Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Måske et lidt vagt og generaliserende spørgsmål at stille, men det er da relevant nok alligevel. Jeg har indtryk af at svenskerne er betydeligt mere samfundsbevidste/ansvarlige, ærlige, åbne, sociale, og solidariske end danskerne. Hvad er jeres mening?

Guest Supermule
Besvaret

Pis os'............... Så var det sikkert en Vest Svalbardisk kæmpe musvit....i forklædning.............:scared: :D

Mon ikke du tager fejl af nordmænd og pingviner ? For pingviner findes vist kun på den sydlige halvkugle.....
Besvaret
Måske et lidt vagt og generaliserende spørgsmål at stille, men det er da relevant nok alligevel. Jeg har indtryk af at svenskerne er betydeligt mere samfundsbevidste/ansvarlige, ærlige, åbne, sociale, og solidariske end danskerne. Hvad er jeres mening?
De bær en brandert som en 6. klasses knægt
Besvaret

Det er noget banalt vrøvl at sige at nogen er "bedre" end andre, hvis man ikke defininerer hvad det er man skal være bedre til. Siden forskellige mennesker vægter forskellige karakteristika og egenskaber forskelligt vil forskellige mennesker få forskellige resultater.

Besvaret
Min mening er, at det er tåbeligt spørgsmål/indlæg. :thumbdown
Besvaret
Jag är oenig. Ska jag generalisera så tycker jag vinnarna är: Samfundsbevisdste - Danmark Ansvarlige - Sverige Ærlige - Danmark Åbne - Danmark Sociale - Danmark Solidariske - Sverige Danske - Danmark (vinner dock bara med en hårsmån)
Besvaret

Samfundsbevidste - Danmark - HA! Vet du vem Pia K är? Ansvarlige - Sverige - Enig Ærlige - Danmark - Har du nogensind arbejdet i DK så ved du at det ikke passer. Åbne - Danmark - Absolut Sociale - Danmark - Igen rigtigt nok. Solidariske - Sverige - Solidaritetens högborg. Med Illmar som företrädare(!):sick: Danske - Danmark (vinner dock bara med en hårsmån) - Bra spottet!

Guest Supermule
Besvaret

Hvorfor sætte Pia K som modsætning til samfundsbevidsthed???? Havde vi gjort som Glistrup sagde for snart 40 år siden, så ville vi ikke ha' haft alle de problemer nu...... :)

Samfundsbevidste - Danmark - HA! Vet du vem Pia K är? Ansvarlige - Sverige - Enig Ærlige - Danmark - Har du nogensind arbejdet i DK så ved du at det ikke passer. Åbne - Danmark - Absolut Sociale - Danmark - Igen rigtigt nok. Solidariske - Sverige - Solidaritetens högborg. Med Illmar som företrädare(!):sick: Danske - Danmark (vinner dock bara med en hårsmån) - Bra spottet!
Besvaret

Danskerne er meget mere flittigere end Svenskerne, Danskerne er meget mere racister end Svenskerne, Danskerne tror at de er klogeste i hele verden... Da jeg boede i DK blev jeg spurgt mindst en gang om dagen hvor jeg kommer fra, har boet i Sverige i 1 år blev jeg aldrig spurgt hvor jeg kommer fra.... Men alligevel, Danmark er et dejligt land... Da jeg arbejdede i DK......en dag sad vi i kantinen og snakkede. Jeg sad sammen med en fra Jugoslavien og en fra Tyrkiet. Så sagde ham fra YU, at Danmark er et lorte land, Danskerne er racister m.m. Så sagde ham fra Tyrkiet til ham Jugoslaver.....hvis du kom til Tyrkiet og fik asyl, pas og arbejde og sagde at Tyrkerne er lorte mennesker og Tyrkiet er et lorte land, vil vi slagte dig med det samme og så vil vi hænge dig på byens hoved-torv....det er sgu rigtigt, tænkte jeg....:D Danmark er et dejligt land.... Jeg kan bedst lide Pia K. end ham Naser med stort hoved...Når jeg ser ham i TV så skal jeg skifte kanal....nej, hvor han er dum, grim og tyk = ulækker! Jeg læste engang i Femina, hvor hans danske kone skrev at mange kvinder er misundelige på hende fordi hun er gift med en meget pæn og flot mand....hehehehehehehehehehehehehhehehehe.......

Besvaret

Begge befolkninger bliver fjernstyret med TV-nyheder. I danmark synes jeg er man gået totalt for langt ude. Danskerne kan lide dit og dat osv... Den ene analyse efter den anden. Kender i kejserens nye klæder? Den gennemsnitlige borger vil heller ikke følge sig udenfor og på den måde kan DR og TV2 nyheder bestemme, retning af folks meninger.

Besvaret

Efter at have studeret Svenskere.. Efter at have studeret Svenskeres adfärd en del år, så er jeg kommet til fölgende: De er mere ärlige. De er mere lukkede socialt. Til gengäld er de mere "tro" mod de venner de har, og ofte har haft i mange år. De er mere tilfredse med livet. De bruger meget mere tid sammen med deres börn end Danskere i gennemsnit. De er bedre til at tackle börn / skilsmisse / samkvem. Og sidst men ikke mindst. Hellere 10 fulde Svenskere end 2 Danskere. Ja de drikker ofte som en 6. klasses knägt. Det går hurtigt i starten, så körer de lidt mere ned i tempo. MEN der er ikke alt det pladder man ofte oplever i Danmark. Fläberi og skänderier. Jeg var på Swedenrock i år (Som sädvanligt :rolleye: ) 30 000 mennesker og ikke en eneste politi anmeldelse. En heavy festival uden politi anmeldelser, det kan vist bare foregå herovre. I 2006 var der 2 politi anmeldelser, ikke meget. Men det var Danskere der sloges, med hinanden :sick: Det var også 80 % Danskere der fik nappet körekortet da de forlod festivalen. Jeg syntes at dette er en sjov tråd. Det er ikke dårligt at tänke over hvor forskellige indbyggerne i 2 nabolande er.

De bær en brandert som en 6. klasses knægt
Besvaret
Jeg kan bedst lide Pia K. end ham Naser med stort hoved...Når jeg ser ham i TV så skal jeg skifte kanal....nej' date=' hvor han er dum, grim og tyk = ulækker![/quote']Og du synes Pia K. er flot?:surprise: Findes der overhovedet en flot mandlig politiker i DK??? (...Hvad med at lytte til hvad de siger, fremfor at bedömme dem efter deres udseende?:rolleye: )

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...