har ikke særligt meget nytænkende, hvor man sidder tilbage og tænker, WOW den funktion er da genial... Nu kører jeg som konsulent / tekniker, og der er Vista ikke særlig skarp. Den er længere tid og de fleste kommandoer, og mange ting skal bekræftes hvis man skifter netværk eller IP adresser. (Disse kan dog slåes fra, men ikke noget kvikt alligevel) Jeg har kørt med Vista et par gange, for at give det en chance, og prøvet at åben overfor at det kunne være tungt i starten, men vender hurtigt tilbage til min vante XP Hvis vi skal gå lidt ud i 32 vs 64 bit, så skal 64bit KUN overvejes, hvis man har en særlig grund til det, og HAR 64bit drivers og software der er SKREVET til 64bit, og ikke bare omskrevet 32bit. 64 bitten har jeg kun oplevet possitivt på server siden, hvor en Windows 2003 x64 med en SQL 64bit kører som en drøm. Men 64 bitten kræver dog lidt mere hukommelse, på den måde at den adresser ting på.

Besvaret
Jups :) Og i højre side, med nedtonet tekst, står der:
Boot Camp Beta Expiration Boot Camp Beta versions 1.0 through 1.2 expire on September 30, 2007. Boot Camp Beta is licensed for use on a trial basis for a limited time. To continue previewing Boot Camp after September 30, click the Download Now button above to install the latest version of Boot Camp Beta. You do not have to reinstall Windows. This new beta license will allow you to continue using Boot Camp until Mac OS X Leopard is available (expected October 2007).
(Markeringen med bold, er min egen :))
Besvaret

Pt hedder den 16-4 til XP (i afstemningen)... er der ikke en af de 4 personer der har stemt på Vista som vil forklare hvorfor ? Personligt har jeg ikke set lyset, men vil da gerne overbevises. Derimod har jeg set hvordan Explorer crasher igen og igen i Vista, såh...

Besvaret
Pt hedder den 16-4 til XP (i afstemningen)... er der ikke en af de 4 personer der har stemt på Vista som vil forklare hvorfor ? Personligt har jeg ikke set lyset, men vil da gerne overbevises. Derimod har jeg set hvordan Explorer crasher igen og igen i Vista, såh...
Det er så mere din maskine / din adfære på nettet, og ikke så meget Vistas skyld :rolleye: Ikke for at prøve at beskytte Vista, men jeg ser den dagligt, og hvis der var fatale fejl som var generele så ville jeg evt have set det. Men du kan også have haft en uheldig windows updateringer der har fucket din Vista lidt hårdt :)
Guest Supermule
Besvaret

Det er ikke kun ham der ser IE7 gå ned på en Vista....... :( Jeg havde købt en HP til min sælger, med vista på, men det gik bare slet ikke..... Den havde bl.a problemer med eksterne harddiske og USB.......

Besvaret
Det er ikke kun ham der ser IE7 gå ned på en Vista....... :( Jeg havde købt en HP til min sælger, med vista på, men det gik bare slet ikke..... Den havde bl.a problemer med eksterne harddiske og USB.......
IE7 er også det seneste skud på stammen af Virus :P Mage til uduelig browser skal man lede længe efter :thumbdown Da jeg havde havde IE6 kunne jeg nemt klare mig med den, men med IE7 er jeg nødt til at have firefox installeret også, for at kunne tilgå nogle webinterfaces og websider :( Men du har bestemt også ret, Vista er ikke klippestabilt:)
Guest Supermule
Besvaret

Kunne man dog bare bruge fanebrowsing i IE6, så var den super!!!

Guest michaelbo
Besvaret

Latterlige styresystemer Trolden siger : hvofor kan man kun stemme på det latterlige, utøjsbefængte, virusinficerede,grimme,uintuitive,monopolistiske lort. :)

Besvaret
Trolden siger : hvofor kan man kun stemme på det latterlige' date=' utøjsbefængte, virusinficerede,grimme,uintuitive,monopolistiske lort. :)[/quote']...fordi det er dem Allan vil vælge imellem :cool:
Besvaret
Trolden siger : hvofor kan man kun stemme på det latterlige' date=' utøjsbefængte, virusinficerede,grimme,uintuitive,monopolistiske lort. :)[/quote'] Fordi spørgsmålet var, hvilken af de to systemer han skulle installere ??? Ikke et spørgsmål om hvilket system man syntes er det absolut bedste

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...