hpn Skrevet October 18, 2007 Rapporter Skrevet October 18, 2007 Vores gamle printer er gået i stykker, og vi har derfor brug for en ny. Hvad er forskellen på en laserprinter og bläkprintere? Vi skal ikke bruge den til at printe billeder ud på. Hvad vil väre billigst i drift? Jeg har fundet en laser til ca 700 hos elgiganten, men er det for lidt, hvis den skal kunne holde?
hpn Besvaret October 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2007 glemte lige at spörge; skal der bruges specielt papir til en laserprinter? Edit: det skal også väre en, hvor der kan bruges uoriginale patroner til. det andet er alt for dyrt.
koustrup Besvaret October 18, 2007 Rapporter Besvaret October 18, 2007 hvad er dit behov for at printe??? Skal det være kvalitets billeder eller meget tekst?? Her er vi 2 studerende, og printer ca. 200-1000 sider om ugen - vi har laser printer ;-)
hpn Besvaret October 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 18, 2007 vi skal ikke printe så meget, men ofte har jeg brug for at printe i forbindelse med studiet - opgaver og materiale, max 300 om mdr. Kan en laser printer "törre ud" hvis den ikke bruges ofte nok? Det skal ikke väre til billeder. edit: stavefejl
Michael Rasmussen Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 jeg bruger laserprinter da jeg mener at kvaliteten er klart bedre. Med den pris der er på laserprintere i dag er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at eje en sådanne. I holdbarhed kan jeg nævne mine erfaringer: Havde en HP-4L i min gamle virksomhed der lavede et gennemsnit af ca.30 kopier om dagen - Patronen holdt ca 1½ år. Har idag en Xerox der nu har holdt den samme patron i 2½ år, og det ser ikke ud til at den er i nærheden af at være slut endnu! Jeg anbefaler jer en laser printer!
biz Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Helt klart: LASER ! Inkjet er for dyre pr side, patronerne tørrer hurtigere ud, holder ikke særligt længe og de koster som regel næsten det samme som en helt ny A4 inkjet printer.. Det "fede" ved en inkjet er at du kan få dem i A3 og de er fantastiske til foto, men det er jo ikke dit behov så køb du bare den laserprinter. :)
thomas_lund Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 No doubt - laser. Hvis du kun printer tekst + et par illustrationer i teksten, så er der ingen tvivl. Pris - tja - det er satme svært. Alt efter behov + funktioner man ønsker (såsom netkort i printer, flere bakker, duplex print etc) + pris for toner. En jungle som sædvanlig. Pas på ikke at købe "for meget for dyrt". Kig lidt på nettet efter anmeldelser for laserprintere i den billige ende. PC World eller Privat Computer og lign er nok gode bud. www.pcworld.dk www.privatcomputer.dk /Thomas
Gio Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 HP eller Canon...og klart laser! Priserne starter helt nede omkring 700,- for en HP LaserJet 1010/1020, som jeg selv har været udemærket tilfreds med igennem et par år.
hpn Besvaret October 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2007 ok - men hvad med tonere? Fås de også u-orginale?
hpn Besvaret October 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 19, 2007 Jeg kan se, at tonere til HP 1018 koster mere end selve printeren!
Guest Supermule Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLD_en___SE239&q=printertoner
koustrup Besvaret October 19, 2007 Rapporter Besvaret October 19, 2007 Jeg kan se' date=' at tonere til HP 1018 koster mere end selve printeren![/quote'] Jeps, men der er MEGET sjælendt ligeså meget i den som følger med ,-)
Bjarne233 Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Og så lige en gang for mongolen......(mig)....kan laserprinter printe farvebilleder eller ???
thomas_lund Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Klart :-) Men hvis du vil have den ud i farver, så skal du nok have en farvelaser. Ellers bliver den sort/hvid ;-) Glimrende farvelaser: OKI C5600 - har lige købt en til mig selv.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu